eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingJaki język polecić początkującemu? - komentarz do artykułu w Programista 9/2018 › Re: Jaki język polecić początkującemu? - komentarz do artykułu w Programista 9/2018
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Thu, 10 Jan 2019 02:49:02 -0800 (PST)
    <6...@g...com>
    <1...@g...com>
    <2...@g...com>
    <5...@g...com>
    <9...@g...com>
    <1...@g...com>
    <8...@g...com>
    <d...@g...com>
    <a...@g...com>
    <c...@g...com>
    <6...@g...com>
    <3...@g...com>
    <a...@g...com>
    Subject: Re: Jaki język polecić początkującemu? - komentarz do artykułu w
    Programista 9/2018
    From: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    nam, jak by dla niego taka analiza podstawieniowa wyglądała.

    > Na przykład, jaki ten program da wynik dla argumentu "7".

    Uruchamiamy program i mamy wynik. Co ciekawe, są programy, których wykonania nie da
    się pominąć.

    I nie całkiem to miałem na myśli pisząc o analizie - bardziej mnie interesuje np. czy
    program nie wykona niewłaściwej operacji (jak dzielenie przez zero). Tutaj metody
    analizy mają podobną moc.

    https://www.hillelwayne.com/post/theorem-prover-show
    down/

    "I keep hearing that it's easier to analyze pure functional code than mutable
    imperative code. But nobody gives rigorous arguments for this and nobody provides
    concrete examples. Nobody actually digs into why assignments and transitions are so
    much harder to reason about than pure functions ..."

    Ciekawe? to czytaj dalej. Człowiek zrobił konkurs i zaprosił do niego zwolenników obu
    obozów, żeby pokazali siłę swoich rozwiązań.

    Wiesz, kto wygrał?

    Nikt nie wygrał. Wszyscy robili tak samo źle (!).

    Z "Final thoughts":

    "the claim "it's easier to reason about FP than imperative" is wrong"

    Ale polecam całość, bo oczywiście problem jest wielowymiarowy.