  • 61. Data: 2010-05-11 17:24:59
    Temat: Re: Jaki jest sens stosowania dysków SSD?
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Tue, 11 May 2010 18:07:13 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Dnia 2010-05-11 16:35, Użytkownik Marek napisał:
    >
    > Tyle że rok to jednak nie to samo co godzina.
    > Jak ktoś zabiera głoś w takiej dyskusji, zachwala pewną konfigurację
    > a potem okazuje się że zachwalana konfiguracja nawet nie miała
    > testów pod obciążeniem to taki delikwent wychodzi na smarkacza
    > lub głupka.

    Chwila moment - my tu w zasadzie nie rozmawiamy o zachwalaniu czegoś lecz o
    tym czy warto wchodzić w SSD - to tak dla przypomnienia. Dyskusja o
    bezwiatraczkowym chłodzeniu jest off topic. W zasadzie nie powinienem
    zabierać głosu w tej sprawie. Napisałem jak u mnie się to zachowuje i w
    jakich warunkach. Możesz w to wierzyć lub nie lecz z pewnością nikt z
    nikogo głupka nie robi. Przynajmniej aż do Twojej następnej wypowiedzi.

    > Teraz to nie bardzo wierzę w to co napisałeś.

    No to teraz Ty jawnie ze mnie głupka robisz. Skoro jednak pragniesz wyjść
    na głupka to proszę bardzo - przesyłam Ci zdjęcie miernika zrobione przed
    chwilą. Dodam, że zawyża on o 2 stopnie wyniki. Choć nie wiem czy
    powinienem to wyjaśniać abyś nie doszukiwał się kombinowania przeze mnie.
    Nie mam notarialnego poświadczenia zgodności z oryginałem - to ubiegając
    Twoje ewentualne poszukiwania dziury w całym. :->

    http://img697.imageshack.us/img697/6671/pict8222smal
    l.jpg

    Mam nadzieję, że powstrzyma to Twoje pochopne wyciąganie wniosków.

  • 62. Data: 2010-05-11 17:31:22
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia 11 May 2010 14:30:34 GMT, Sergiusz Rozanski napisał(a):

    > Dlaczego? Może dlatego że ja mam takie query w realtime, a inni nie mają
    > to pozwala mi na sięgnięcie do kieszeni klientów na kilka takich ssd w
    > miesiącu więcej :D
    > Już inaczej to widzisz? ;)

    Chyba zweryfikuję swój pogląd na sposoby zarabiania. Wykorzystam nowy bajer
    w bazie, w której sam działam - zapytania rekurencyjne. Odpowiednio
    przygotowane nigdy nie powinny zakończyć wykonywania się. Stały dopływ
    gotówki będzie :D

    No dobrze - nie zaśmiecajmy tej grupy żartami w dodatku zupełnie nie na
    temat :-)

    Dzięki za opinię odnośnie SSD. Z pewnością gdy ceny urealnią się a
    pojemności wzrosną, to zapiszę się na taką zabawkę, moze nawet na RAID 0 z
    jej udziałem :-)

  • 63. Data: 2010-05-11 17:32:48
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Marek" <b...@e...com> wrote in message
    > Patrzałem na parametry Raptorów gdy szukałem dysków do RAIDu. Okazało się,
    > że Raptory mają mizerny transfer. Najszybszy jaki znalazłem WD2001FASS ma
    > zaledwie 138MB/s. Przeciętny Seagate czy Samsung mają 160-175MB/s.
    > Najszybszy: 250MB/s - i tych używam. To, że się dysk szybko kręci daje
    > tylko krótszy czas dostępu. Jak koledzy stwierdzili - czas dostępu jest
    > kluczowy tylko w specyficznych zastosowaniach. W takich zastosowaniach o
    > jakich mówimy ma on niewielki wpływ.

    przecietna instalka xp laduje podczas uruchamiania kilkaset mb z kilkuset
    plikow

    czas dostepu zdecydowanie nie jest pomijalny, a wysokie transfery - rzedu
    250MB/s niewiele znacza dla plikow wielkosci kilkudziesieciu KB

  • 64. Data: 2010-05-11 17:49:47
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "a" <"mtutak(a)nixz*net"@nospam.com> wrote in message
> [...]
    del.do?type=94&subtype=98&model_cd=469

    to cie zmartwie, ten samsung ma:
    read throughput of 136 MB/s and an average of 110.4 MB/s

    a to co podajesz to teoretyczne transfery z\do 16MB cache

  • 65. Data: 2010-05-11 19:58:18
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-05-11 19:24, Użytkownik Marek napisał:

    > Mam nadzieję, że powstrzyma to Twoje pochopne wyciąganie wniosków.

    Nie bardzo. W dalszym ciągu nie wierzę w taką temperaturę pod
    pełnym obciążeniem i w dalszym ciągu czekam aż odezwie się ktoś
    inny kto ma taki procek i może to sprawdzić.

    Pozdrawiam

  • 66. Data: 2010-05-11 20:06:23
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Marek" <b...@e...com> napisał w wiadomości
    > Dnia Tue, 11 May 2010 18:07:13 +0200, RadoslawF napisał(a):
    >
    > http://img697.imageshack.us/img697/6671/pict8222smal
    l.jpg

    > Mam nadzieję, że powstrzyma to Twoje pochopne wyciąganie wniosków.

    Jaka jest temperatura otoczenia i co to za radiator?

    --
    marfi

  • 67. Data: 2010-05-11 20:11:15
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Mikołaj Tutak" <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com> napisał w
    wiadomości news:hsa2r1$2jo$1@news.onet.pl...

    1955-12.html

    > O matko! Widziałeś datę tego porównania? Tam jest wyraźnie napisane "June
    > 27, 2008", od tego czasu upłynęły 2 lata i dyski SSD ociupinkę się
    > rozwinęły.

    Dyski mechaniczne też się rozwinęły. Dziś nietrudno znaleźć dysk pobierający
    w czasie pracy ok. 5W i 1W w stanie czuwania. Nawet jak na SSD zaoszczędzisz
    połowę, to koszt tego prądu nie jest warty grzechu.

  • 68. Data: 2010-05-11 20:24:55
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Mikołaj Tutak" <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com> napisał w
    wiadomości news:hsboa0$1p7$1@news.onet.pl...

    > Z tym, że rozwój SSD jest intensywny, natomiast HDD od kilkunastu lat
    > powoli ewoluują.

    Nic podobnego. Wystarczy chociażby przypomnieć o zapisie prostopadłym,
    kompresji, NCQ, czy piezoelektrycznym pozycjonowaniu głowicy - to tylko
    kilka z wielu innowacji wprowadzonych do dysków. Natomiast SSD rozwijają się
    skokowo gdyż ich problemem jest odpowiedni kontroler. Skończyła się epoka
    JMicrona, teraz jest Intel i Indilinx już eliminowany przez SandForce'a.

    > Gdyby producenci HDD wprowadzili na rynek masowy dyski 10krpm czy 15krpm
    > to może sytuacja byłaby inna.

    Dyski 10 czy 15krpm możesz kupić bez kłopotu. Ale masowy odbiorca głosuje za
    dyskami zielonymi, czyli kręcącymi się wolniej od dotychczasowego standardu
    7200. To dokładnie przeciwny kierunek do tego, który proponujesz.

  • 69. Data: 2010-05-11 20:25:51
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Podobno SSD nie są mniej prądożerne od dysków klasycznych.
    > Czytałem fajny artykuł na ten temat w jakimś miesięczniku.

    Skłamali. To pewnie był miesięcznik o modzie.

  • 70. Data: 2010-05-11 20:35:30
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Tue, 11 May 2010 16:06:52 +0200, Mikołaj Tutak napisał(a):

    > Powołujesz się na artykuł który zupełnie stracił na aktualności.

    Ano, tak się składa, że on nic nie stracił na aktualności. Obecne dyski
    SSD pobierają średnio o połowę mniej energii niż w 2008 roku i dyski hdd
    też pobierają średnio o połowę mniej energii. Wystarczy porównać
    zestawienia za 2008 i 2009 rok dostępne tutaj:

    http://www.tomshardware.com/charts/2009-flash-ssd-ch
    arts/Power-Requirement-HD-Video-Playback,920.html
    http://www.tomshardware.com/charts/2009-2.5-mobile-h
    ard-drive-charts/Power-Requirement-Video,1124.html

    http://www.tomshardware.com/charts/flash-ssd-charts-
    2008/Maximum-Power-Consumption,725.html
    http://www.tomshardware.com/charts/2.5-hard-drive-ch
    arts/Maximum-Power-Consumption,684.html

    On by stracił na aktualności wówczas, gdyby dyski SSD w czasie, jaki
    upłynął od napisania artykułu, zmniejszyły pobór mocy pięciokrotnie albo
    lepiej, a hdd stały w miejscu. Ale tak się nie stało.

    > Z tym, że rozwój SSD jest intensywny, natomiast HDD od kilkunastu lat
    > powoli ewoluują. Gdyby producenci HDD wprowadzili na rynek masowy dyski
    > 10krpm czy 15krpm to może sytuacja byłaby inna.

    Ja nie dyskutuję o różnicach w wydajności dysków, tylko w ich
    energożerności. Patrz cytat, na który odpowiadałem.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/