eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingJaki język polecić początkującemu? - komentarz do artykułu w Programista 9/2018Re: Jaki język polecić początkującemu? - komentarz do artykułu w Programista 9/2018
  • Data: 2019-01-10 12:42:12
    Temat: Re: Jaki język polecić początkującemu? - komentarz do artykułu w Programista 9/2018
    Od: AK <n...@n...net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2019-01-10 11:56, Maciej Sobczak wrote:
    > To Ty pokazałeś ten przykład, pamiętasz? Czy może jest Was więcej?
    >
    > Ale ja też mogę pokazać przykład w Pythonie:
    >
    > x = 0
    >
    > def fun1():
    > y = x
    >
    > def fun2():
    > x = x
    >
    > print("calling fun1")
    > fun1()
    > print("calling fun2")
    > fun2()
    >
    > Jedna funkcja działa a druga nie działa. I ta druga robi błąd, którego nie da się
    wyjaśnić na podstawie specyfikacji języka. Tak było od zawsze, zarówno w 2.x jak i w
    3.x.

    Otoz da sie wyjasnic bardzo latwo wlasnie na podstawie specyfikacji Py.
    Tak bedzie rowniez w Py3.8+

    Przeklenstwe Python a(jak i wszytskich
    > Zabawka, nie język.

    Heh :) Zabawka to jest Wolfram (jako jezyk - nie srodowisko).
    Trudno mi sobie wybarazic dziesiejszy jezyk programowania ktory
    nie posiada obiektow, a programowanie "obiektawe" w nim wyglada
    tak:
    https://github.com/antononcube/MathematicaForPredict
    ion/blob/master/Documentation/Implementation-of-Obje
    ct-Oriented-Programming-Design-Patterns-in-Mathemati
    ca.pdf
    To juz assembler jest czytelniejszy!.
    Przypominam ze watek jest o jezyky programowania dla poczatkuacych :)

    > [Wolfram Alpha]
    >
    >> Ale składnia języka naturalnego moim zdaniem niezbyt dobrze nadaje się do
    programowania.

    Czasami sie nadaje (if then else itp) czasam nie.
    Zgadzam sie w pelni, ze slawetna notacja infixowa w Lisp to jest po
    prostu kooooszmaaaar!
    (no chyba ze ze zaczniemy w szkole uczyc innej/innego zapisu
    podstawowej matematyki).
    Tak jak koszmarem bylo w np. starym COBOLu:
    ADD A TO B.
    ADD A TO B GIVING C.
    SUBTRACT A FROM B.
    SUBTRACT A FROM B GIVING C.
    MULTIPLY A BY B.
    MULTIPLY A BY B GIVING C.
    DIVIDE A INTO B.
    DIVIDE A BY B GIVING C.
    szybko zastapiono to:
    COMPUTE X = A + B * C / D - Y.
    bo programisci dostawali kociokwiku, a proste "obliczenia"
    rozrastaly sie do min strony:)

    AK

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: