  • Data: 2010-01-13 11:54:53
    Temat: Re: Jaki dekoder cyfrowy powinien mieć TV ?
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robert_J" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hik9ld$qs8$1@inews.gazeta.pl...

    > Chyba żaden operator TVK nie puszcza cyfrowego syganłu Free, więc następny
    > Twój problem odpada :-). Operator dostarcza odpowiedni dekoder
    > abonentowi...

    Spotkałem w opisie Samsungów LE22B450 i B650 że mają DVB-C. Skoro to się
    nigdy nikomu nie przyda to po co je mają ?

    > W jaki sposób pasmo satelitarne ma kolidować z naziemnym? Oczywiście to
    > odpowiedź czysto teoretyczna, bo takich rozwiązań jeszcze nie widziałem
    > ;-))

    Nie wiem jak wygląda sygnał z satelity. Myślałem, że na nośnej rzędu 10GHz
    jest nałożony (szerokopasmowo) sygnał zawierający wiele kanałów. Po
    demodulacji powstaje sygnał zawierający wszystkie te kanały w normalnych
    pasmach TV no i sądziłem, że te mogą się pokrywać z jakimiś naziemnymi.
    Jeśli każdy kanał jest osobno to myślałem, że robi się głowicę, która
    przesuwa wszystko o ileś GHz w dół i znów powstaje sytuacja w której kanały
    z satelity mogą kolidować z lokalnymi naziemnymi, no chyba, że tak je
    przesunąć aby wypadły na pewno powyżej wszystkich naziemnych - mogłoby
    zabraknąć kanałów.
    Rozumiem, że błąd, że każdy kanał z satelity odbiera się niezależnie i jak
    chce się mieć wszystkie to trzeba mieć odpowiednią liczbę głowic - takie
    rozwiązanie wydawało mi się nieekonomiczne więc mało prawdopodobne.
    Widocznie są jakieś istotne przyczyny, że nie da się za jednym zamachem.

    > A znalazłeś taki odbiornik? ;-)))

    Na razie widziałem takie co mają DVB-C, DVB-T+ i analog i inne mające DVB-T,
    DVB-T+ i analog.

    > Źle rozumujesz :-). Aczkolwiek wymagania też masz niewąskie ;-))

    Wymaganie mam jedno - abym nie musiał zaraz dokupywać do TV jakichś
    konwerterów.
    Nie interesuje mnie odbiór TV naziemnej. Od 15 lat korzystam jedynie z kabla
    TV osiedlowej i próbuję zrozumieć, czego można się spodziewać w tym kablu
    gdy naziemna będzie cyfrowa. Nie mogą dekodować i modulować analogowo bo
    stracą HDTV.
    Przypuszczam, że naziemną wrzucą bezpośrednio (więc DVB-T+ (z późniejszymi
    zmianami)).
    Rozumiem z Twojej wypowiedzi, że satelitarnej nie mogą po prostu poprzesuwać
    i muszą ją zdekodować i jakoś zakodować - może DVB-C (skoro to jest standard
    dla kabla).
    No i na okres przejściowy głowica analogowa.
    Czyli taki co ma DVB-C, DVB-T+ i analog jest prawie dobry (brakuje tylko
    DVB-T2).
    Tylko, że moja logika wskazuje, że właśnie DVB-T2 jako lepszy od T+ stanie
    się powszechnie używany.
    Czyli najlepiej poczekać na TV z DVB-T2.
    P.G