  • 1. Data: 2011-08-24 20:38:21
    Temat: Jaki dysk i kieszen NAS Wi-Fi/LAN
    Od: "Roger(OS)" <s...@z...pl>

    Hejka!

    Poszukuje dysku oraz kieszeni NAS.

    Krotko:
    1. Dysk niezawodny, krecacy sie "miliony godzin", zuzywajacy minimum
    energii elektrycznej, nie musi byc szybki (jak sadze WD green odpada- bo
    czesto pada :)
    2. Kieszen na HDD z opcja podlaczenia poprzez LAN do routera i puszczenia
    sygnalu poprzez RJ45 i WiFi (100Mbps, 11 oraz 54Mbps, z tego co sie
    orientuje to polowa kieszeni poprawnie dziala dopiero na 100Mbps i wtedy
    nawet poprawnie funkcjonuje NTFS, a nie tylko FAT)

    Co polecicie?

    Roger(OS)

  • 2. Data: 2011-08-25 07:57:55
    Temat: Re: Jaki dysk i kieszen NAS Wi-Fi/LAN
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 24.08.2011 Roger(OS) <s...@z...pl> napisał/a:
> [...]
    > orientuje to polowa kieszeni poprawnie dziala dopiero na 100Mbps i wtedy
    > nawet poprawnie funkcjonuje NTFS, a nie tylko FAT)

    A co ma partycjonowanie NAS-a do NTFS czy FAT? Przecież NAS może mieć
    partycje w ext i też będzie chodził - on udostępnia protokół (ftp, smb, nfs,
    web) a jak trzyma pliki to sprawa wtórna. Problem pojawi się dopiero jak ten
    NAS ma służyć jako dysk usb, ale wtedy literka N w NAS trochę nie pasuje :)
    I co ma NTFS czy FAT do szybkości LAN czy WLAN?
    BTW NAS bez 1GbaseT przy dyskach spokojnie robiących 100MB/s to wywalenie
    pieniędzy.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 3. Data: 2011-08-25 08:26:07
    Od: "Roger(OS)" <s...@z...pl>

    Dnia 25 Aug 2011 07:57:55 GMT, Sergiusz Rozanski napisał(a):

> [...]
    > I co ma NTFS czy FAT do szybkości LAN czy WLAN?
    > BTW NAS bez 1GbaseT przy dyskach spokojnie robiących 100MB/s to wywalenie

    Jak napisalem - niektore kieszenie powoduja bledy zapisu na HDD przy
    predkosciach ponizej 100Mbps (trzeba czytac instrukcje i opisy na www, ja
    nie poczytalem i teraz moja wroci na allegro bo poprzez 54Mbps wariuje
    strasznie, a jak zejdzie sie do 11Mbps to praktycznie nie da sie nic na
    niej zapisac), startuja dyski duuuzo dluzej i sa ogolnie z nimi problemy
    (sprawdzone na wlasnej skorze).

    Kieszen jakiej szukam - raz jeszcze:
    * wyjscie: ethernet z mozliwoscia podlaczenia do routera i udostepnienie
    dysku poprzez RJ45 i WiFi
    * niezawodna (z cichym chlodzeniem)
    * moze byc mini serwer multimediow z kodekami + wyjscie na TV :-)

    Dysk:
    Cichy, niski pobor pradu, zywotny, pojemny

    Zastosowanie:
    Domowy serwer multimediow, skladowisko plikow

    Roger(OS)

  • 4. Data: 2011-08-25 17:45:40
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Roger(OS) pisze:
> [...]
    > Cichy, niski pobor pradu, zywotny, pojemny
    >
    > Zastosowanie:
    > Domowy serwer multimediow, skladowisko plikow

    Przyglądałeś się modelom DS-10x firmy Synology? Ja mam DS-409+ ale to
    jest już NAS 4 dyskowy. Nota bene, bardzo dobry.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2011-08-26 07:24:33
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr Rezmer" <p...@e...net.pl> napisał w
    wiadomości news:j361p0$pt3$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    >
    > Przyglądałeś się modelom DS-10x firmy Synology? Ja mam DS-409+ ale to jest
    > już NAS 4 dyskowy. Nota bene, bardzo dobry.

    Zgadzam się, Synology to światowa czołówka w tym biznesie, aktualny model na
    nr. DS-112. Tyle, że nie tania.

  • 6. Data: 2011-08-28 12:50:22
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 25.8.2011, Piotr Rezmer napisał(a):

    > Przyglądałeś się modelom DS-10x firmy Synology? Ja mam DS-409+ ale to
    > jest już NAS 4 dyskowy. Nota bene, bardzo dobry.

    Też polecę Synology. Okazyjnie kupiłem DS-106e. Mam w nim HDD 2TB i soft
    od DS-107 i IMO działa to świetnie jak na takiego "emeryta". Martwi mnie
    tylko jedno, właśnie planuję rozbudowę o Squeezebox (czeka w pudełku aż
    dobiorę jakiś tani tablet by tym sterować) i według opinii użytkowników
    32MB RAM w tym NASie może okazać się mało na postawienie softu. No ale to
    się okaże - nie zamierzam się poddać bez walki. ;D
    --
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://uwolnijlaptopa.pl/