    From: j...@a...at
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jaki kit wybrac?
    Date: Mon, 2 Feb 2009 23:23:31 -0800 (PST)

    On 2 Feb., 20:11, j...@g...pl wrote:

    > Ściemniasz kolego.
    >
    > 1. Stabilizacja nie służy jedynie do stabilizacji drgan body
    > pochodzących od migawki i lustra.

    w hybrydzie lustra nie ma - stabilizacja nie stabilizuje wiec tutaj
    drgan od lustra
    w obiektywie 20 /2m8 usm , ktorym robilem zdjecie canonem nie ma
    stabilizacji.

    > 2. Miałem hybryde ze stabilizacją, mam też body ze stabilizacją - więc
    > mam pojęcie jak działa w obu przypadkach - i jeszcze raz powiem -
    > ściemniasz.

    ja opisuje przypadek tanszej hybrydy z obiektywem 2,8 ze
    stabilizacja nastawione iso200 - czas z reki dlugi rzad ok 1/10
    sek , i zdjecie zrobione 50d z 20/,28 usm bez stabilizacji czas z
    reki rzad ok 1/40 , 1/60 , 1/80 na iso 3200 ( acha czasy oczywiscie
    cytowane z pamieci , chyba nie przypuszczasz ze dokladnie wiem jaki
    czas stosowalem w zyciu do kazdego zdjecia - to rzad wielkosc czasu
    naswietlenia)

    raw y wolane w skylpixie i dpp wprost - jakosc zdjecia nieznacznie
    lepsza z hybrydy na 200 iso od z 50d na 3200 iso.

    dopiero zastosowanie w canonie obiektywu np 17-55 /2,8 IS USM
    pozwoliloby w tych warunkach na zrobienie zjdiec na czulosci takiej
    jak w hybrydzie czyli 200 ISO co pozwoliloby na uzyskanie wyniku
    prawdopodobnie lepszego.
    koszt hybrydy to ok 1000 zl ( za tyle kupilem )
    koszt zestawu 50d + 17-55 is to ok 8000 zl

    > 3. Im większy kąt obiektywu tym większe czasy można utrzymać, na
    > 1/10sek robię bez problemu nieporuszone fotki z Zuiko na 7mm i to bez
    > stabilizacji.

    zasada czas nie dluzszy 1 / eqw F jest zasada jeszcze z czasow
    aparatow z migawka centralna bez lustra a wiec o malym wstrzasie.
    dla aparatow z lustrem bezpieczniej jest przyjac 1 / 2 eqw F . A wiec
    dla aps i obiektywu 20 mm daje to ok 1/70 sek.
    To jest dla mnie czas bezpieczny - przy czasach dluzszych nie zawsze
    mam zdjecia wystrczajaceo ostre tak mniej wiecej fifty / fifty .
    przy zdjeciach z reki uzaskuje sie zawsze mniejsze poruszenie czyli
    moge stosowac dluzszy czas dla aparatu z migawka centralna bez lustra
    niz dla aparatu z lustrem. To nic nowego problem znany i opisany od
    lat.
    Ja nie potrafie zrobic lustrzanka z obiektywem ekw 35 mm zdjecia
    ostrego z reki bez satbilizacja na 1/10 sek.
    jesli dokonujesz tej sztuki to gratuluje , ale w takich warunkach ze
    stabilizacja powines zrobic ostre na 1/ 3 sek.

    > 4. No i na koniec , nieźle musi napier.... to lusterko w 50D skoro wg
    > ciebie powoduje drgania na 20mm przy czasach 1/40 - 1/60 sek.

    drgania wystepuja zawsze odsylam do badan na ten temat i sa one zawsze
    zrodlem poruszenia , ktore bedzie widoczne przy dluzszych czasach.
    Lustro w 50 d jest dosyc dobrze amortyzowane jednak warto o tym
    wiedziec. Jak myslisz dlaczego w wielu dslr i to od lat istnieje
    mozliwosc wstepnego zamkniecia lustra ? wlasnie ze wzgledu na wstrzasy
    od lustra.
    Jesli o tym nie slyszales do odsylam do literatury , gdyz praktyki z
    tego co wypisujesz widze ze nie masz.

    od lat fotografowie zawodowi , reporterzy wszedzie tam gdzie byly
    wymgane dlugie czasy z reki uzywali innych aparatow niz lustrzanki ot
    chocby slynna leica m albo contaxy g1 wlasnie ze wzgledu na brak
    wstrzasow od lustra.

    i wreszcie w aparatach drogich stosowane sa specjalne uklady
    amortyzacyjne pochlaniajace energie lustra , majace zapobiec drganiom
    body

    > PS
    > Patrząc na styl twoich pokrętnych wypowiedzi zadaję sobie pytanie, czy
    > ty aby nie jesteś jakimś  krewnym znanego tu ninusia?- Zitierten Text ausblenden -

    chlopie daj se siana jakie pokretne wypowiedzi ??

    jesli czegos nie rozumiesz to pytaj - zawsze znajdzie sie ktos kto Ci
    wyjasni o co chodzi.

    jesli sadzisz ze podany przyklad jest niemozliowy to zadam sobie trud
    i powtorze te zdjecia , gdzies zamieszcze - sam sie bedziesz mogl
    przekonac jakie sa roznice .

    i czytaj wiecej , rowniez literature piekna - Twoj umysl nabierze
    elastycznosci , staniesz sie bardziej elokwenty, tolerancyjny ,
    bedziesz bardziej otwarty na wiedze inna od tej do ktorej sie
    przyzwyczailes.. .

    powodzenia .