  • 31. Data: 2010-05-11 08:00:44
    Temat: Re: Jaki jest sens stosowania dysków SSD?
    Od: "latet" <l...@s...pl>

    > Takiego pomiaru nie zrobiłem, spodziewam się że byłby bliski pomiaru dla ssd

    No nie wiem. Przecież defragmentacja systemu plików nie spowoduje, że wszystkie
    dane znajdą się w jednym miejscu, a tak przecież rozbudowane zapytanie
    bazodanowe, nie ma siły, nigdy nie poprosi o dane w takiej kolejności, że
    otrzyma odczyt czysto liniowy. Myślę, że nawet na świeżo zdefragmentowanym dysku
    i tak głowca zdrowo by biegała tu i tam. Poza tym defragmentacja defragmentacji
    nie równa.

    latet

  • 32. Data: 2010-05-11 08:10:16
    Od: "latet" <l...@s...pl>

    > A Intel I7 860 2.8GHz jak sklasyfikujesz? Pytam gdyż taki właśnie procesor
    > stosuję "prawie" bezwiatraczkowo.

    Spoko. Dokładnie taki sam procek stosuję całkiem bezwiatraczkowo. W spoczynku
    rzadko przekracza 30 st., w obciążeniu 50-60 st., co daje jeszcze ogromny
    margines bezpieczeństwa termicznego.

    > GT 9600 nie jest kartą biurową :-)

    Zapewniam, że bezwiatraczkowe 9600GT i np. GT-240 doskonale sprawdzają się
    zarówno w domu jak i w biurach :-)

    Najmocniejsze oryginalnie bezwiatraczkowa karta obecnie to chyba jakaś 9800GT, o
    ile sie nie mylę?

    latet

  • 33. Data: 2010-05-11 08:28:30
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Tue, 11 May 2010 00:34:31 +0200, a napisał(a):

    > W dniu 2010-05-10 19:47, Marek pisze:
    >
    > To ja poproszę wyniki z HD Tune oraz ATTO Disk Benchmark.

    HD Tune podaje abstrakcyjne wielkości. Np burst < transferu chociaż
    transfer jest podobny do pomierzonego wcześniej.

    http://img404.imageshack.us/img404/4182/test1gi.png
    http://img232.imageshack.us/img232/5019/test3n.png

    Właśnie pobrałem Atto. Bardzo fajny programik - nie wymaga instalowania.
    Super! Oto testy:

    http://img34.imageshack.us/img34/5807/testatto.jpg

    > Akurat ;-) Wez duzy plik i go skopiuj w "pustke":
    >
    > copy /b duzy.plik nul
    >
    > następnie jego wielkość podziel przez czas kopiowania, myślisz, że
    > wyjdzie więcej niż 100MB/s?

    Tak, wyszło 110MB/s dla pliku ok. 1.6GB :-D
    Nawet nie przypuszczałem, że można w pustke kopiować.

    > Tak myślisz? Ile dużych plików potrzebuje system przy starcie?!

    Można i w drugą stronę spytać: a ile bardzo małych i co znaczy bardzo
    małych w kontekscie istnienia cache dysku, który optymalizuje dostęp do
    takich plików przede wszystkim? Ponadto nie mam pewności czy dysk poddawany
    regularnie defragmentacji będzie jakoś szczególnie mulił z w/w powodu przy
    starcie systemu, ładowaniu programów. Mam tylko empiryczne doświadczenie i
    to tylko z jedną konfiguracją jakiej sam obecnie używam. U mnie skok w
    czasie ładowania się czegokolwiek wzgledem poprzedniego rozwiązania to na
    oko 300-400% (tak mówi zegarek). Start samego Windows z aplikacjami typu
    program antywirusowy itp. skrócił się ok 6x.

  • 34. Data: 2010-05-11 08:30:32
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Marek" <b...@e...com> napisał w wiadomości

    > Zerknij na wyniki testów jakie zrobiłem na swoim sprzęcie:
    > http://img52.imageshack.us/img52/7528/test1cx.jpg

    Nie wiem, czy ktokolwiek to zauwazyl, ale na HdTachu podajesz nam wynik
    sumarycznego odczytu przy zastosowaniu macierzy RAID0 skladajacej sie
    najprawdopodobniej z dwoch dyskow jakie opisujesz ponizej.

    > Długo grzebałem w kartach katalogowych dysków zanim wyłowiłem z nich dysk
    > Samsunga serii HD502HJ. Ma ona bardzo duzy transfer w stosunku do
    > większości innych: 250MB/s.
    >
    > http://www.samsung.com/global/business/hdd/productmo
    del.do?type=94&subtype=98&model_cd=469

    Ale na co Ty patrzysz ? Na szybkosc z i do bufora wewnetrznego dysku ?!?!

    > Czas dostępu oczywiście będzie znacznie większy dla HD. Jednakże nie mam
    > zdania jaki ma to wpływ na realną pracę systemu. Być może w specyficznym
    > zastosowaniu (np. bazy danych) ma to kluczowe znaczenie a w Windows
    > (start,
    > ładowanie programów itp) - mniejsze.

    Wyjasnij najpierw powyzsze a pozniej przejdziemy do czasu dostepu...

    --
    doom3

  • 35. Data: 2010-05-11 08:38:36
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "doom3" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem, czy ktokolwiek to zauwazyl, ale na HdTachu podajesz nam wynik
    > sumarycznego odczytu przy zastosowaniu macierzy RAID0 skladajacej sie
    > najprawdopodobniej z dwoch dyskow jakie opisujesz ponizej.

    Myslac (po 2giej kawie) glebiej, byc moze te programy do testowania jakie
    uzywales pokazuja RAID0 Volume a nie nazwe dysku poniewaz masz to podlaczone
    do kontrolera SATA dzialajacego w trybie RAID a nie AHCI... ale z drugiej
    strony, wynik 250 megabajtow/s ODCZYTU jest nie do osiagniecia na podanym
    przez Ciebie dysku o ile w ogole jest to mozliwe nawet na najszybszych
    magnetycznych dyskach.

    --
    doom3

  • 36. Data: 2010-05-11 08:41:09
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

> [...]

    > Długo grzebałem w kartach katalogowych dysków zanim wyłowiłem z nich dysk
    > Samsunga serii HD502HJ. Ma ona bardzo duzy transfer w stosunku do

    A poprawny wykres dla tego dysku powinien wygladac tak:

    http://img197.imageshack.us/i/hd502hj.jpg/

    --
    doom3

  • 37. Data: 2010-05-11 08:46:46
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-05-10 19:54, Marek pisze:
    > Tak, masz rację. Nie miałem jak zmierzyć wpływu czasu dostępu na pracę
    > realnego systemu (w tym przypadku Windows z aplikacjami). Być moze istnieje
    > bardzo specyficzne zastosowanie - typu bazy danych - gdzie będzie to
    > kluczowym parametrem.

    albo takie specyficzne zastosowanie jak przeszukiwanie plikow na dysku
    albo takie specyficzne zastosowanie jak indeksowanie jpg-ow
    albo takie specyficzne zastosowanie jak swapfile
    normalnie tylko w specyficznych zastosowaniach ten czas dostepu jest
    potrzebny
    Marx

  • 38. Data: 2010-05-11 08:49:33
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-05-11 09:56, Użytkownik latet napisał:

    > A skąd, mówię o zwykłych 2-rdzeniowych Core2Duo (4-rdzeniowych nie
    > testowałem pod tym kątem), czy i7 32nm, które bez problemu działają bez
    > wiatraków. Oczywiscie wymaga to nieco większego niż standardowy bloku
    > radiatora (np. jakiś Scythe) i jakiegoś innego nawiewu na niego, ale
    > może to być duży cichy wiatrak w obudowie, czy też dwa takowe.
    >
    > Ja najczęściej do C2D montuję taki:
    > http://i00.twenga.com/informatyka/cooler-na-procesor
    /scythe-mugen-scinf-1000-p_454290vb.png

    > ale z drobną modyfikacją - zdejmuję całkiem wentylator :)

    Mam podobny ale wiatraka nie zdejmuje, w lecie można zapomnieć
    o jego braku i problem.

    Pozdrawiam

  • 39. Data: 2010-05-11 08:50:17
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-05-10 20:14, Marek pisze:
    > komentowałem kolegom wyniki pomiarów. Zwróć uwagę, że miałem na myśli
    > zastosowanie dysku w systemach Windows w kontekscie korzystania z
    > aplikacji. Praca moja polega na zmienianiu co chwilę otwartych programów.
    > Irytowało mnie czekanie na ich ładowanie się. Dlatego zainteresowałem się
    rozwiazaniem nie bedzie dysk SSD (bo drogi) ale wiecej RAMu
    W rozwiazaniu hardcore (albo przy 32 bitowym systemie) mozesz zrobic
    swapfile na ramdysku
    Marx

  • 40. Data: 2010-05-11 08:52:08
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-05-11 09:50, Użytkownik Marek napisał:

    > A Intel I7 860 2.8GHz jak sklasyfikujesz? Pytam gdyż taki właśnie procesor
    > stosuję "prawie" bezwiatraczkowo. Napisałem "prawie" ponieważ wiatrak jest
    > lecz się nie obraca ponieważ temeratura procesora to ok. 30 stopni.
    > Jednakże ze względów bezpieczeństwa powinien tam być.

    Tych jeszcze nie miałem w łapkach.
    A jaka jest temperatura ja go obciążysz (wszystkie jądra) tak na
    godzinkę ?

    > GT 9600 nie jest kartą biurową :-)

    Sugerujesz że za dwa lata będzie to popularna w sprzedaży karta
    graficzna ?