  • 41. Data: 2010-05-11 09:06:20
    Temat: Re: Jaki jest sens stosowania dysków SSD?
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Tue, 11 May 2010 10:30:32 +0200, doom3 napisał(a):

    > Nie wiem, czy ktokolwiek to zauwazyl, ale na HdTachu podajesz nam wynik
    > sumarycznego odczytu przy zastosowaniu macierzy RAID0 skladajacej sie
    > najprawdopodobniej z dwoch dyskow jakie opisujesz ponizej.

    Tak, to dwa identyczne Samsungi. Nie wiem czy ktokolwiek zwrócił na to
    uwagę. Zresztą nie ma to większego znaczenia dla dyskusji. Celowo użyłem
    ogólnego zwrotu "analizując parametry techniczne rozwiązań realizowanych na
    dyskach tradycyjnych" aby nie ograniczać się w żaden sposób co do
    zastosowanych rozwiązań.

    > Ale na co Ty patrzysz ? Na szybkosc z i do bufora wewnetrznego dysku ?!?!

    Dokładnie, bo to on limituje póki co prędkości dysków. Co z tego, że łącze
    SATA 2 ma 300MB/s skoro przecietny dysk nie jest w stanie odczytać danych
    szybciej niż 160M ?

    > Wyjasnij najpierw powyzsze a pozniej przejdziemy do czasu dostepu...

    Czy "powyższe" oznacza to co wyjaśniłem właśnie czy może chodziło Ci o
    zagadnienie bazo-danowe? Jeśli to drugie, to sprecyzuj pytanie.

  • 42. Data: 2010-05-11 09:24:09
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Tue, 11 May 2010 10:38:36 +0200, doom3 napisał(a):

    > Użytkownik "doom3" >
    > Myslac (po 2giej kawie) glebiej, byc moze te programy do testowania jakie
    > uzywales pokazuja RAID0 Volume a nie nazwe dysku poniewaz masz to podlaczone
    > do kontrolera SATA dzialajacego w trybie RAID a nie AHCI... ale z drugiej
    > strony, wynik 250 megabajtow/s ODCZYTU jest nie do osiagniecia na podanym
    > przez Ciebie dysku o ile w ogole jest to mozliwe nawet na najszybszych
    > magnetycznych dyskach.

    W międzyczasie któryś z kolegów zalecił mi inny program testujący. Oto
    wynik.

    http://img34.imageshack.us/img34/5807/testatto.jpg

    A co do limitów transferowych, to chyba Seagate ma na ten temat ciekawe
    prognozy. Otóż w ciągu roku średnia prędkość dysków HDD powinna przekroczyć
    możliwości transferu SATA 2. Chciałem przytoczyć link lecz nie mogę go
    teraz odszukać.

  • 43. Data: 2010-05-11 10:35:34
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Tue, 11 May 2010 10:52:08 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Tych jeszcze nie miałem w łapkach.
    > A jaka jest temperatura ja go obciążysz (wszystkie jądra) tak na
    > godzinkę ?

    Nie mam bladego pojęcia gdyż nie jestem graczem. Najdłużesze okresy
    wykorzystania procesora w mojej pracy sięgają kilku minut. Nie wiem o ile
    wzrasta temperatura lecz radiator jest letni - poniżej potrzeby
    uruchomienia aktywnego chłodzenia.

    > Sugerujesz że za dwa lata będzie to popularna w sprzedaży karta
    > graficzna ?

    Sugeruję, że ma nadmiar mocy jak do zastosowań biurowych i to pewnie na
    lata do przodu :-)

  • 44. Data: 2010-05-11 10:50:23
    Od: "latet" <l...@s...pl>

    > Mam podobny ale wiatraka nie zdejmuje, w lecie można zapomnieć
    > o jego braku i problem.

    Teraz mam w pomieszczeniu 24 C, latem będzie 28 C i zapwniem, że nie zrobi to
    różnicy temu chłodzeniu. Procesor to nie człowiek i naprawdę nic złego się mu
    nie dzieje, gdy ma temp. powyżej 40C :-)

    latet

  • 45. Data: 2010-05-11 10:57:39
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Tue, 11 May 2010 10:46:46 +0200, Marx napisał(a):

    > albo takie specyficzne zastosowanie jak przeszukiwanie plikow na dysku

    Pod W7 i po zindeksowaniu proces jest niemalże natychmiastowy (ok 2
    sekund). Sprawdziłem to przed chwilą. Wyszukanie jakiegoś słowa w treści
    plików w folderze zawierającym ich 120.000 i 10GB. Załóżmy, że połowa to
    były pliki tekstowe.

    > albo takie specyficzne zastosowanie jak indeksowanie jpg-ow

    W przybliżeniu 1s w sensie szukania w zindeksowanej zawartości.

    > albo takie specyficzne zastosowanie jak swapfile

    Nie wiem. Trudno to sprawdzić.

    > normalnie tylko w specyficznych zastosowaniach ten czas dostepu jest
    > potrzebny

    Właśnie tak podejrzewam...

  • 46. Data: 2010-05-11 11:04:05
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Tue, 11 May 2010 10:50:17 +0200, Marx napisał(a):

    > rozwiazaniem nie bedzie dysk SSD (bo drogi) ale wiecej RAMu
    > W rozwiazaniu hardcore (albo przy 32 bitowym systemie) mozesz zrobic
    > swapfile na ramdysku

    Szczerze mówiąc nie odczuwam takiej potrzeby - chyba, ze odpisujesz na
    problem Sergiusza a nie mój. U mnie wszystko śmiga jak burza. Bardzo
    komfortowe stanowisko pracy powstało z wykorzystaniem 2 zwykłych dysków.
    RAMu nie wykorzystuję więcej niż 60-70% w skrajnych przypadkach. Stąd
    właśnie moja wątpliwość odnośnie zastosowania póki co drogich SSD. Już bez
    zważania na ich cenę - również nie widzę zalet - poza tą, że nie są
    mechaniczne. Stąd pytanie.

  • 47. Data: 2010-05-11 11:05:22
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-05-11 12:35, Użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > wykorzystania procesora w mojej pracy sięgają kilku minut. Nie wiem o ile
    > wzrasta temperatura lecz radiator jest letni - poniżej potrzeby

    Poważnie nie sprawdzałeś ?
    To szkoda że podajesz ładny przykład a potem okazuje się że
    nie testowałeś tego procka.

    > Sugeruję, że ma nadmiar mocy jak do zastosowań biurowych i to pewnie na
    > lata do przodu :-)

    Zasugerowałeś się stwierdzeniem o karcie z parametrami do pracy biurowej.

    Pozdrawiam

  • 48. Data: 2010-05-11 11:09:03
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-05-11 12:50, Użytkownik latet napisał:

    > Teraz mam w pomieszczeniu 24 C, latem będzie 28 C i zapwniem, że nie
    > zrobi to różnicy temu chłodzeniu. Procesor to nie człowiek i naprawdę
    > nic złego się mu nie dzieje, gdy ma temp. powyżej 40C :-)

    Bez obciążenia procesor ma 36 C po obciążeniu rośnie do 56 C z
    pracującym wentylatorem, nie mam ochoty testować do ilu wzrośnie
    bez wentylatora. Ten procesor ma już kilka lat i na następnych
    kilka ma wystarczyć. :-)

    Pozdrawiam

  • 49. Data: 2010-05-11 11:49:27
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > marginalne znaczenie. Tu problemem była fragmentacja która systematycznie
    > robiła się
    > w bazie danych. Po prostu obiekty nadsyłają dość gęsto w czasie dane o
    > swoich

    ja ten problem z fragmentacją rozwiązałem w dość nietypowy sposób tworząc
    plik kontener truecrypt na dysku. W ten sposób powstał jeden plik który na
    dysku jest zdefragmentowany i raczej samoistnie nie przemieści się na inne
    miejsce. Dzięki temu baza siedzi upakowana w jedno miejsce i nie ma
    tendencji do rozrzucania się gdzie popadnie. Czas dostępu jest dużo lepszy
    mimo iż dodatkowo lekko obciążamy procesor szyfrowaniem.

  • 50. Data: 2010-05-11 12:22:59
    Od: Tomasz Bątor <m...@k...pl>

    Dnia Mon, 10 May 2010 20:00:03 +0200, Tomaszek napisał(a):

    > wytrzyma taki dysk na zasilaniu bateryjnym. A pakowanie dysku SSD do
    > stacjonarnego komputera to faktycznie nie ma sensu.

    Nie chce mi się czytać całego wątku, bo mini wojenki odnośnie SSD już mi
    się znudziły, ale do tego muszę się odnieść.

    Pakowanie SSD do stacjonarnego kompa jak najbardziej ma sens. Mam desktopa,
    core2duo 3.2 GHz, 8 GB RAM, Raptor 10k obr. oraz laptopa, core2duo 2.2 GHz,
    4 GB RAM, SSD Vertex. Praca na laptopie jest o niebo przyjemniejsza niż na
    desktopie. Anand swego czasu napisał coś w stylu "SSD to najlepszy upgrade
    jaki można zrobić" i zdecydowanie się z tym zgadzam.

    t.

    --