  • Data: 2012-01-11 01:43:12
    Temat: Re: Jaki grot do lutownicy transformatorowej ?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan AlexY napisał:

    > I już wiadomo, ten napis to taka instrukcja obsługi, max czas
    > włączenia 12s po czym 48s studzenia.

    To wszystko nie takie proste. Zastąpiłem oryginalny grot pętlą
    z miedzianego drutu. Ten co miałem pod ręką, jest troche grubszy
    od oryginalnej końcówki. Teraz grzeje się w miare prawidłowo,
    może jest trochę za zimny. Ale grzeje się również trafo -- teraz
    praca przerywana byłaby wskazana. W pierwotnej konfiguracji nie
    widać było oznak przegrzania. Z cieńszym drutem powinno być lepiej.

    Nie wiem z czego są te oryginalne groty, podejrzewam jakiś niklowy
    stop oporowy. Teraz mam taka teorię, że ktoś wdrożył we fabryce
    wniosek racjonalizatorski i do lutmaszyny zaprojektowanej do grotów
    miedzianych dał nową końcówkę. Groty miedziane muszą miec mniejszą
    sprawność od innych, to znaczy gdy się nagrzewają, grzać się musi
    również uzwojenie, które nie jest przecież z nadprzewodnika, tylko
    z tej samej miedzi.

    --
    Jarek