  • 71. Data: 2010-05-11 20:35:49
    Temat: Re: Jaki jest sens stosowania dysków SSD?
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-05-11 22:25, Użytkownik MC napisał:

    > Skłamali. To pewnie był miesięcznik o modzie.

    W odróżnieniu od Ciebie nie czytuje miesięczników o modzie.

    Pozdrawiam

  • 72. Data: 2010-05-11 20:39:48
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Marek" <b...@e...com> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Przy niedawnej okazji dyskusji na temat wydajności tradycyjnych dysków
    > powstał wątek dysków SSD, który chciałbym rozwinąć teraz.
    >
    > Kiedyś ktoś mi doradził abym kupił sobie SSD dla partycji startowej jeśli
    > chciałbym aby system szybko wstawał (o XP oraz W7 była mowa). Otóż
    > analizując parametry techniczne rozwiązań realizowanych na dyskach
    > tradycyjnych i SSD nie dostrzegłem zalet tych drugich. Te tańsze SSD są
    > nawet czasem kilkukrotnie wolniejsze. Najdroższe są tak samo szybkie
    > natomiast ich cena jest nieporównywalna z tradycyjnymi dyskami. Jeśli

    ???? Jakie parametry masz na myśli? Aplikacje: Test PCMark Vantage HDD: 4
    tysiące, SSD 30 tysięcy pkt. Niskopoziomowe: HDD odczyt 120MB/s, zapis: 100,
    czas dostępu: 10 ms. SSD: 220, 200, 0,1 ms. Co tu jest tak samo szybkie?

    > kryteria oceny przydatności SSD są inne niż odporność na upadek lub ciężar
    > dysku, to jaka inna motywacja może powodować chęć nabycia takiego dysku?

    Ekspansja SSD jest hamowana tylko przez ich wysoką cenę.

  • 73. Data: 2010-05-11 20:42:34
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > W odróżnieniu od Ciebie nie czytuje miesięczników o modzie.

    Nie wstydź się, podaj tytuł.

  • 74. Data: 2010-05-11 20:55:32
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Tue, 11 May 2010 16:06:52 +0200, Mikołaj Tutak napisał(a):

    > Powołujesz się na artykuł który zupełnie stracił na aktualności.

    Ano, tak się składa, że on nic nie stracił na aktualności. Obecne dyski
    SSD pobierają średnio o połowę mniej energii niż w 2008 roku i dyski hdd
    też pobierają średnio o połowę mniej energii. Wystarczy porównać
    zestawienia za 2008 i 2009 rok dostępne tutaj:

    http://www.tomshardware.com/charts/2009-flash-ssd-ch
    arts/Power-Requirement-HD-Video-Playback,920.html
    http://www.tomshardware.com/charts/2009-2.5-mobile-h
    ard-drive-charts/Power-Requirement-Video,1124.html

    http://www.tomshardware.com/charts/flash-ssd-charts-
    2008/Maximum-Power-Consumption,725.html
    http://www.tomshardware.com/charts/2.5-hard-drive-ch
    arts/Maximum-Power-Consumption,684.html

    On by stracił na aktualności wówczas, gdyby dyski SSD w czasie, jaki
    upłynął od napisania artykułu, zmniejszyły pobór mocy dwukrotnie albo
    lepiej, a hdd stały w miejscu. Ale tak się nie stało.

    > Z tym, że rozwój SSD jest intensywny, natomiast HDD od kilkunastu lat
    > powoli ewoluują. Gdyby producenci HDD wprowadzili na rynek masowy dyski
    > 10krpm czy 15krpm to może sytuacja byłaby inna.

    Ja nie dyskutuję o różnicach w wydajności dysków, tylko w ich
    energożerności. Patrz cytat, na który odpowiadałem.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 75. Data: 2010-05-11 21:25:48
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-05-11 22:42, Użytkownik MC napisał:

    > Nie wstydź się, podaj tytuł.

    Czyli chciałeś poczytać o komputerach ?
    Nie ograniczaj sie do jednego tytułu, najlepiej kup w kiosku
    wszystkie i sam oceń które warto kupić ponownie.

    Pozdrawiam

  • 76. Data: 2010-05-11 21:34:39
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Tue, 11 May 2010 22:06:23 +0200, marfi napisał(a):

    > Jaka jest temperatura otoczenia i co to za radiator?

    Jakieś 19 stopni. Radiator to:
    http://www.silentiumpc.com/product.php?id=35

  • 77. Data: 2010-05-11 21:35:02
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Czyli chciałeś poczytać o komputerach ?
    > Nie ograniczaj sie do jednego tytułu, najlepiej kup w kiosku
    > wszystkie i sam oceń które warto kupić ponownie.

    Wybacz, ale przedmiotem dyskusji nie są moje lektury tylko twoje. Nie chodzi
    także o meritum sprawy, ten aspekt dokładnie wyjaśnił Michał Kawecki w swoim
    mejlu z 22:35. Chodzi tylko o ten niegodny zaufania tytuł.

  • 78. Data: 2010-05-11 21:42:09
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > Ekspansja SSD jest hamowana tylko przez ich wysoką cenę.

    A jak z ich trwałością - co pierwsze padnie: mechanika dysku, czy
    wyczerpanie ilości zapisów SSD?

    --
    Azarien

  • 79. Data: 2010-05-11 21:45:31
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Tue, 11 May 2010 18:32:48 +0100, tg napisał(a):

    > przecietna instalka xp laduje podczas uruchamiania kilkaset mb z kilkuset
    > plikow
    >
    > czas dostepu zdecydowanie nie jest pomijalny, a wysokie transfery - rzedu
    > 250MB/s niewiele znacza dla plikow wielkosci kilkudziesieciu KB

    Hmmm coś mi w rachunkach nie pasuje. Kilkaset mb / kilkaset plików = 1MB na
    plik średnio a nie kilkadziesiąt kB.

    Pomijając już w/w fakt czy ciągłość plików nie zmniejsza znacząco wpływu
    czasu dostępu do tego stopnia żeby zniwelować różnice pomiędzy SSD a HDD?
    Zakładam do rozważań, że dbamy o to co jest na dyskach mechanicznych.

  • 80. Data: 2010-05-11 22:22:24
    Od: Marek <b...@e...com>

    Znalazłem coś ciekawego. Poczytaj sobie o wadach SSD w drugiej części
    artykułu.

    http://www.storagefocus.pl/porady-ekspertow/dyski-ma
    cierze-dyskowe/cala-prawda-o-wydajnosci-twardych-dys
    kow-ssd

    Trochę mnie to zaskoczyło. Trwałość tych dysków jest ponoć bardzo
    ograniczona. Intuicja mnie zawiodła.