  • Data: 2014-05-26 20:57:07
    Temat: Re: Jaki aparat ma taka funkcje ?
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-05-26 16:57, 666 pisze:
    > A możesz sprawdzić?

    A jednak zdążyłem. Źle zapamiętałem podobny bajer do tego co
    potrzebujesz. Nie są to żadne programy tematyczne czy jeden z dwóch
    całkowicie automatycznych trybów - bo tam niczego nie da się regulować.
    Jednakże jest pewnego rodzaju obejście - być może będzie odpowiednie dla
    Ciebie. Zadecyduj.

    A więc posłużyłbym się trybem P oraz włączyłbym automatyczne ISO. Możesz
    samodzielnie określić przedział zmienności ISO aby automat nie wchodził
    w jakieś skrajne wartości. Po drugie, w trybie P masz do dyspozycji
    przednie kółko, za pomocą którego informujesz aparat na czym Ci bardziej
    zależy: czy na czasie czy na przesłonie. Program zmienia się wtedy na P*
    (P z gwiazdką) sygnalizując, że nastąpiła kustomizacja trybu P.
    Zależność jest liniowa - to coś w rodzaju wagi. Gdy bardziej zależy Ci
    na czasie, to aparat zyskuje tendencję do wysokich ISO i krótkich
    czasów. To dość skomplikowany algorytm ale dość dobrze odzwierciedla
    intencje. Honorowane są przy tym nastawy +/- ev dla ekspozycji jak i dla
    flasha. Trudno mi było zdefiniować rządzące reguły aby je przekazać na
    forum.

    Marek