  • 61. Data: 2009-02-03 07:11:27
    Temat: Re: Jaki kit wybrac?
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Ale przy krajobrazach, bez jakichś bliskich elementów, pięc cm wted
    > czy wewte nie musi być problemem.

    I w ten sposob doszlismy do slusznego wniosku,
    ze zdjecia trzeba umiec robic ;)

  • 62. Data: 2009-02-03 07:23:31
    Od: j...@a...at

    On 2 Feb., 20:11, j...@g...pl wrote:

    > Ściemniasz kolego.
    >
    > 1. Stabilizacja nie służy jedynie do stabilizacji drgan body
    > pochodzących od migawki i lustra.

    w hybrydzie lustra nie ma - stabilizacja nie stabilizuje wiec tutaj
    drgan od lustra
    w obiektywie 20 /2m8 usm , ktorym robilem zdjecie canonem nie ma
    stabilizacji.

    > 2. Miałem hybryde ze stabilizacją, mam też body ze stabilizacją - więc
    > mam pojęcie jak działa w obu przypadkach - i jeszcze raz powiem -
    > ściemniasz.

    ja opisuje przypadek tanszej hybrydy z obiektywem 2,8 ze
    stabilizacja nastawione iso200 - czas z reki dlugi rzad ok 1/10
    sek , i zdjecie zrobione 50d z 20/,28 usm bez stabilizacji czas z
    reki rzad ok 1/40 , 1/60 , 1/80 na iso 3200 ( acha czasy oczywiscie
    cytowane z pamieci , chyba nie przypuszczasz ze dokladnie wiem jaki
    czas stosowalem w zyciu do kazdego zdjecia - to rzad wielkosc czasu
    naswietlenia)

    raw y wolane w skylpixie i dpp wprost - jakosc zdjecia nieznacznie
    lepsza z hybrydy na 200 iso od z 50d na 3200 iso.

    dopiero zastosowanie w canonie obiektywu np 17-55 /2,8 IS USM
    pozwoliloby w tych warunkach na zrobienie zjdiec na czulosci takiej
    jak w hybrydzie czyli 200 ISO co pozwoliloby na uzyskanie wyniku
    prawdopodobnie lepszego.
    koszt hybrydy to ok 1000 zl ( za tyle kupilem )
    koszt zestawu 50d + 17-55 is to ok 8000 zl

    > 3. Im większy kąt obiektywu tym większe czasy można utrzymać, na
    > 1/10sek robię bez problemu nieporuszone fotki z Zuiko na 7mm i to bez
    > stabilizacji.

    zasada czas nie dluzszy 1 / eqw F jest zasada jeszcze z czasow
    aparatow z migawka centralna bez lustra a wiec o malym wstrzasie.
    dla aparatow z lustrem bezpieczniej jest przyjac 1 / 2 eqw F . A wiec
    dla aps i obiektywu 20 mm daje to ok 1/70 sek.
    To jest dla mnie czas bezpieczny - przy czasach dluzszych nie zawsze
    mam zdjecia wystrczajaceo ostre tak mniej wiecej fifty / fifty .
    przy zdjeciach z reki uzaskuje sie zawsze mniejsze poruszenie czyli
    moge stosowac dluzszy czas dla aparatu z migawka centralna bez lustra
    niz dla aparatu z lustrem. To nic nowego problem znany i opisany od
    lat.
    Ja nie potrafie zrobic lustrzanka z obiektywem ekw 35 mm zdjecia
    ostrego z reki bez satbilizacja na 1/10 sek.
    jesli dokonujesz tej sztuki to gratuluje , ale w takich warunkach ze
    stabilizacja powines zrobic ostre na 1/ 3 sek.

    > 4. No i na koniec , nieźle musi napier.... to lusterko w 50D skoro wg
    > ciebie powoduje drgania na 20mm przy czasach 1/40 - 1/60 sek.

    drgania wystepuja zawsze odsylam do badan na ten temat i sa one zawsze
    zrodlem poruszenia , ktore bedzie widoczne przy dluzszych czasach.
    Lustro w 50 d jest dosyc dobrze amortyzowane jednak warto o tym
    wiedziec. Jak myslisz dlaczego w wielu dslr i to od lat istnieje
    mozliwosc wstepnego zamkniecia lustra ? wlasnie ze wzgledu na wstrzasy
    od lustra.
    Jesli o tym nie slyszales do odsylam do literatury , gdyz praktyki z
    tego co wypisujesz widze ze nie masz.

    od lat fotografowie zawodowi , reporterzy wszedzie tam gdzie byly
    wymgane dlugie czasy z reki uzywali innych aparatow niz lustrzanki ot
    chocby slynna leica m albo contaxy g1 wlasnie ze wzgledu na brak
    wstrzasow od lustra.

    i wreszcie w aparatach drogich stosowane sa specjalne uklady
    amortyzacyjne pochlaniajace energie lustra , majace zapobiec drganiom
    body

    > PS
    > Patrząc na styl twoich pokrętnych wypowiedzi zadaję sobie pytanie, czy
    > ty aby nie jesteś jakimś  krewnym znanego tu ninusia?- Zitierten Text ausblenden -

    chlopie daj se siana jakie pokretne wypowiedzi ??

    jesli czegos nie rozumiesz to pytaj - zawsze znajdzie sie ktos kto Ci
    wyjasni o co chodzi.

    jesli sadzisz ze podany przyklad jest niemozliowy to zadam sobie trud
    i powtorze te zdjecia , gdzies zamieszcze - sam sie bedziesz mogl
    przekonac jakie sa roznice .

    i czytaj wiecej , rowniez literature piekna - Twoj umysl nabierze
    elastycznosci , staniesz sie bardziej elokwenty, tolerancyjny ,
    bedziesz bardziej otwarty na wiedze inna od tej do ktorej sie
    przyzwyczailes.. .

    powodzenia .

  • 63. Data: 2009-02-03 07:37:59
    Od: j...@a...at

    On 3 Feb., 07:02, "...::QRT::..." <n...@...mejla> wrote:
> [...]
    7.jpg

    > mi chodziło dużą różnice w proporcjach pierwszego planu i planów następnych
    > - tego sie nie da podrobić.

    raz te roznice sa odbierane pozytywnie innym razem negatywnie.
    rzecz gustu.
    to nie o to chodzi.
    zwyczajnie mozliwosc zlozenia dwoch zdjec do panoramy co jest
    szczegolnie latwe w fotografii krajobrazu pozwal nam czesto na
    zrobienie szerokiego kadru obiektywem o wezszym kacie widzenia.
    Oznacza to ze w takim przypadku brak bardzo szerokiego kata nie jest
    rzeczywiscie odczuwalny . mozan go zastapic podwojnym ujeciem i to
    najczesciej z lepszym skutkiem jakosciowym.

  • 64. Data: 2009-02-03 08:19:05
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze ...::QRT::...:

    > mi chodziło dużą różnice w proporcjach pierwszego planu i planów następnych
    > - tego sie nie da podrobić.

    Przecież jeśli zrobisz taką panoramę blisko obiektu, to wyjdzie dokładnie
    taki efekt...

  • 65. Data: 2009-02-03 08:35:02
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Mateusz Ludwin napisał(a):

    > Przecież jeśli zrobisz taką panoramę blisko obiektu, to wyjdzie dokładnie
    > taki efekt...

    Właśnie - akurat pod tym względem nie będzie żadnej różnicy, czy
    weźmiemy jeden obiektyw szeroki, czy dwa wąskie.
    Co innego rysowanie po brzegach - "teoretyczny" obiektyw szerokokątny
    brzegi powinien narysować inaczej, niż dwa wąskie, dla których ten sam
    obszar nie będzie brzegiem.

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 66. Data: 2009-02-03 08:41:57
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Jan Rudziński napisał(a):
> [...]
    > Co innego rysowanie po brzegach - "teoretyczny" obiektyw szerokokątny
    > brzegi powinien narysować inaczej, niż dwa wąskie, dla których ten sam

    Po pierwsze czy dwa zdjecią na wąskim kącie wystarczą, żeby pokryć taki
    sam obszar jak jedno z szerokiego kąta?

    wer

  • 67. Data: 2009-02-03 08:53:56
    Od: j...@a...at

> [...]
    > ty aby nie jesteś jakimś  krewnym znanego tu ninusia?- Zitierten Text ausblenden -

    tutaj masz zrobione teraz dwa zdjecia tego samego brzydkiego obiektu.
    ciemno i o ponuro.

    http://picasaweb.google.de/fotografie25/UnbenannterE
    xport#

    rawy wyolane bez specjlanej obrobki w ten sam sposob za pomoica LTR
    dane expozycji sa w exifie porownaj sobie oba zdjecia na 100%
    panas jest nieco ostrzejszy i ma mniejsze szumy choc generalnie
    jakosc porownywalna - w kazdym razie z 50d nie lepsza
    przy starannej obrobce z panasa daloby sie wiecej wyciagnac.
    w obu przypadkach wlaczone lekkie takie samo odszumianie i std
    ostrzenie.

    co do twej watpliwosci w przeliczaniu czasow i przyslony.

    hybryda mierzy swiatlo inaczej niz panas stad dla tego samego kadru
    pokazuja nieco inne EV.

    nie wiem czy to skumales - jesli nie to pytaj .

  • 68. Data: 2009-02-03 08:56:06
    Od: j...@a...at

    On 3 Feb., 09:41, "b...@n...pl" <b...@n...pl> wrote:

    > Po pierwsze czy dwa zdjecią na wąskim kącie wystarczą, żeby pokryć taki
    > sam obszar jak jedno z szerokiego kąta?
    >
    > wer- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    przeciez panorame mozesz skladac z wielu zdjec , 2 , itd

    na ogol te bardzo szerokie katy maja nizsza rozdzielczosc niz
    obiektywy o " normalnych " katach widzenia.
    nawet z tego wzgledu nieraz trzeby zrobic wezszym katem pare ujec i
    zlozyc.

  • 69. Data: 2009-02-03 09:07:09
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Jan Rudziński wrote:

    > Właśnie - akurat pod tym względem nie będzie żadnej różnicy, czy
    > weźmiemy jeden obiektyw szeroki, czy dwa wąskie.

    To znaczy? Chodzi ci o "walenie się budynków"?
    Tak samo to wychodzi przy sklejaniu.

  • 70. Data: 2009-02-03 09:20:15

    Dnia Tue, 03 Feb 2009 10:07:09 +0100, Mateusz Ludwin napisał(a):

    > To znaczy? Chodzi ci o "walenie się budynków"?
    > Tak samo to wychodzi przy sklejaniu.

    nie wiedziałem ze to tak działa - no to w tym wypadku w zasadzie pozostaje
    tylko kwestia wygody. To podobnie jak z dynamiką. Na co komu fuji pro skoro
    mozna zrobić hdr.

    --
    www.warszawski.info