  • Data: 2010-12-15 16:46:37
    Temat: Re: Jaki j?zyk - ceny?
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Dec 15, 4:08 pm, Maciej Sobczak <s...@g...com> wrote:

    > Znowu? Ho ho, to już będzie z 50 lat!
    > Znowu trzymamy kciuki za tę "falę".
    >
    > Te języki nigdy nie zdobędą mainstream'u, bo nie odzwierciedlają ani
    > tego jak działa komputer, ani tego, jak myśli człowiek. Będą sobie

    Żaden język programowania nie odzwierciedla tego, jak myśli człowiek.
    Ci najwyżej człowiek może się nauczyć myśleć tak, żeby odzwierciedlać
    to, jak działa jakiś język programowania.

    > funkcjonować (sic!) na pograniczu zastosowań produkcyjnych i
    > eksploracji, ale masowej przesiadki nie przewiduję. Skoro nie udało
    > się to przez ostatnie 50 lat, to nie widzę, co nagle miałoby się tu
    > zmienić.

    Rozpowszechnienie architektur równoległych.

    > Prawdą jest, że w nowych środowiskach zarządzanych (.NET, JVM) są one
    > odrobinę bardziej atrakcyjne, bo przez dobrą integrację z resztą
    > świata można pomyśleć o systemach mieszanych - np. trochę w Scali,
    > trochę w Javie, albo trochę w F# a trochę w C# - ale w większych
    > projektach czy większych zespołach nadal będzie problem jednorodności
    > środowiska developerskiego i tego management będzie bronił nie
    > dopuszczając do żadnej fragmentacji.

    Nie zdarzyło mi się pracować przy żadnym projekcie, gdzie używano by
    języka funkcyjnego, ale praktycznie wszystkie, przy których
    pracowałem, używały więcej niż jednego języka programowania, mieszanie
    różnych systemów operacyjnych i środowisk zarządzanych z kodem
    natywnym też nie było takie rzadkie. Są rzeczy, do których dopuszcza
    management, o których się nie śniło waszym filozofom.