  • 101. Data: 2010-05-12 12:47:54
    Temat: Re: Jaki jest sens stosowania dysk w SSD?
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "tg" <a...@b...cpl> napisał w wiadomości
    news:c3602$4beaa1ed$59641a9e$24495@news.upc.ie...

    > "Norbert" <n...@r...no> wrote in message

    > nie

    Potwierdzam. X może być na SSD za każdym razem w innym miejscu, ale to dalej
    jest X.

  • 102. Data: 2010-05-12 12:50:37
    Temat: Re: Jaki jest sens stosowania dysków SSD?
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Wed, 12 May 2010 13:53:28 +0200, Norbert napisał(a):

> [...]
    jpg

    > Load ca. 3% - trollujesz?

    Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Odpowiedziałem koledze powyżej na
    prośbę. Pobrałem jakieś oprogramowanie, odczytałem wyniki. Kolega nie
    wspominał o tym w jakim stanie obciążenia ma być procesor bo rozumiem, że
    do tego nawiązujesz. Chyba to dość uprzejme z mojej strony, że tak
    postępuję? Tak więc z tym trollowaniem chyba nie do mnie miałeś napisać
    lecz do Radka F.

    Tak przy okazji. Jeśli kogoś interesują wyniki przy pełnym obciążeniu i
    przy zamkniętej obudowie to proszę:

    http://img29.imageshack.us/img29/473/temperaturymax.
    jpg

  • 103. Data: 2010-05-12 14:10:19
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Wed, 12 May 2010 11:20:28 +0200, MC napisał(a):

    > O prędkości tandemu świadczy, ale ty chcesz porównywać technologie. Więc nie
    > porównuj dwóch dysków spiętych w RAID z pojedynczym dyskiem ssd. Włóż dwa
    > półprzewodnikowe, to będzie uczciwiej. Albo jeden na jeden.

    Niezupełnie to było moją intencją - jak już wspominałem parę razy nie
    zależy mi na rozpatrywaniu "uczciwej" rywalizacji technologii lecz na
    zbudowaniu sobie szybkiego komputera na SSD lub HDD i rozważaniach na ten
    temat. To było w zasadzie pretekstem do dyskusji. Wykluczyłem budowanie
    RAIDa na SSD z uwagi na absurdalną cenę nawet pojedynczego dysku SSD.
    Wsadziłem więc 2xHDD za 350zł do obudowy, popatrzałem na wyniki, poczytałem
    o parametrach (bez testowania) SSD za 1600zł i stwierdziłem "mam lepiej niż
    mógłbym mieć za 1600zł". Wtedy zadałem pytanie: czy śnię czy tak faktycznie
    jest?
    Mniej więcej taki był mój tok rozumowania i intencje.

    > Zależy kto publikuje. Poza tym SSD jeszcze nie wyszło z choroby wieku
    > dziecięcego. Na przykład w ostatnim kontrolerze SandForce obalono
    > dotychczasowe tezy jakoby dobry SSD musiał mieć gigantyczny cache. SandForce
    > tego nie ma, a mimo tego jest lepszy. Jeszcze pewnie czeka nas kilka
    > rewolucji zanim technologia dopracuje się najlepszego rozwiązania.

    Konkludując: chyba trzeba zaczekać roczek czy dwa zanim wejdzie się w SSD.

    Ponadto tak czy owak trzeba zwracać uwagę na jakich typach pamięci są one
    zrealizowane - co w konsekwencji rzutuje na trwałość drive'u. Nie widziałem
    w sklepach internetowych aby przy opisach SSD wspominano o tym. Różnica
    trwałości ponoć jest wielokrotnością.

  • 104. Data: 2010-05-12 14:22:35
    Od: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl>

    Marek wrote:

> [...]
    > jest?
    > Mniej więcej taki był mój tok rozumowania i intencje.

    Przy SSD wielką zaletą jest (tak piszą, sam nie sprawdzałem)
    "responsywność systemu". Mnie kusi SSD na system i programy ale przy
    szybkości rozwoju tych dysków jeszcze chyba chwile poczekam. Uporanie
    się z hałasem też jakby prostsze (ale tu trzeba się zupełnie pozbyć
    magazynu HDD, ewentualnie pomyśleć o jednym cichym/wolnym/eko HDD).

    Grzegorz

  • 105. Data: 2010-05-12 14:29:08
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 12.05.2010 MC <m...@g...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "tg" <a...@b...cpl> napisał w wiadomości

    > Potwierdzam. X może być na SSD za każdym razem w innym miejscu, ale to dalej
    > jest X.

    Może po kolei, dysk jest dzielony na sektory fizyczne i logiczne, z
    punktu widzenia kompa nie widać tych fizycznych, widać logiczne.
    Dysk zapisuje dane w sektorach fizycznych w miarę _liniowo_ jak log i
    zapisuje w którym sektorze fizycznym ma jaki logiczny.
    Np. mamy pusty dysk, zapisujemy sektor nr L1 (logiczne 1) dysk zapisze go
    w F1 (fizyczne 1) następnie go kasujemy i zapisujemy ponownie czyli robimy
    zapis do L1 a on się zapisuje w F2 i tak w kółko piszemy po tym L1 ale dysk
    pisze jak w logu, Jeśli dysk ma 1000 sektorów to kolejny zapis F1 nastąpi
    dopiero w 1000 cyklu zapisu.
    W ten sposób czym większy mamy dysk i im więcej pustego miejsca na nim
    (bo tylko ono jest "rotowane") to tym mniej cykli w 1 fizycznej komórce
    psujemy.
    Z powyższego widać również dość interesującą z punktu widzenia undelete
    właściwość. Co by nam dała np możliwość fizycznego wjazdu w sektory?
    Ano dość prosty i łatwy rollback stanu dysku! :)

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 106. Data: 2010-05-12 14:40:46
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Wed, 12 May 2010 16:22:35 +0200, Giecze napisał(a):

> [...]
    > się z hałasem też jakby prostsze (ale tu trzeba się zupełnie pozbyć
    > magazynu HDD, ewentualnie pomyśleć o jednym cichym/wolnym/eko HDD).

    Troszke OT. Pisałem już w tym wątku: mam 2 HD w systemie, które kompletnie
    bezgłośnie pracują. Może gdy przyłożę ucho do obudowy to coś usłyszę. Bajer
    polega na odpowiednim ich umocowaniu oraz kupieniu dysków (wcale nie Eko),
    które mają kontrolę akustyczną. Jeśli zależy Ci na cichym sprzęcie to od
    samego początku musisz pomyśleć o każdym podzespole komputera. Odpowiedznia
    obudowa (z np. izolatorami akustycznymi dla dysków HD i dużymi
    niskoobrotowymi wentylatorami) itd.

  • 107. Data: 2010-05-12 14:53:46
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-05-12 14:50, Użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > do tego nawiązujesz. Chyba to dość uprzejme z mojej strony, że tak
    > postępuję? Tak więc z tym trollowaniem chyba nie do mnie miałeś napisać

    Skoro mnie przywołałeś to jestem. W tym wątku napisałeś:
    "12 cm wiatrak zaczął leniwie się obracać nie wydając
    przy tym żadnego szmeru. Temperatura 37 stopni. Pasuje teraz?"
    Na zrzucie temperatury są powyżej czterdziestu stopni.
    Wniosek z wymiany zdań = jesteś zwykłym kłamliwym szczylem.
    I faktycznie trollujesz.

    Pozdrawiam

  • 108. Data: 2010-05-12 14:56:17
    Od: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl>

    Marek wrote:

    > Troszke OT. Pisałem już w tym wątku: mam 2 HD w systemie, które kompletnie
    > bezgłośnie pracują. Może gdy przyłożę ucho do obudowy to coś usłyszę...

    Ja to wszystko rozumiem, napisałem że jest _prostsze_ (choć bardziej
    kosztowne). Jakkolwiek hałas przy HDD (szczególnie dwóch) zawsze
    wystąpi, czy i na ile odczuwalny to zależy od czułości słuchacza i
    innych okoliczności.

    GC

  • 109. Data: 2010-05-12 14:59:29
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-05-12 13:55, Użytkownik MC napisał:

    > Przecież to już udowodnił Michał Kawecki w swoim mejlu z 22:35. Już raz
    > napisałem. Mam powtórzyć jego tekst?

    Spojrzyj jeszcze raz i nie porównuj pozycji w poszczególnych linijkach
    tylko porównaj dyski o zbliżonej pojemności.

    > Śmiej się z własnych dowcipów bo nikogo innego one nie śmieszą.

    Ato akurat był Twój kiepski dowcip.

    Pozdrawiam

  • 110. Data: 2010-05-12 15:17:24
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia 12 May 2010 14:29:08 GMT, Sergiusz Rozanski napisał(a):

> [...]
    > pisze jak w logu, Jeśli dysk ma 1000 sektorów to kolejny zapis F1 nastąpi

    Podejrzewam, ze praktyce pomiedzy dwukrotnym zapisem Lx pojawi sie zapis Ly
    i liniowosc szlag trafi. Czyli L10 zapisze sie w F20, a L20 w F140.

> [...]

    > właściwość. Co by nam dała np możliwość fizycznego wjazdu w sektory?
    > Ano dość prosty i łatwy rollback stanu dysku! :)

    Tylko skad wiesz (trzymam sie tego co wyzej napisalem) gdzie byl poprzednio
    (w jakim Fx?) zapisany obecny L20?

    --
    pozdrawiam
    Norbert