  • Data: 2010-03-04 10:25:43
    Temat: Re: Jaki język?
    Od: "jacem" <j...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "slawek" <s...@h...pl> napisał w wiadomości news:hmm5va$g73

    > Zgoda, nie musi grać optymalnie. Jednak powinien grać uczciwie.

    Nie inaczej.

    > Powiedzmy... powinien grać na tyle dobrze, aby nie grać gorzej niż
    > człowiek ;)

    Tzn?

    > Nie ma konkursu. Po prostu chodzi mi o to, że każdy (chyba) potrafi sobie
    > wyobrazić, jak taki program mógłby próbować stworzyć: ile czasu i jaki
    > duży. Czy te wyobrażenia w jakikolwiek sposób są zgodne z
    > rzeczywistością/prawdą? To nie jest istotne... Bo nie chodzi mi o
    > program, ale o to jak ludzie używający różnych języków widzą poziom
    > złożoności zagadnienia. Innymi słowy: jak wybrany przez programistę
    > język wpływa na wyobraźnię programisty.

    Ano wpływa.

    I ludzie, którzy po kilkunastu latach pracy w swoim ulubionym środowisku np.
    przestawiają się z Delphi na C# miewają z tym problemy.

    A Delphi i C# nie różnią się aż tak bardzo.

    Osobiście miałem przypadek odwrotny, musiałem po latach (wtórny analfabetyzm
    ;) ) zrobic coś w Delphi, i opatrzenie się ze składnią, oswojenie ze
    środowiskiem, tak abym myślał jak w swoim "ulubionym", zajęło mi ok. 3 tygodni.

    To chyba sprawa indywidualna.

    Widać, "monokultura" językowa nie jest korzystna.

    > Były propozycje różnych dydaktycznych języków. W Small Basic jest np.
    > przykładowy Tetris (ale grać w to ma człowiek). Zainteresowało mnie, ile razy
    > dłuższy byłby ten program w Small Basic, gdyby musiał sam sobie
    > klocki układać i to nie oszukując. I jak byłby to długie/duże/trudne -
    > gdyby zamiast Small Basic brać np. Pascala czy C++ z STL ?

    Im na wyższy poziom abstrakcji pozwala dany język, tym krócej i przejrzyściej
    będzie wyglądał kod.

    Inna sprawa:
    inaczej do tematu (zamodelowania algorytmu) podejdzie nauczyciel akademicki,
    programista, inżynier automatyk, matematyk... itp

    > Zgoda, lecz jak na razie "w bazie danych" mam że 500 linii i 10 godzin w
    > przypadku prostych języków obiektowych ogólnego stosowania, takich C#.
    > slawek

    Teraz, po uściśleniu Twoich wymagań: 5 wieczorów i 800 linii kodu.
    A po dalszych uproszczeniach, być może wyjdzie i mniej. ;-)
    Wiele zalezy od modelu, jaki przyjmiesz na wstępie.

    j.