  • 1. Data: 2012-10-19 21:32:20
    Temat: Jaki aparat do kiepskiego światła
    Od: HGW <h...@h...abuse>

    Witam i o poradę pytam

    Jaki aparat poradzicie do trudnych warunków w postaci występów
    scenicznych pod dachem ze sztucznym oświetleniem ale bez flesza -
    tanecznych, wokalnych i teatralnych - czyli kiepskie światło i ruch
    niestety albo stety bo jest ciekawiej :)
    Zoom maksymalnie x5-x10 aby nie tracić za bardzo na jasności.
    Rozdzielczość nie musi być olbrzymia, 5-8Mpix styka, jak widać może być
    coś dobrego używanego.
    Interesuje mnie sprzęt ekonomiczny do 1000 PLN i druga wersja rozrzutna
    do 2000 PLN. Jak już pisałem może to być coś z demobilu. W ogóle mnie
    nie interesują inne parametry, czyli interesuje mnie głównie sprawdzony
    superjasny obiektyw z matrycą która to doceni, flesza może w ogóle nie
    być, nie nastawiam się na superzoomy.
    Pojawiło się trochę sprzętu z f 1.4 ale na ile to prawda i na ile się
    sprawdza w boju?

  • 2. Data: 2012-10-19 22:37:08
    Temat: Re: Jaki aparat do kiepskiego światła
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-10-19 21:32, HGW pisze:
> [...]
    > tanecznych, wokalnych i teatralnych - czyli kiepskie światło i ruch
    > niestety albo stety bo jest ciekawiej :)

    Lustrzanka. Poleciłbym K-5, ale trochę za drogie. Z taką samą matrycą
    jest jeszcze Pentax K-30 i Nikon D7000. Mają rewelacyjnie niskie szumy
    na chwilę obecną.
    Poza tym potrzebujesz możliwości robienia zdjęć w trybie M i z manualnym
    ostrzeniem (raz ustawiona odległość i wyłączenie AF). Nie wiem tylko,
    jakiej ogniskowej potrzebujesz. Są tanie 50 i 135mm i dość jasne na m42.
    Tu będzie lepszy Pentax, chociażby z uwagi na 'flange distance'(nie
    pamiętam, jak po polsku to się nazywa). Może być też któryś z mniejszych
    Pentaksów z 12mpx matrycą, nie pamiętam który, ale też miał dość niskie
    szumy. Canony od paru lat są trochę z tyłu w kwestii szumów, ale sądzę,
    że też podoła twoim wymaganiom jakiś używany 1000D, jeśli tylko będziesz
    potrafił się nim posłużyć. Kiedyś robiono dobre zdjęcia z teatru
    gorszymi cyfrówkami.
    Poza tym druga "tajemnica" dobrych zdjęć z teatru, to jak tu czytałem -
    dostać się na próbę generalną i wtedy robić zdjęcia, a nie na
    przedstawieniu. :D

    Pozdrawiam,
    Paweł.

  • 3. Data: 2012-10-19 23:01:15
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "HGW" <h...@h...abuse> wrote:

    > Jaki aparat poradzicie do trudnych warunków w postaci występów
    > scenicznych pod dachem ze sztucznym oświetleniem ale bez flesza -
    > tanecznych
    [...]
    > Interesuje mnie sprzęt ekonomiczny do 1000 PLN i druga wersja
    > rozrzutna do 2000 PLN. Jak już pisałem może to być coś z demobilu.
    > W ogóle mnie nie interesują inne parametry

    To chyba naprawdę tylko z demobilu (a wtedy trzeba trochę więcej
    uwagi poświęcić na sprawdzenie sprzętu) - liczyć się będzie głównie
    fizyczny rozmiar matrycy, a to producenci bardzo sobie cenią:
    http://www.dxomark.com/index.php/Cameras/Camera-Sens
    or-Ratings/List-view
    i uszeregować wg: 'Sports (Low-Light ISO)'.

    Oczywiście możesz też zostać artystą i zrobić to komórką... ;)

    > czyli interesuje mnie głównie sprawdzony superjasny obiektyw z matrycą
    > która to doceni

    ... i vice versa, bo niejedno jasne szkło mydli na pełnej dziurze.

    > Pojawiło się trochę sprzętu z f 1.4 ale na ile to prawda i na ile się
    > sprawdza w boju?

    Jasnym szkłem zyskujesz dwukrotne skrócenie czasu, dobrą matrycą -
    cztero-, ośmiokrotne.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 4. Data: 2012-10-21 13:15:14
    Od: HGW <h...@h...abuse>

    W dniu 2012-10-19 23:01, Mariusz [mr.] pisze:

> [...]
    or-Ratings/List-view
    > i uszeregować wg: 'Sports (Low-Light ISO)'.
    >
    > Oczywiście możesz też zostać artystą i zrobić to komórką... ;)

    Cholera, same Nikony na początku za sporą cenę :(

    > Jasnym szkłem zyskujesz dwukrotne skrócenie czasu, dobrą matrycą -
    > cztero-, ośmiokrotne.

    No to tu mnie masz, jakie matryce radzisz w takim razie, tak aby było w
    miarę optymalnie? Rozumiem, że można mieć mniej wypasiony obiektyw ale
    matryca musi być pierwsza klasa w takim razie! :)
    Tylko może jest tak, że jak już matryca jest ta z tych lepszych to i
    reszta full wypas, łącznie z ceną?