  • 91. Data: 2009-02-03 11:29:07
    Temat: Re: Jaki kit wybrac?
    Od: j...@g...pl

    On 3 Lut, 09:53, j...@a...at wrote:

    > nie wiem czy to skumales - jesli nie to pytaj .

    Skumałem, leciałeś na automatach i mocno spaprałeś test ... pomyśl
    spokojnie co spaprałeś i powtórz test jeszcze raz.

  • 92. Data: 2009-02-03 11:35:10
    Od: j...@g...pl

    On 3 Lut, 11:16, j...@a...at wrote:

> [...]
    > budzet rzedu ok 2000 zl i chcialby aparat  zabrac w podroz  to dobra
    > hybryda jest bardziej odpowiednia ( czytaj dostarczy wiecej zdjec
    > dobrych technicznie )  niz taniutki dslr z byle jakim , ciemnym kitem.
    > Bedzie mial aparat maly , lekki  o wiekszych mozliwosciach i w 90%
    > przypadkow dajacy lepsze wyniki ( ostrosc , go , zrownowazone
    > naswietlenie ) , pozwalajacy na fotografowanie w gorszych warunkach
    > swietlnych.
    >
    > krotko zeby podsumowac
    > w cenie ok 2000 pln  decydowalbym sie zabrac do podrozy na nastepujacy

    Tak to jest jak zamiast fotografa zdięcia robi aparat .... normalnie
    załamka, niezły tekst "ku przestrodze" dla przyszłych pokoleń ....

    Ale poniekąd wniosek jest słuszny:
    nie masz umiejętności to zdecydowanie kup hybrydę/kompakt - uzyskasz o
    niebo lepsze efekty niż z wypasionej lustrzanki z wypasionym
    obiektywem.

  • 93. Data: 2009-02-03 11:47:45
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Vituniu pisze:

    > A bo ja wiem? Moze masz lepsze przecieki niz reszta
    > swiata i jednak bedzie mityczny P/K z pelna klatka? :P

    Będzie, tylko nie wiadomo kiedy. Ale do tego mitycznego Pentaksa FF mam
    już FAJ 18-35 :)
    Te rybie oko to tak bardziej z ciekawości. Pewnie jest to szkło na kilka
    zdjęć, a potem na wiele lat do szuflady, bo na co dzień i tak się nie
    robi takich zdjęć, ale kto wie...

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 94. Data: 2009-02-03 11:51:35
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    j...@a...at pisze:

    > to nie sa moje problemy a ogol ma takie same
    > nie ma co tracic bez sensu czasu
    >
    > sprawa jest jasna.
    > dla obiektywow o tej samej jasnosci jeden z IS drugi bez Is
    > dla przypadku bez IS bedziesz musial podniesc czulosc ISO o tyle EV o
    > ile ev pozwala wydluzyc czas naswietlania system IS.

    Co jest lepsze - samochód, czy ciasto cioci Hani???

    Większość ludzi nie ma problemu ze zrobieniem ostrego zdjęcia przy 1/40s
    i obiektywie 20mm na APS-C, to ty masz takie problemy. Jeśli nawet
    czasami zdarza się poruszyć, to przy obiektywie 20mm (eq.30mm) i czasie
    1/80s to już jest ciężko poruszyć zdjęcie(chyba, że robisz panning), a
    przy czasie 1/80s powinieneś ustawić czułość 1600ASA, a nie 3200ASA, bo
    porównujesz nie pasujące do siebie ekspozycje.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 95. Data: 2009-02-03 12:09:05
    Od: j...@a...at

> [...]
    > przy czasie 1/80s powinieneś ustawić czułość 1600ASA, a nie 3200ASA, bo
    > porównujesz nie pasujące do siebie ekspozycje.

    gdzie jest granicy nieostrosci - to co jednemu wyda sie ostre dla
    innego bedzie niostre.
    wiekszosc ludzi posluguje sie kompaktami i wogole nie ma pojecia jaki
    czas naswietlenia byl uzywany.

    w fotografii analogowej dla malego obrazka przyjmowano granice krazka
    rozproszenia rowna ok 0,025 - 0 , 033 mm
    to dawlao regule goralska dla aparatow bez lustra i dla przecietnie
    spokojnej reki czas nie dluzszy niz 1/f
    w tofografii cyfrowej krazek rozproszenia dzieli sie przez wsp. crop
    co daje formule czas nie dluzszy niz 1/ekw F

    ale przy zalozeniu ze obraz bedzie ogladany na papierze
    ( powiekszany analogowo).

    jesli obserwujemy obraz na komputerze czyli cyfrowo to krazek
    rozproszenia wynosi 2 * wielkosc pixela aparatu tj ok 0,008 mm
    tak wiec mniejszy krazek rozproszenia stawia ostrzejsze kryteria co
    do ostrosci .
    konsekwencja tego jest koniecznosc odpowiedniego skrocenia czasu
    naswietlenia z reki mniej wiecej dwukrotnie.
    jesli dla malego obrazka i 20 mm powinno wystrczyc 1/20
    do dla cropa 1.6 to bedzie ok 1/32 sek
    dla obserwacji na monitorze ok 1/60 sek

    do tego poprawka na wstrzasy od lustra - widac ze w czas 1 1/60 -
    1/80 az tak duzej rezerwy nie daje .
    przy czasach dluzszych odsetek zdjec nieostrych bedzie wiekszy.

    robilem tez jedno zdjecie canonem na 1600 iso - wynik nieznacznie
    lepszy.
    w sumie tak jak powiedzialem przy bardzo starannej obrobce zdjec z
    canona i cudowaniu z rawem w tych warunkach udalo sie zrobic zdjecie
    nieznaczeni lepsze od hybrydy.

  • 96. Data: 2009-02-03 12:52:25
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 3 Feb 2009 03:12:37 -0800 (PST), j...@g...pl
    napisał(a):

    > A tak na marginesie to robiłeś kiedyś fotki szkłem 24mm lub szerszym?
    > Czy tylko tak teorytezujesz na podstawie "szerokich" fotek typu
    > panorama robiona z n wąskich fotek?

    Na slajdach robię 24mm - bo tam niestety nie poskładam.
    A czarno-białe wielkim formatem robię 90mm które też prawie
    odpowiada małoobrazkowym 24mm - potem powiększam fragment
    (jak się ma tylko dwie stałki to trzeba robić szeroko i wycinać
    fragmenty - na szczęście zapas jakości jest wystarczający).

    Z szerszych to mam w szufladzie Zenitara 17mm - nigdy nie użyłem
    go do żadnego zdjęcia które nie by nie było testowym - no ale
    to specyficzne szkło, które trzymam jako ciekawostkę.
    http://www.pbase.com/hfoto/image/90201644

    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    FAQ prfc: http://www.prfc-faq.prv.pl

  • 97. Data: 2009-02-03 12:54:41
    Od: j...@a...at

    > Chodzi o to, że tak wykonanym porównaniem to możesz udowodnić wszystko.
    > Zrób ponownie test. Ustaw tę hybrydę tak jak poprzednio(200ASA, 1/10s,
    > f/2.8), a potem ustaw Canona na 1/80s, 1600ASA, f/2.8 i dopiero wtedy
    > porównaj zdjęcia. Przy czym przy ogniskowej 20mm to powinieneś móc
    > utrzymać czasy 1/40s bez problemu. Ja przy takich szerokich kątach bez
    > stabilizacji utrzymuję 1/20s, czasami dłużej, ale wtedy już nie każde
    > zdjęcie jest ostre.

    Zrobilem zdjecie canonem na 400 iso i 1/25 sek
    porownaj sam jak duza jest roznica jakosciowa do obrazu z hybrydy.
    praktycznie zadna.

    tu sa wszystkie 3 zdjecia

    http://picasaweb.google.de/fotografie25/UnbenannterE
    xport#

  • 98. Data: 2009-02-03 13:09:36
    Od: mt <t...@i...pl>

    > j...@a...at pisze:

    [ciach bzdury]

> [...]
    > przy czasie 1/80s powinieneś ustawić czułość 1600ASA, a nie 3200ASA, bo
    > porównujesz nie pasujące do siebie ekspozycje.

    Paweł, jeszcze Ci się chce? Przecież bezksywowy już wielokrotnie tu
    udowadniał własną ignorancję. Widzisz, że chłop nie odróżnia 2 EV
    różnicy ekspozycji i jakiekolwiek tłumaczenie mu jest bez sensu, bo
    tylko będzie dalej brnął w coraz to większe absurdy, odpuść:)

    --
    marcin

  • 99. Data: 2009-02-03 13:16:22
    Od: Ingarden <e...@o...pl>

    > Widziałam ostatnio w MediaMarkecie w Zabrzu, Canona EOS 1000D z dwoma
    > obiektywami za 1999 zł.

    Cos takiego:
    http://www.transit.pl/sklep//index.php?products=prod
    uct&prod_id=969
    (1699zl) ?

    W tej chwili we wroclawskim MM jest promocja K20D + 18-55 II - 2999zl.
    (Do kupienia w innych sklepach od okolo 2600zl).

    Markety sa fajne do pomacania, ceny rzadko bywaja atrakcyjne.

    --
    le

  • 100. Data: 2009-02-03 13:30:36
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Jan Rudziński wrote:

    > Niekoniecznie. Zniekształcenia na krawędziach będą inne - ale to zdaje
    > się można zasymulaować.

    Wszystko jest symulacją, panorama cylindryczna czy sferyczna też. Wystarczy użyć
    innego odwzorowania.