  • 1. Data: 2013-02-28 22:23:31
    Temat: Jaki czytników do ebooków - kilka pytań
    Od: "Zebb" <P...@w...pl>

    Nie wiem czy to właściwa grupa ale nie wiem gdzie szukać pomocy.
    Chce kupić jakiś czytnik do ebooków.
    Trochę poczytałem i już wiem, że aby nie męczyły się oczy to nie może to być
    tablet ale coś oparte o e-papier.
    Jest kilka technologii ale prym wiedzie technologia z amazonu.
    Niby wybór prosty ale:
    - podobno jest jakiś problem z importem Kindla do Polski (są wersje z
    reklamami, brak gwarancji albo długa realizacja etc.)
    - jaka wersje wybrac (chodzi tylko o czytanie pdfow, epub etc.) classic,
    fire, paper....
    - czy to prawda, ze kindle nie obsluguje epub czy mobi?
    - czy moze byc problem z polskimi fontami?

    A moze zamiast placic np. 400-500 pln kupic na alle jakiegos onyx-a (podobna
    ma program do czytania na glos iVONA) albo cos za 199 pln (chociaz to
    podobno ma slaba matryce)
    Moze jest jakas strona www w Polsce albo zagranica gdzie sa testy, porady
    etc.

  • 2. Data: 2013-02-28 22:31:25
    Temat: Re: Jaki czytników do ebooków - kilka pytań
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 28/02/2013 21:23, Zebb wrote:
    > Nie wiem czy to właściwa grupa ale nie wiem gdzie szukać pomocy.
    [...]

    Nie jest to właściwa grupa.
    http://swiatczytnikow.pl/

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 3. Data: 2013-02-28 22:44:47
    Od: Kubuś Puchatek <a...@e...com.pl>

    Dnia 28.02.2013 o 22:31 DooMiniK <bachus@bachus> napisał(a):

    > [...]
    >
    > Nie jest to właściwa grupa.
    > http://swiatczytnikow.pl/

    Lepiej tutaj: http://forum.eksiazki.org/eczytniki-f151/

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 4. Data: 2013-02-28 22:51:35
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Thu, 28 Feb 2013 22:23:31 +0100, "Zebb" <P...@w...pl> wrote:

> [...]
    >- podobno jest jakiś problem z importem Kindla do Polski (są wersje z
    >reklamami, brak gwarancji albo długa realizacja etc.)

    olej reklamy. one pokazuja sie jedynie w formie wygaszacza ekranu. co
    ci za roznica, czy masz jakis obrazek z luwru czy reklame, skoro
    trzymasz urzadzenie w teczce?
    ale ja za to, chetnie sie dowiem, o jakich ograniczeniach mowisz, i
    jak ma sie amazon w Polsce? bo to mnie zywo interesuje.

    >- jaka wersje wybrac (chodzi tylko o czytanie pdfow, epub etc.) classic,
    >fire, paper....

    jesli masz zamiar czytac magazyny dwu, lub trzykolumnowe to male
    kindle na e-ink nie dadza rady. zapomnij. mozesz sobie kupic duzego
    DXa, ale to ciezkie i nadal drogie. podobnie sprawa sie ma, jesli masz
    publikacje w ktorych jest duzo dokladnych rysunkow, grafow, schematow,
    tabel itp. tylko DX albo jakis tablet czy kinle tabletobodobny.
    pdfy, jesli nie bardzo formatowane ladnie sie daja konwertowac.
    podobnie jak inne formaty.

    >- czy to prawda, ze kindle nie obsluguje epub czy mobi?

    nawet jak nie czyta, to wszystko sie daje latwo konwertowac.

    >- czy moze byc problem z polskimi fontami?

    nie spotkalem sie z takimi problemami.

    >A moze zamiast placic np. 400-500 pln kupic na alle jakiegos onyx-a (podobna
    >ma program do czytania na glos iVONA) albo cos za 199 pln (chociaz to
    >podobno ma slaba matryce)

    kindle ma rowniez synteze glosu. nie chce mi sie teraz sprawdzac czy
    tylko do pozycji z amazona czy w ogole do wszystkich.

    >Moze jest jakas strona www w Polsce albo zagranica gdzie sa testy, porady
    >etc.

    nie zawracaj sobie niczym innym glowy. jesli tylko amazon dziala
    sprawnie w polsce, to nie ma sie czym wiecej interesowac. kazdy kindle
    n e-inku jest dobry, ale kazda wersja lepsza od poprzedniej.

    wady: zapomnij o przegladaniu stron webowych. to jest zawracanie glowy
    na tym urzadzeniu. mowie o wersjach e-ink. <rs>

  • 5. Data: 2013-02-28 23:08:09
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 28/02/2013 9:51 PM, rs wrote:

    > nawet jak nie czyta, to wszystko sie daje latwo konwertowac.

    Epub trzeba przekonwertowac ale jest wiele latwych sposobow, o ile nie jest
    zabezpieczony, ale tez sie da. Mobi dziala bez problemu.

    Ma synteze ale angielskiego tekstu.

  • 6. Data: 2013-02-28 23:23:20
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > Niby wybór prosty ale:
    > - podobno jest jakiś problem z importem Kindla do Polski (są wersje z
    > reklamami, brak gwarancji albo długa realizacja etc.)

    Nie wszystkie modele amazon wysyła/wysyłał do PL, wersja z reklamami
    jest z reguły $50 tańsza, wyświetlanie reklam można wyłączyć
    jailbreakując kindla'

    > - jaka wersje wybrac (chodzi tylko o czytanie pdfow, epub etc.) classic,
    > fire, paper....

    Jaka Ci bardziej potrzebna, lubisz dotykowe to K4, jak klawiaturę
    sprzętową, to 3, jak chcesz darmowe 3G na świecie to tę wersję, choć
    pełny dostęp na całym świecie jest tylko w wersji 3G keyboard, podobno
    ostatgnio ograniczyli do 50MB transfery na miesiąc, fire to jest tablet,
    a nie czytnik;

    > - czy to prawda, ze kindle nie obsluguje epub czy mobi?

    Natywnym formatem kindla jest mobi.

    > - czy moze byc problem z polskimi fontami?

    Pewnie i bywają, zależy od źródła, jeśli poprawne nie ma żadnego
    problemu z pliterkami.

    > A moze zamiast placic np. 400-500 pln kupic na alle jakiegos onyx-a
    > (podobna ma program do czytania na glos iVONA) albo cos za 199 pln
    > (chociaz to podobno ma slaba matryce)

    Na kindla jest też Ivona, patrz jailbreake.

    > Moze jest jakas strona www w Polsce albo zagranica gdzie sa testy,
    > porady etc.

    www.swiatczytnikow.pl
    Przem

  • 7. Data: 2013-02-28 23:24:53
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > Ma synteze ale angielskiego tekstu.

    wbudowaną, można dograć Ivonę.
    Przem

  • 8. Data: 2013-03-01 08:38:03
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Zebb nabazgrał(a):

    > - podobno jest jakiś problem z importem Kindla do Polski (są wersje z
    > reklamami, brak gwarancji albo długa realizacja etc.)

    Wszystkie leżą na magazynie więc nie wiem jaki problem z dostępnością ??

    CZYTNIK E-BOOK KINDLE 4 WiFi
    CZYTNIK E-BOOK KINDLE 5 WiFi bez reklam
    CZYTNIK E-BOOK KINDLE 4 TOUCH 3G
    KINDLE KEYBOARD 3G NOWOŚĆ
    CZYTNIK E-BOOK KINDLE 3G
    CZYTNIK E-BOOK KINDLE FIRE LCD
    CZYTNIK E-BOOK KINDLE PAPERWHITE
    CZYTNIK E-BOOK KINDLE FIRE HD
    CZYTNIK E-BOOK KINDLE FIRE HD 8,7" <--- Tylko tego nie ma na stanie.

    gwarancja do pobrania na stronie
    http://www.kindle-24.pl/webpage/regulamin.html

  • 9. Data: 2013-03-01 08:46:38
    Od: daromar <...@m...com>

    Dnia Thu, 28 Feb 2013 23:23:20 +0100, Przemek napisał(a):

    > Nie wszystkie modele amazon wysyła/wysyłał do PL, wersja z reklamami
    > jest z reguły $50 tańsza, wyświetlanie reklam można wyłączyć
    > jailbreakując kindla'

    Wersje z reklamami nie są wysyłane przez amazon poza USA i różnica w cenie
    wynosi 20 USD. Na allegro można trafić też na modele z reklamami.
    Chociaż tutaj obawiałbym się pewnych problemów z gwarancją, jako że amazon
    nie wysła tych modeli poza USA.
    To prawie można obejść ale jest problematyczne:
    http://www.ekundelek.pl/2012/04/kindle-special-offer
    s-gwarancja-czyzby.html

    Istotne jest to że wysyłke międzynarodową prowadzi amazon.com a nie
    amazony europejskie, no chyba że mieszkasz czy wyślesz na adres w danym
    kraju.

    [...]

    pdfy to nie jest najlepszy format ebooków, w sumie to najgorszy z
    możliwych.

    > Natywnym formatem kindla jest mobi.

    Natywnym formatem kindla jest mobi ale jak kupisz
    kindla to pierwszy program który instalujesz to Calibri i w tym momencie
    praktycznie przestaje mieć znaczenie czy to epub czy mobi. Calibri
    zankomitą większość epubów bardzo dobrze kownertuje do mobi.
    Nie ma równiez problemów z konwersją wielu innych formatów, no z pdfami
    zdarzają się problemy.

    > Pewnie i bywają, zależy od źródła, jeśli poprawne nie ma żadnego
    > problemu z pliterkami.

    Takie problemy najczęściej są właśnie z pdfami, kindle umie odczytać pdfy
    bezpośrednio ale wtedy najczęściej sa za małe litery, a przy konwersji
    najczęściej bywają problemy z polskimi literami.

    > Na kindla jest też Ivona, patrz jailbreake.

    > www.swiatczytnikow.pl Przem

    www.swiatczynikow.pl i dział kupno kindle albo możesz zacząć od porównania
    http://swiatczytnikow.pl/porownanie-wersji-amazon-ki
    ndle-classic-touch-
    keyboard-i-paperwhite/
    i potem opisy poszczególnych modeli. Zreszta na tej stronie są też opisy
    innych czytników nie tylko kindla.

    Ktoś wspominał o Kindlu DX czyli jedynym kindlu o ekrania 9,7 cala więc
    może się przydać informacja że amazon wycofał ten model ze sprzedaży.
    Tutaj zostaje tylko zakup poza amazonem. Ważne jest też że to był znacznie
    wcześniejszy model bez wifi i aktualizacje ustały już dawno temu.

    --
    daromar

  • 10. Data: 2013-03-01 09:24:42
    Od: "Zebb" <P...@w...pl>

    wielkie dzieki za linki i informacje.
    Po analizie sklaniam sie jednak to zwyklego tabletu 10 cali.
    Wiem, wiem ... ze to nie to samo co e-ink. Takie zycie :-(
    Bede czytal glownie pdfy i 7 calowy kindle bylby (podobno) b. kiepski do
    takich publikacji.