    From: Marek <b...@e...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jaki jest sens stosowania dysków SSD?
    Date: Tue, 11 May 2010 10:28:30 +0200

    Dnia Tue, 11 May 2010 00:34:31 +0200, a napisał(a):

    > W dniu 2010-05-10 19:47, Marek pisze:
    >
    > To ja poproszę wyniki z HD Tune oraz ATTO Disk Benchmark.

    HD Tune podaje abstrakcyjne wielkości. Np burst < transferu chociaż
    transfer jest podobny do pomierzonego wcześniej.

    http://img404.imageshack.us/img404/4182/test1gi.png
    http://img232.imageshack.us/img232/5019/test3n.png

    Właśnie pobrałem Atto. Bardzo fajny programik - nie wymaga instalowania.
    Super! Oto testy:

    http://img34.imageshack.us/img34/5807/testatto.jpg

    > Akurat ;-) Wez duzy plik i go skopiuj w "pustke":
    >
    > copy /b duzy.plik nul
    >
    > następnie jego wielkość podziel przez czas kopiowania, myślisz, że
    > wyjdzie więcej niż 100MB/s?

    Tak, wyszło 110MB/s dla pliku ok. 1.6GB :-D
    Nawet nie przypuszczałem, że można w pustke kopiować.

    > Tak myślisz? Ile dużych plików potrzebuje system przy starcie?!

    Można i w drugą stronę spytać: a ile bardzo małych i co znaczy bardzo
    małych w kontekscie istnienia cache dysku, który optymalizuje dostęp do
    takich plików przede wszystkim? Ponadto nie mam pewności czy dysk poddawany
    regularnie defragmentacji będzie jakoś szczególnie mulił z w/w powodu przy
    starcie systemu, ładowaniu programów. Mam tylko empiryczne doświadczenie i
    to tylko z jedną konfiguracją jakiej sam obecnie używam. U mnie skok w
    czasie ładowania się czegokolwiek wzgledem poprzedniego rozwiązania to na
    oko 300-400% (tak mówi zegarek). Start samego Windows z aplikacjami typu
    program antywirusowy itp. skrócił się ok 6x.