  • 21. Data: 2012-01-10 12:09:44
    Temat: Re: [OT jaka lutownica
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    > Ale zadnej takiej zeby od raczki do konca grota bylo krotko :-(

    dokładnie,

  • 22. Data: 2012-01-10 13:26:56
    Temat: Re: Jaki grot do lutownicy transformatorowej ?
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Fantom <s...@s...poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Jakie groty sa lepsze dla zwyklych lutownic transformatorowych ? Miedziane
    > CU czy srebrzone AG ?
    >
    > Fantom

    Jak kupowałem ostatnio marketową lutownicę transformatorową za naście złotych
    ( bliżej dziesięciu niż dwudziestu) to patrzyłem czy jak przetrzyma grota co
    do niej dali da się zainstalować zrobiony z drutu miedzianego. Bo 6 sztuk
    grotów do niej kosztuje połowę jej ceny. Groty nie są z miedzi ani z możliwego
    do zidentyfikowania metalu. Są bardzo twarde ( nie miedz ani mosiądz),
    doskonale się pobielają ( nie nierdzewka ani kwasówka). Generalnie chgw co to
    jest. Nie lutowałem zbyt dużo nową lutownicą. Ale ze dwa miedziane groty
    musiałbym wymienić. A oryginalny jak nowy. Pisali o problemie z grotem w
    pionie. Też mi to przeszkadzało. Zgiąłem tak jednego chińskiego że mam w
    poziomie. marketowe groty mają jeszcze jedną zaletę. Są twarde i można w
    czasie lutowanie docisnąć i się nie krzywią. Tam lutowania. W tworzywie dziury
    nim wytapiałem. Warto spróbować czy do innej lutownicy niż ta co mam da się
    założyć i będzie grzało. W starej polskiej może być problem bo gówniane
    przykręcanie śrubkami może nie zadziałać.

  • 23. Data: 2012-01-10 14:14:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości
> [...]
    >Pisali o problemie z grotem w
    >pionie. Też mi to przeszkadzało. Zgiąłem tak jednego chińskiego że

    O co wam chodzi z tym pionem czy poziomem ?
    I czy poprzednicy tez pisali o transformatorowej ... pistoletowej ?

    >marketowe groty mają jeszcze jedną zaletę. Są twarde i można w
    >czasie lutowanie docisnąć i się nie krzywią. Tam lutowania. W
    >tworzywie dziury
    >nim wytapiałem.

    Jesli nie teflon czy bakelit, to zadne osiagniecie, tworzywa juz
    gdzies od ~100 C zaczynaja sie topic.

    Wypal wiecej dziur w PCW/PVC to pogadamy dalej :-)

    J.

  • 24. Data: 2012-01-10 15:21:25
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > gdzies od ~100 C zaczynaja sie topic.
    >
    > Wypal wiecej dziur w PCW/PVC to pogadamy dalej :-)

    W betonie i hartowanej stali też się nie da. Masz coś jeszcze konstruktywnego
    do dodania? Moja jest lutownica i moje groty. Gówno mogę na niej smażyć i nic
    Ci do tego. Opisałem moje doświadczenia, może się komuś przydadzą. Ty jak
    zwykle z wyjątkiem pierdolenia o szopenie nic do tematu nie wniosłeś. Bo co to
    za pomoc jak piszesz ze za długa albo że drut ma mieć opór nie za niski i nie
    za wysoki. Pies jak się nudzi to se jaja liże. Może weź z niego przykład.

  • 25. Data: 2012-01-10 16:20:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >niski i nie
    >za wysoki. Pies jak się nudzi to se jaja liże. Może weź z niego

    O krotka to sie pytalem, bo sam szukam. Nikt nie widzial.
    Co do drutu, to sie dzielilem spostrzezeniami wlasnymi - ale zachecam
    do eksperymentowania, sam sie chetnie przestawie na stalowe, jesli
    lepsze.

    Co do ciebie, to zarzucam ci tylko ze szkoda bylo o tym pisac -
    wypalanie dziur w plastikach niczego nie dowodzi.
    PS/PE/PP i wiele innych termoplastycznych topi sie/miekknie w
    temperaturze nizszej niz cyna.

    Ale palenie w PVC ... no, ciekawy test dla grota :-)

    J.

  • 26. Data: 2012-01-10 16:28:48
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    > Tez tak kiedys myslalem - niestety, odpowiedniego spinacza nie potrafilem
    > dobrac.
    > Troche mnie to zdziwilo, ale widac drut musi miec odpowiednio niski opor.
    > No i oczywiscie odpowiednio wysoki :-)

    I jeszcze aby lut sie trzymał... :) (mnie się nie udało, próbowałem)

  • 27. Data: 2012-01-10 20:39:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Jesli nie teflon czy bakelit, to zadne osiagniecie, tworzywa
    > juz gdzies od ~100 C zaczynaja sie topic.
    >
    > Wypal wiecej dziur w PCW/PVC to pogadamy dalej :-)

    Kupiłem kiedyś lutownicę w Lidlu. Wyglądała porządnie, a groty
    miała te z tych bardziej twardych. Wszystko by było fajnie, ale
    ten grot po jakichś trzydziestu sekundach od włączenia rozgrzewa
    się do czerwoności! Już myślałem, że mi sprzedali przyrząd do
    wypalania ludowych wzorków w drewnie, ale nie, dołaczona do tego
    była cyna i pasta lutownicza. I żeby nie było -- nie ma napisu
    "Made in China", tylko jakieś GmbH się podpisało. O co chodzi?

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2012-01-10 20:41:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    identifikator: 20110701 napisał:

    > lutownica z grotem zmocowany mionowo to już kuriozum...

    No jasne, mainstream stanowią groty z mocowaniem barionowo-leptonowym.

    --
    Jarek

  • 29. Data: 2012-01-10 21:23:09
    Od: " nenik" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > I jeszcze aby lut sie trzymał... :) (mnie się nie udało, próbowałem)

    spinacze sa chromowane i nie lapie, tak samo jak groty (do lutownic oporowych)
    w czesci gdzie cyna nie powinna zwilzac grota, ktos kto ma oporowa wie ze cyna
    podejdzie do pewnego momentu :)

    cyna nie lubi sie z chromem, utlenionym glinem, stala naweglana a lubi nikiel,
    miedz,srebro, zelazo

    dlatego idealny grot do lut. oporowej to kombinacja miedzi,niklu,chromu i zelaza
    a calosc wykonana jako warstwy a nie stop, dlatego dobrze bedzie jak pojawia
    sie odpowiedniki takich grotow dla lutownic transformatorowych ale wykonane
    tak aby nie bylo mozliwosci wygiecia samego czubka bo kazda szczelina w
    warstwie zelaza szybko degraduje rdzen z miedzi czyli najzwyklej go rozpuszcza

  • 30. Data: 2012-01-10 21:41:36
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
    [..]
> [...]
    > była cyna i pasta lutownicza. I żeby nie było -- nie ma napisu
    > "Made in China", tylko jakieś GmbH się podpisało. O co chodzi?

    Uszkodzona albo na 110V

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html