  • 101. Data: 2009-02-03 14:04:33
    Temat: Re: Jaki kit wybrac?
    Od: j...@a...at

    On 3 Feb., 14:09, mt <t...@i...pl> wrote:

    > [ciach bzdury]

    > Paweł, jeszcze Ci się chce? Przecież bezksywowy już wielokrotnie tu
    > udowadniał własną ignorancję.

    ????

    Widzisz, że chłop nie odróżnia 2 EV
    > różnicy ekspozycji i jakiekolwiek tłumaczenie mu jest bez sensu, bo
    > tylko będzie dalej brnął w coraz to większe absurdy, odpuść:)

    chlopie nie tlumacz bo sam nie kumasz
    i nie wprowadzaj zamentu
    hybryda dokonuje pomiaru swiatla z calej matrycy.
    dokonuje pomiaru jak to sie nazywa popularnie "na histogram". sytsem
    pomiaru uwzglednil zrodlo swiatla punktowgo i tak dobral parametry
    naswietlania by dynamiki sceny mozliwie jak najszerzej zmiescila sie w
    dynamice matrycy .
    canon z kolei usrednil jakos wynik i tu jest roznica 2 EV.
    naswietlenie z hybrydy jest blizsze subiektywnemu odczuciu tej sceny.

    ostatecznie pytajacego nie interesuje co i jak naswietla , ale jaki
    jest wynik ostateczny.
    automatyka hybrydy w tym przypadku dostarczyla wyniku minimalnie
    lepszego.

    jesli nad banalna scena trzeba pisac prace doktorska zeby wyjasnic
    dlaczego canon zrobil zdjecie gorsze to niech go uzywaja doktorzy.

    daj se juz siana z beznadziejnymi uwagami bo sie po raz kolejny
    kompromitujesz. i jak powiedzialem wprowadzasz zament wsrod tych ,
    ktorych ten temat interesuje.
    poczekaj jak sie watek skonczy a potem napisz cos najlepiej o d..
    maryny to sie posmiejemy.

    XXX

  • 102. Data: 2009-02-03 14:45:30
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Henry(k) pisze:

    > Z szerszych to mam w szufladzie Zenitara 17mm - nigdy nie użyłem
    > go do żadnego zdjęcia które nie by nie było testowym - no ale
    > to specyficzne szkło, które trzymam jako ciekawostkę.
    > http://www.pbase.com/hfoto/image/90201644

    A nie 16mm?
    No i czy chcesz go w końcu sprzedać, czy nie?

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 103. Data: 2009-02-03 14:56:03
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    j...@a...at pisze:

    > Zrobilem zdjecie canonem na 400 iso i 1/25 sek
    > porownaj sam jak duza jest roznica jakosciowa do obrazu z hybrydy.
    > praktycznie zadna.
    >
    > tu sa wszystkie 3 zdjecia
    >
    > http://picasaweb.google.de/fotografie25/UnbenannterE
    xport#

    Zdjęcia są niepodpisane i brak exifów, więc opiszę jak są po kolei:
    1. Zdjęcie z wyraźnym szumem kolorowym na ciemnych powierzchniach oraz
    charakterystyczna "chropowatość" zdjęcia. Szczegółów w bród, chociaż w
    testach pewnie wyszedłby spadek szczegółów.
    2. Zdjęcie bez wyraźnego szumu i z trochę mniejszą "chropowatością"
    związaną prawdopodobnie z odszumianiem szumu kolorowego. Wydaje się być
    bardziej szczegółowe.
    3. wyraźnie lepsze jakościowo zdjęcie. Szczegółów nie przybyło, ale jest
    bardziej "gładkie", szczególnie na ciemnej szybie to widać.

    Teraz powiedz, które zdjęcie jakim aparatem i z jaką czułością? Zgaduję,
    że nr.3 jest Canonem na 400ASA.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 104. Data: 2009-02-03 15:55:28
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 03 Feb 2009 14:45:30 +0000, "Paweł W." napisał(a):

    > A nie 16mm?
    > No i czy chcesz go w końcu sprzedać, czy nie?

    16mm oczywiście - skrobnę e-maila jak tylko oswoję się z tą myślą (żona
    chyba zejdzie na zawał jak się dowie że chcę coś sprzedać z "ukochanych
    zabawek" ;-) )

    Pozdrawiam,
    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    FAQ prfc: http://www.prfc-faq.prv.pl

  • 105. Data: 2009-02-03 16:51:32
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Henry(k) pisze:

    > 16mm oczywiście - skrobnę e-maila jak tylko oswoję się z tą myślą (żona
    > chyba zejdzie na zawał jak się dowie że chcę coś sprzedać z "ukochanych
    > zabawek" ;-) )

    Wiesz, to czy sprzedasz, zależy od ceny :)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 106. Data: 2009-02-03 22:01:45
    Od: "Carmen" <c...@p...onet.pl>

    > Cos takiego:
    > http://www.transit.pl/sklep//index.php?products=prod
    uct&prod_id=969
    > (1699zl) ?
    Podobny zestaw. Z tym, że do tych które ja widziałam był jeszcze jeden
    obiektyw. Taki że się uzupelniły... cos 70-433 czy jakoś tak. Przepraszam,
    ale raz że się tak mocno na tym nie znam więc nie wiem czy te obiektywy sa
    cos warte, a pozatym nie wiedziłam, że komus może się informacja przydać :(
    Następnym razem będę wiedziała na co zwrócic uwagę oprócz cyferek ;)
    W każdym razie dekielki do zasłaniania szkła miały Canona ;>

    > W tej chwili we wroclawskim MM jest promocja K20D + 18-55 II - 2999zl. (Do
    > kupienia w innych sklepach od okolo 2600zl).

    Wiesz, akurat te zestawy nie były w promocji :) Wiem że był tez chyba jeden
    zestaw z Olkiem i jeszcze jakiś ale tego juz kompletnie nie pamiętam.
    Najlepiej zadzwoń może do Zabrza wypytaj co i jak i może Wrocław sprowadzi
    dla Ciebie taki zestaw jeśli Cie zainteresuje.

  • 107. Data: 2009-02-03 22:43:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Feb 2009, ...::QRT::... wrote:

    > nie wiedziałem ze to tak działa - no to w tym wypadku w zasadzie pozostaje
    > tylko kwestia wygody.

    Nie. Nie wygody, nie tylko wygody.
    Odpowiedź masz w jednym z postów bofh@nano - na 100% nie pomyślał
    pisząc o czasie i posługując się przykładem fotek z jadącego pojazdu :)

    "Kwestią" jest ograniczenie się do ujęć *statycznych* lub parastatycznych
    (zawierających elementy ruchome, ale ruchome "odrębnie" - czyli
    nie zniekształcające obrazu przez to, że są sfocone w różnych momentach
    czasu, nie licząc kiksów fotopstrykacza w rodzaju wielokrotnego ujęcia
    tego samego gołębia ;) - bez urazy poproszę!)

    > To podobnie jak z dynamiką. Na co komu fuji pro skoro
    > mozna zrobić hdr.

    Dopóki obraz jest statyczny - można.
    Fuji S3/S5 de facto robi właśnie HDR - tyle, że oba ujęcia w tym samym
    momencie czasowym.

    pzdr, Gotfryd

  • 108. Data: 2009-02-04 08:49:21
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 3 Feb 2009 07:02:25 +0100, ...::QRT::... wrote:
> [...]
    [...]
    > mi chodziło dużą różnice w proporcjach pierwszego planu i planów następnych
    > - tego sie nie da podrobić.

    Jestes tego pewien?
    Zastanow się z czego wynikaja te przerysowania.

    pozdrawiam,
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 109. Data: 2009-02-05 03:26:13
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <gm7bfn$bhr$1@news.onet.pl>,
    "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

    > SilkyPix Free[bardzo okrojone narzędzie] i Pentaksowy
    > Silkypix zwany PPL).

    A jak sie ma Pentaxowy do Free?

    TA

  • 110. Data: 2009-02-05 08:34:19
    Od: j...@a...at

    On 3 Feb., 15:56, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > założenia tematyczne do 170 mln internautów."
    > login: pawelek_79
    > serwer: poczta*onet.pl.- Zitierten Text ausblenden -

    czyzby picasa zjadala exify ?
    wprowadzilem wiec podpisy

    dodalem 4 zdjecie z canona - robione ze statywu na 5,6 , troche inny
    balans bieli . Tak mniej wiecej wyglada ta scena przy poprawnym
    sfotografowaniu w dobrych warunkach.
    moze pozniej wprowadze jeszcze zdjecie z panasa ze statywu na
    optymalnej przyslonie.
    bedzie mozna porownac roznice.

    zdj 4 resizing i lekkie podostrzenie w resizingu , ale nieprzesadne.
    redukcja szumow jakas minimlana ,mniej niz std . nie podnosilem bo
    nie ma sensu .

    wniosek jest taki , ze w tych trudnych w sumie warunkach roznice
    jakosciowe zdjec z hybrydy i canona ( 6 krotna roznica w cenie
    sprzetu ) sa bez wiekszego znaczenia praktycznego . trzeba sie
    wpatrywac dobrze by dostrzec roznice w drobiazgach i to raz na korzysc
    hybrydy raz na canona. Po resizingu powiedzmy do ludzkich wymiarow
    beda praktycznie identyczne. Tzn smiem watpic w czesto przytaczany
    poglad , ze roznice jakosciowe na korzysc dslr wychodza szczegolnie w
    zlych warunkach oswietleniowych.
    niekoniecznie , a w dobrych sa jeszcze mniejsze.