  • 21. Data: 2010-07-29 13:59:14
    Temat: Re: Jaki laptop wybrać?
    Od: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl>

    Norbert wrote:

    > No i nie czytasz... wyraznie napisalem ze nie mam miejsca na kompa
    > stacjonarnego.

    Śmiem twierdzić, że nie chcesz wygospodarować, przedkładając niby-wygodę
    i uniwersalność nad zdrowie. To może dużo kosztować (bólu i pieniędzy).
    W takiej kwocie zrobisz zgrabne i estetyczne stanowisko stacjonarne +
    mini wizjerek przenośny.

    Grzegorz

  • 22. Data: 2010-07-29 14:53:58
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 29.07.2010 15:51, Norbert pisze:
    > No i nie czytasz... wyraznie napisalem ze nie mam miejsca na kompa
    > stacjonarnego.

    Wytłumacz, skoro komputer przenośny z ekranem 18" zajmuje
    więcej miejsca na stole, niż komputer all-in-one z ekranem
    20". No, chyba, że sobie sprawisz olbrzymią klawiaturę...

    Chyba, że przez "nie mam miejsca" rozumiesz "nie będę robił
    stanowiska komputerowego, tylko używał notebooka gdzie po-
    padnie". Rozumiem, że nie cenisz w ogóle swojego zdrowia?
    Do notebooka też trzeba mieć dobre biurko!

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 23. Data: 2010-07-29 17:33:04
    Od: Norbert <n...@M...com>

    Radosław Sokół napisał(a):

> [...]
    > padnie". Rozumiem, że nie cenisz w ogóle swojego zdrowia?
    > Do notebooka też trzeba mieć dobre biurko!

    Sluchajcie. Nie wazne dlaczego nie chce stanowiska stacjonarnego.
    Powiedzmy ze szykuja mi sie czeste wyjazdy i chce laptopa.
    Nie wplatujmy wiec w temat zdrowia bo lekarzami nie jestesmy.
    Proponuje skoncentrowac sie na meritum i nie wytciagac kwestii co by
    bylo gdyby.
    Musze miec mobilnego kompa i chce by mial duzy ekran i to co opisalem.
    Wsio.

  • 24. Data: 2010-07-29 18:08:39
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 29-07-2010 o 15:27:10 Radosław Sokół <r...@m...com.pl>
    napisał(a):

    > Po prostu każdy notebook powoduje ból pleców (garbienie się)
    > i oczu (marny ekran).

    I tu się nie zgodzę. Bo mój lapek jest w połączeniu z wygodnym fotele co
    się podnóżek z niego wysuwa. A dla urozmaicenia w komplecie z kanapą. I
    mój lapek nie powoduje bólu.

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 25. Data: 2010-07-29 22:23:07
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 29 Jul 2010 19:33:04 +0200, Norbert napisał(a):

> [...]
    > bylo gdyby.
    > Musze miec mobilnego kompa i chce by mial duzy ekran i to co opisalem.

    OK. Twój wybór. Niemniej jednak obawiam się mocno, że znalezienie latopta
    godzącego wszystkie cechy, które wymieniłeś, to będzie jednak wcale nie taka
    trywialna sprawa.

    [ Co jak co, ale trzy życzenia dżin z butelki zawsze spełnia: dziewczyny ]
    [ są piękniejsze, kumpli jest więcej i zaczynamy umieć śpiewać... ]
    [ (znalezione w necie) ]

  • 26. Data: 2010-07-29 22:23:07
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 29 Jul 2010 15:51:01 +0200, Norbert napisał(a):

    > No i nie czytasz... wyraznie napisalem ze nie mam miejsca na kompa
    > stacjonarnego.

    Nie chcę się czepiać, ale zerknij np. na to - http://pclab.pl/art41830.html

    Zgodzę się z Radosławem, że podane przez Ciebie wymagania co do przenośnego
    sprzętu są bardzo trudne do pogodzenia (szczególnie w kwestii długości pracy
    na baterii - bo wydajnego laptopa się da znaleźć). Zgodzę się też z tezą, że
    ów laptop będzie taką trochę świnką morską - ani to mobilne, ani serio
    zastępujące desktopa.

    [ Work hard. Play hard. Die young. Leave a good looking corpse. ]
    [ (Gil Grissom, "CSI 4x20 Dead Ringer") ]

  • 27. Data: 2010-07-29 23:07:58
    Od: Norbert <n...@M...com>

    Przemysław Ryk napisał(a):

    > OK. Twój wybór. Niemniej jednak obawiam się mocno, że znalezienie latopta
    > godzącego wszystkie cechy, które wymieniłeś, to będzie jednak wcale nie taka
    > trywialna sprawa.

    Dlatego pytam na grupie a nie kupuje pierwsze co mi w oko na polce
    sklepowej wpadnie.

  • 28. Data: 2010-07-30 08:33:43
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 29.07.2010 19:33, Norbert pisze:
    > Sluchajcie. Nie wazne dlaczego nie chce stanowiska stacjonarnego.

    To *jest* ważne, bo od tego zależy doradzenie właściwego
    sprzętu.

    > Powiedzmy ze szykuja mi sie czeste wyjazdy i chce laptopa.

    To kup takiego z ekranem 12" lub 13". Mówię z doświadczenia.

    > Proponuje skoncentrowac sie na meritum i nie wytciagac kwestii co by
    > bylo gdyby.

    Wybacz, ale nie pytasz się w płatnym serwisie doradczym, w
    którym odpowiedzą Ci "ależ oczywiście, Panie Kliencie", "ma
    Pan absolutną rację, Panie Kliencie", "zaraz dobierzemy coś
    do Pańskich wymagań, Panie Kliencie". Pytasz się na grupie
    dyskusyjnej, na której - jeżeli realia nie zgadzają się z
    Twoimi wymaganiami - dostaniesz odpowiedź "takie rozwiązanie
    jest głupie, wymyśl Pan coś innego, bo tak to jest bez sen-
    su, albo nie pytaj tylko kupuj se sam co chcesz".

    Mam doświadczenia z komputerami przenośnymi w rozmiarach
    od 10" do 17". Wiem, jak się na nich pracuje. Ostatnio byłem
    zmuszony pracować jakieś 4 miesiące bardzo dużo na notebooku
    właśnie jako zamienniku stacjonarnego. Powiem krótko: NIGDY
    WIĘCEJ. To był koszmar. Owszem, da się dokupić monitor, kla-
    wiaturę i myszkę, komputer schować gdzieś do szuflady tylko
    z wystającymi kablami i udawać, że się wygodnie pracuje, ale
    w efekcie podnosi się tylko koszty i zwiększa ilość zajmowa-
    nego miejsca.

    Komputer przenośny, jeżeli faktycznie jest potrzebny do prze-
    noszenia, ma być nieduży, lekki i długo pracować na baterii.
    Z konieczności będzie miał słabą klawiaturę, marny ekran i
    nie będzie się nadawał do wygodnej pracy -- bo nie służy do
    długiej pracy, tylko do dorywczego, *mobilnego* korzystania
    z danych i programów. Nic nie zastąpi komputera stacjonarnego,
    a przenośny ma być tylko jego uzupełnieniem. Mój notebook 12"
    leży teraz obok mnie i czeka na potrzebę korzystania z niego
    w terenie, a tekst piszę z wygodnego komputera stacjonarnego
    z monitorem 20". Zaraz pójdę do pracy, gdzie też czeka na
    mnie komputer stacjonarny. W obydwu miejscach mam wygodne
    stanowiska pracy, gdzie mogę spokojnie rozłożyć książki, pa-
    piery czy choćby kubek z herbatą i telefon. Nie da się pra-
    cować bez takich warunków.

    Podsumowując: po prostu uważam Twoje wymagania za sprzeczne
    ze zdrowym rozsądkiem i dlatego sugeruję dobre rozwiązanie,
    bazujące na moich wieloletnich doświadczeniach. Oczywiście,
    nie mam nad Tobą władzy i możesz sobie kupić, co chcesz.
    Ale nie oczekuj od Grupowiczów - w tym ode mnie - bezmyślne-
    go trzymania się Twoich wymagań. "Tylko głupcy bezmyślnie wy-
    konują rozkazy".

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 29. Data: 2010-07-30 15:35:32
    Od: ref <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-07-30 10:33, Radosław Sokół pisze:

> [...]
    > jest głupie, wymyśl Pan coś innego, bo tak to jest bez sen-
    > su, albo nie pytaj tylko kupuj se sam co chcesz".
    Bla bla bla.
    To, że z Twojego punktu widzenia laptop do ciągłej pracy to zło, nie
    usprawiedliwia takiej pisaniny. Gość zadaje konkretne pytania i (o ile
    posiada się wiedzę) *wypada* na te konkretne pytania odpowiedzieć.

    Jesteś jak fanboj, który na grupie o grach komputerowych na pytanie o
    to, jaką wersję windowsa wybrać, żeby najlepiej grać w Americas Army
    odpowiada, że powinien zainstalować linuksa, bo jest wersja AA pod
    niego, a linuks jest bardziejszy. Nie. Autor wątku NIE CHCE linuxa. CHCE
    windowsa. *Wypadałoby* napisać, że ta-a-ta wersja windowsa jest
    najlepsza, chociaż Twoim zdaniem linuks jest bardziejszy. Ale bez tej
    pierwszej części po prostu bezsensownie offtopujesz.

  • 30. Data: 2010-07-30 15:52:21
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 30.07.2010 17:35, ref pisze:
    > To, że z Twojego punktu widzenia laptop do ciągłej pracy to zło, nie
    > usprawiedliwia takiej pisaniny. Gość zadaje konkretne pytania i (o ile
    > posiada się wiedzę) *wypada* na te konkretne pytania odpowiedzieć.

    Nie ma obowiązku udzielania odpowiedzi jeżeli uważa się, że
    pytanie od początku jest złe.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./