  • 31. Data: 2013-03-08 18:41:31
    Temat: Re: Jaki dekoder do starego telewizora?
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    On 8 Mar, 18:22, "Antek" <n...@p...pl> wrote:

> [...]
    > Jaki sygnał będzie nadawany w TV kablowej UPC od 19 marca?
    > I jeszcze pytania:
    > Na moim starym telewizorze bez dekodera:
    > a) nie będzie w ogóle obrazu?
    > b) będzie obraz "analogowy"?
    > Na najnowszym telewizorze sąsiada:
    > a) będzie obraz "analogowy"?
    > b) będzie obraz "cyfrowy"?
    >
    > Wiem, że pewnie takie pojęcie jak obraz analogowy lub cyfrowy
    > w ogóle nie jest stosowane, ale przecież wiecie o co mi chodzi.
    >
    > Bardzo proszę o wyjaśnienie.
    > No i jaka konkluzja - czy muszę kupić dekoder czy nie?

    > Nic nie napisali. Jakoś mnie to nie dziwi.

    Mam też UPC. UPC puszcza kablem sygnał analogowy i cyfrowy.
    Do programów puszczanych sygnałem analogowym, nie musisz
    mieć żadnego dekodera. Kabel wpinasz do telewizora i cieszysz
    się oglądaniem telewizji do momentu aż UPC nie skończy
    nadawania sygnału analogowego.
    Bo do oglądania programów z sygnału cyfrowego z kablówki musisz mieć
    dekoder od UPC.
    Tutaj możesz poczytać więcej:
    http://forum.mediaswiat.pl/viewforum.php?f=7&sid=37a
    f6366337d730f4a206325704a6673

    pytajacy
    www.e-tronix.eu

  • 32. Data: 2013-03-08 18:48:26
    Od: "Antek" <n...@p...pl>

    Dziękuję za odpowiedzi.

> [...]
    > mieć żadnego dekodera. Kabel wpinasz do telewizora i cieszysz
    > się oglądaniem telewizji do momentu aż UPC nie skończy
    Rozumiem, że UPC nie skończy nadawania sygnału analogowego
    18 marca, tylko później i z odpowiednim wyprzedzeniem o tym
    poinformuje.

    Pozdrawiam
    Antek

  • 33. Data: 2013-03-08 18:55:42
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Antek napisał:

    > Nic nie napisali. Jakoś mnie to nie dziwi.

    Czyli nadal będziesz mógł oglądać programy z kablówki na analogowym TV.
    Bez dekodera.
    Dekoder DVB-T jest Ci potrzebny do odbioru kanałów nadawanych w ramach
    tzw. multipleksów naziemnych. Obowiązek wyłączenia nadawania analogowego
    dotyczy wyłącznie emisji naziemnej. Kablówek to nie dotyczy, no chyba że
    Twoja podjęła taką decyzję np. celem zwiększenia zarobku.
    Jeżeli już kablówka nadaje jakieś programy w wersji cyfrowej, to
    wymagają dekodera DVB-C lub od razu telewizora z DVB-C. To nie to samo,
    co DVB-T.
    Najlepiej zapytaj swojego operatora. Tylko nie daj sobie wmówić, że
    cyfrowo będzie lepiej, więcej itp. Pytaj wyraźnie - mam to i to, czy
    nadal będzie działać?
    Maciek

  • 34. Data: 2013-03-08 20:00:12
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    On 8 Mar, 18:48, "Antek" <n...@p...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Rozumiem, że UPC nie skończy nadawania sygnału analogowego
    > 18 marca, tylko później i z odpowiednim wyprzedzeniem o tym

    Raczej nie powinni wyłączyć. Najlepiej zadzwoń na infolinie UPC i
    zapytaj ich
    do kiedy zamierzają nadawać programy sygnałem analogowym.
    Albo spytaj na forum w linku który ci podałem, może tam ktoś
    bedzie wiedział na ten temat.

    pytajacy

  • 35. Data: 2013-03-08 20:01:00
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Antek" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Zdaje się, że nie napisałem o czymś, co może być w sumie najważniejsze,
    > ale nie znam się na tych sprawach i dlatego to przeoczyłem.
    > Programy telewizyjne mam z kabla UPC. Dodatkowo kabelek się rozgałęzia
    > i jeden z nich idzie do telewizora, a drugi do komputera (karta TV). W ten
    > sposób
    > mogę nagrywać wybrane programy.
    > Założyłem, że nagrywanie na komputerze będzie zastąpione przez nagrywanie
    > na dysku zewnętrznym podłączonym do dekodera przez USB. Ale może
    > lepiej byłoby nadal nagrywać na komputer?

    Trzeba było zacząć od tego, że odbierasz z UPC. Zaprzestanie transmisji
    analogowej dotyczy TYLKO transmisji z nadajników naziemnych. W kablówkach
    nic sie nie zmieni. UPC nadal roznosi ulotki ze spisem programów
    analogowych.

    Omawiane w tym wątku dekodery odbierają cyfrowo TYLKO sygnał z nadajników
    naziemnych, tzw. DVB-T. Z kabla UPC taki dekoder nic nie odbierze.

    Nic nie musisz kupować.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 36. Data: 2013-03-08 20:01:46
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 08-03-2013 17:04, Q wrote:

    > Ogolnie wieszkosc tunerow to tak naprawde to samo.
    > Ten sam sprzet, bardzo drobne zmiany w sofcie.
    > Placisz glownie za obudowe.
    >
    > Fajnie jak tuner ma wejscie na internet (lan, wifi)
    > a jak mozesz wydac wiecej niz 100zl, to moze to:
    > https://www.hurt.com.pl/tv-box-measy-a5a,p11243.html

    A jaki standard DVBT odbiera to urządzonko?
    K.

  • 37. Data: 2013-03-08 20:48:56
    Od: "Antek" <n...@p...pl>

    Jeszcze raz bardzo dziękuję za wszystkie wyjaśnienia
    i przepraszam, że od razu nie napisałem o odbieraniu
    przez kabel. Wydawało mi się, że TV kablowa należy
    do TV naziemnej, w przeciwieństwie do satelitarnej.

    Oczywiście na wszelki wypadek zadzwonię w poniedziałek
    do UPC.

    Dobrze, że przy okazji wyszło, że w przyszłości będę
    potrzebował dekoder DVB-C, albo od razu telewizor
    DVB-C, bo raczej z TV kablowej nie zrezygnuję. Będę
    już wiedział co kupić.

    Pozdrawiam
    Antek

  • 38. Data: 2013-03-08 21:12:23
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    On 8 Mar, 20:48, "Antek" <n...@p...pl> wrote:
> [...]
    > potrzebował dekoder DVB-C, albo od razu telewizor
    > DVB-C, bo raczej z TV kablowej nie zrezygnuję. Będę

    Obecnie sprawa z dekoderami w UPC wyglada tak, że tylko
    będzie działał dekoder z UPC. Zaden inny nie zadziała.
    No chyba że będą karty CI z UPC. Ale na dzień dzisiejszy
    takich kart nie ma i nie ma mozliwości podłączenia innego
    dekodera niż z UPC.

    pytajacy

  • 39. Data: 2013-03-08 23:29:43
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Jaki sygnał będzie nadawany w TV kablowej UPC od 19 marca?

    Taki, jak UPC nieraz już pisało/nadmieniało. Bez zmian.
    Co dotąd chodziło, nadal chodzić będzie.

  • 40. Data: 2013-03-08 23:31:23
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Rozumiem, że UPC nie skończy nadawania sygnału analogowego
    > 18 marca, tylko później i z odpowiednim wyprzedzeniem o tym
    > poinformuje.

    Nie wyłączą. Już niejeden raz widziałem informację.
    Zresztą, trąbią o tym w "rządowych" komunikatach - to zależy od danego
    operatora.