  • 1. Data: 2011-08-25 06:48:17
    Temat: Bootable pendrive (jak to działa)?
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

    Witam,

    Mam proste pytanie natury teoretycznej - czy bootowalność pendrive'a mieści się
    w widocznych na nim plikach (w tym ukrytych), czy też musi być także coś poza
    systemem plików (coś jako MBR na hdd)?

    Jeśli są to tylko pliki, to czy można z jednego bootowalnego pendrive'a zrobić
    drugi poprzez proste skopiowanie plików?

    Mam bootowalnego (działa!) pendrive'a ratunkowego Kaspersky Rescue i na nim
    widze takie pliki:

    ldlinux.sys
    liveusb
    syslinux.cfg
    oraz folder "Rescue".

    Dzięki,

    latet

  • 2. Data: 2011-08-25 06:58:10
    Temat: Re: Bootable pendrive (jak to działa)?
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 25-08-2011 08:48, Latet rzecze:

    > Mam proste pytanie natury teoretycznej - czy bootowalność pendrive'a
    > mieści się w widocznych na nim plikach (w tym ukrytych), czy też musi
    > być także coś poza systemem plików (coś jako MBR na hdd)?

    Zwykle jak HDD*- tablica partycji, partycja bootowalna, MBR.
    Samo skopiowanie plików z drugiego pendrive nie wystarczy.

    * bo teoretycznie pen może jeszcze udawać Iomega ZIP,
    vide np. http://wiki.debian.org/BootUsb

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 3. Data: 2011-08-25 07:52:06
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 25.08.2011 Dominik & Co <d...@c...invalid> napisał/a:
> [...]
    > Samo skopiowanie plików z drugiego pendrive nie wystarczy.
    >
    > * bo teoretycznie pen może jeszcze udawać Iomega ZIP,

    Chyba że mamy efi :) wtedy wystarczy przegrać pliki. No ale oczywiście
    też inny podział na partycje (nie mbr)

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 4. Data: 2011-08-25 09:08:24
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On czw, 25 sie 2011 08:58:10 in article news:<j34rq2$nrh$1@news.onet.pl>
    Dominik & Co wrote:
> [...]
    > Samo skopiowanie plików z drugiego pendrive nie wystarczy.
    >
    > * bo teoretycznie pen może jeszcze udawać Iomega ZIP,

    Jescze bywało USB-FDD ;)

  • 5. Data: 2011-08-25 11:36:26
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Latet nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    > Mam proste pytanie natury teoretycznej - czy bootowalność pendrive'a
    > mieści się w widocznych na nim plikach (w tym ukrytych), czy też musi
    > być także coś poza systemem plików (coś jako MBR na hdd)?

    Polecam:
    MultibootISOs USB Creator C2010 Lance www.pendrivelinux.com
    Source www.pendrivelinux.com/downloads/Sources/USB-Installe
    rs/MultiBootISOs/
    Przem

  • 6. Data: 2011-08-25 12:34:46
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 25-08-2011 13:36, Przemek rzecze:

    > www.pendrivelinux.com/downloads/Sources/USB-Installe
    rs/MultiBootISOs/

    Aha, czyli OP żeby dowiedzieć się, na czym rzecz polega
    ma sobie ściągnąć źródła i przeanalizować. W sumie skuteczne :-)

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 7. Data: 2011-08-25 13:42:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dominik & Co" napisał w
    W dniu 25-08-2011 08:48, Latet rzecze:

    >Zwykle jak HDD*- tablica partycji, partycja bootowalna, MBR.
    >Samo skopiowanie plików z drugiego pendrive nie wystarczy.

    Z tym kopiowaniem to w ogole uwazac, bo na etapie boot mamy dosc
    uproszczony program, ktory z reguly wymaga zapisania pliku
    bootowalnego w ciaglym obszarze pamieci. Zwykle kopiowanie tego nie
    zapewnia.

    Moze byc tez kwestia polozenia w odpowiednio niskich sektorach, bo
    interfejs BIOS obsluguje np pierwsze 32MB "dysku" itp :-)

    J.

  • 8. Data: 2011-08-25 15:40:07
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Dominik & Co nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    > Aha, czyli OP żeby dowiedzieć się, na czym rzecz polega
    > ma sobie ściągnąć źródła i przeanalizować. W sumie skuteczne :-)

    Nie, ma sobie ściągnąć programik, zainstalować i obadać. Źródła przydatne
    jak będzie chciał baaardzo dokładnie się przyjrzeć.
    Przem

  • 9. Data: 2011-08-25 19:33:58
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Dominik & Co" napisał w wiadomości grup
    > Zwykle jak HDD*- tablica partycji, partycja bootowalna, MBR.
    > Samo skopiowanie plików z drugiego pendrive nie wystarczy.

    To zależy. Dla instalatora z visty/siódemki wystarczy przekopiować pliki z płyty
    i ustawić partycję jako aktywną. Bez grzebania w mbr wystartuje.

  • 10. Data: 2011-08-25 23:19:02
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Thu, 25 Aug 2011 21:33:58 +0200, qwerty napisał(a):

    > Użytkownik "Dominik & Co" napisał w wiadomości grup
    >
    > To zależy. Dla instalatora z visty/siódemki wystarczy przekopiować pliki z płyty
    > i ustawić partycję jako aktywną. Bez grzebania w mbr wystartuje.

    Nie wystartuje.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/