  • 81. Data: 2012-04-29 17:43:44
    Temat: Re: Jaki Smartphone? - komentarz do Pszemola i Skypka
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> wrote in message
    news:jnhm1n$mas$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > parametrach technicznych urządzenia. Tak samo można kupić motorynkę
    > i narzekać że nie wyciąga 100km/h.
    > Ty jednak polecasz iPhona. napisz więc proszę porównanie, w kwestii
    > poruszanych problemów, pomiędzy iPhonem a jakimś porównywalnym
    > _CENOWO_ telefonem z androidem.
    > Ja czytałem Twoje wcześniejsze wypociny, ale o ile się nie myle, wszystko
    > co wymieniłeś jako super funkcjonalność iPhona jest dostępne na inne
    > systemy. Co więcej, w iPhonie (mylę się) praktycznie jest jedyną
    > możliwością a w innych urządzeniach zaledwie

    Kikuś - zamiast atakować mnie, napisz koledze konstruktywną pomoc.

    > Czekamy na odpowiedź.

    To znaczy Ty i kto jeszcze czeka? Próbujesz psychologicznie podreperować
    swoją pozycję przez symulację przynależności do jakiejś fikcyjnej grupy?

    > Z mojego punktu widzenia jest tak: iphone - kosztuje 2 tyś. za tą cene
    > możesz mieć (do wyboru) wieeeele 2 rdzeniowych androidów. możesz się też
    > ograniczyć do minimu, i kupić nówkę na fakturę 23% VAT Defy+ za 859zł.

    Nie proponuję mu nowego iPhone4S.
    Proponuję używany iPhone4 z 2, 3 ręki.

    > 1GHz, 3.7 cala ponad 800punktów, wodoodporna. Co mu jeszcze trzeba?

    Internetu.

    > wszelkie słowniki (collins, PWN encyklopedia) za darmo,

    Za darmo, bo niepotrzebne skoro ktoś ma internet.

    > Dokładniej: serwer FTP jest uruchamiany na telefonie i z PC
    > pobieramy/przeglądamy/kasujemy pliki. Da się wygodniej i szybciej?

    Zarówno FTP server jak i klient jest dostępny dla iPhone, też mi co.

    > Za tą cene można mieć iPhona 3gs, z mniejszym ekranem, rozdzielczością,
    > słabym aparatem bez flesza i tabunem braków określanych jako niepotrzebne
    > funkcjonalności

    Ale nie zawieszającym się jak trzeba po karetkę pogotowia zadzwonić :-)

  • 82. Data: 2012-04-29 17:55:38
    Temat: Re: Jaki Smartphone?
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2012-04-29 14:13, Waldek Godel pisze:

    > Co do Androida - po pierwsze godne przemyślenia jest, czy jesteś
    > ekshibicjonistą. Bo albo będziesz używał jego okrojonej wersji, bez
    > marketu/play, map, lokalizacji, gmaila, synchronizacji kalendarza i
    > kontaktów i paru jeszcze innych rzeczy, albo musisz dać google zgodę na
    > swobodne przeglądanie i obracanie twoimi prywatnymi danymi. To jest
    > pierwszy zasadniczy wybór.

    No wiem... przecież używam Androida więc zdaję sobie z tego sprawę.
    Kiedyś mnie to nawet cieszyło - miałem te same kontakty na kompie i na
    telefonie, wszystko ładnie poopisywane z avatarami, dostęp do tych
    samych informacji z PC, komórki i wrazie czego przez www z dowolnego
    miejsca. Nadal doceniam tą wszechstronność. Niemniej ostatnio wyłącza mi
    się już zaufanie do Googla. Blokuje jego coockisy, dbam by się
    wylogowywać z g i fk jak nie potrzebuję, ostatnio zaczynam zastanawiać
    się czy nie założyć oddzielnego konta do telefonu z kontaktami a do
    maili używać gmaila ale przez k9. Ale takie czasu - sam napisałeś wielki
    brat patrzy i to od strony Googla, Microsoftu i Appla.

    > Wybierając Windows Phone masz mniej więcej to samo, tyle, że zgodę dajesz
    > Microsoftowi. I będzie jeszcze gorzej - w Windows 8 consumer preview bez
    > zalogowania się na koncie live nawet nie sprawdzisz jaki jest dzień
    > tygodnia, albo który dzień miesiąca wypada w niedzielę - bo systemowy
    > kalendarz żąda logowania do live PRZED otwarciem.

    brrr... na W8 (pecetowym) nawet nie zainstalowałem tego live. M$
    zdecydowanie nie ufam :)

    > W dodatku wszystkie współczesne smartfony mają cholernie słabe akumulatory,

    ba... Spica żyje moim rytmem dnia, wstaję odłączam od ładowarki, kładę
    się spać - podłączam pod ładowarkę... gorzej, że zdarza się jej zdychać,
    po czasie krótszym niż 24h :/. No i oczywiście to co napisałeś - jak się
    gdzieś wyjeżdża to zgroza człowieka nachodzi... Z drugiej strony - nie
    przesiądę się przecież na 3310 :)

  • 83. Data: 2012-04-29 18:01:20
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2012-04-29 14:29, atm pisze:

    > Decydujac sie na SGS2 lub Defy wybierasz zupelnie rozne urzadzenia
    > dedykowane do roznych zastosowan.
    > Zastanow sie czy potrzebujesz wodoszczelnosci, bo razem z nia otrzymasz
    > telefon ponizej wspolczesnej przecietnej:

    A polecisz mi nowy aparat, na współczesnej przeciętnej poniżej 1000zł?

    > 1. Slaby aparat i to nie chodzi o MPx a szum, wystepujace w niektorych
    > egzemplarzach przebarwienia.

    No naczytałem się, że nie jest idealnie, ale też nie było aż tak
    drastycznych opinii jak Twoja, niemniej dzięki za info :)

    > 2. Slaby wyswietlacz; rozdz na 3.7 jest ok, natomiast lcd wypada
    > niedobrze pod katem polaryzacji, w zaden sposob nieporownywalny do SGS2

    co masz na myśli pisząc polaryzacji? Ogólnie recenzje jakie
    czytałem/oglądałem były raczej pozytywne (nawet te nowsze z końcówki 2011)

    > 3. wifi na stockowym romie jest dla mnie nieuzywalny, bardzo czesto
    > zrywa polaczenie moim tp-link. Zreszta wlasciciele innych routerow tez
    > narzekaja na ta przypadlosc
    > 4. Predkosc; na CM jest calkiem dobrze, na stockowym tak sobie
    > Podsumowujac, sugerowalbym zaraz po zakupie wrzucic CM, zeby wszystko
    > dzialalo jak nalezy.

    Przechodziłem to ze Spicą to przeżyje to z defy (jeśli się zdecyduję na
    nią) nie przeraża mnie wgranie nowego softu (póki nie muszę tego robić
    co tydzień by telefon w ogóle działał)

    > SGS2 to zupelnie inna bajka: predkosc, jakosc obrazu, jakosc foto na
    > zupelnie innym poziomie. Wiekszy wyswietlacz oferuje tez komfortowe
    > pisanie i przegladanie stron. Cos za cos.

    1500zł za SGSII do 700zł z MD+ :/

  • 84. Data: 2012-04-29 18:03:42
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2012-04-29 15:31, atm pisze:

    > Poza tym CM standardowo robi overclock do 1GHz, dodatkowo swietnie
    > usprawniajac dzialanie grafiki. Teraz juz nie pamietam cyferek, sa do
    > odnalezienia w historii grupy. Bylem bardzo zdziwiony co mozna osiagnac
    > nie zwiekszajac zuzycia pradu.

    słowem soft CM ustawia procek defy na 1GHz i zwiększa wydajność bez
    wyraźnego spadu długości czasu pracy? Czyli nie wart zastanawiać się nad
    MD+ tylko brać gołe MD? Dobrze Cię rozumiem?

  • 85. Data: 2012-04-29 18:10:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Apr 2012 10:36:10 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Ty chyba żartujesz albo kpiny sobie robisz?
    > 60-90 minut dziennie nazywasz INTENSYWNYM dzwonieniem?

    No wiesz - jakby tak naprawde codzienie, to ponad 2000 minut miesiecznie.
    Jak na Polske - najwyzszy abonament.

    > iPhone4 na jednym ładowaniu baterii umożliwia 14 godzin (!) rozmowy

    no bo na rozmowe wszystkie telefony potrzebuja podobnej mocy.
    A smartfony maja duze baterie.

    > Co za smartfona używałeś że dzwoniąc godzinę dziennie musiałeś go
    > ładować w środku dnia??? Bardzo mnie ciekawi marka i model...

    Zeby ten smartfon tylko to robil - ale wszyscy wiedza ze one pradu zra duzo
    nawet jak sie nie rozmawia :-)

    J.

  • 86. Data: 2012-04-29 18:18:42
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-04-29 17:06, Pszemol wrote:

    > Acha, przez słuchawki jest jeszcze jedna...
    > Ale niezależnie czy słuchasz rozmowy z kolegą czy youtuba
    > to ustawienie masz to samo. Zresztą jest to bez znaczenia bo
    > iPhone ma specjalne guziki + i - do ściszania/zgłaśniania
    > słuchawek bez budzenia ekranu telefonu.

    Przez sluchawke - w sensie prowadzonej rozmowy telefonicznej.
    Nadal musisz pamietac, zeby powrocic do oczekiwanego poziomu glosnosci,
    ja zas nie chce o tym pamietac. Podobnie jak nie lubie pamietac o
    wlaczaniu/wylaczaniu swiatel w samochodzie podczas jazdy dziennej.
    W 99,9% o tym pamietam ale czasem jakas systuacja calkowicie zaskoczy i
    mozna zapomniec je wlaczyc.
    Zreszta o czym tu dyskutowac - dla mnie to mush have, dla Ciebie
    nieistotny szczegol i nie ma co roztrzasac sprawy.

    > Sorry, ale nie przekonuje mnie Twoje tłumaczenie...
    > Mi bardziej pasuje fakt, że głośność jest dostosowana do potrzeb
    > w danej chwili i nie muszę przewidywać w momencie ustawiania
    > alarmu co będę potrzebował miesiąc na przód.

    Niekoniecznie miesiac w przod tylko jutro rano na przyklad, dziecko gdy
    sobie pogra w cos na telefonie tez ustawi wlasny poziom; i wg koncepcji
    "it just works" oczekiwalbym, ze niezaleznie jak i w ktorym momencie
    bedzie wciskalo guziki glosnosci, rano alarm ustawiony w kalendarzu
    bedzie dzwonil wg poziomu, ktory ustawilem wczesniej.

  • 87. Data: 2012-04-29 18:35:11
    Od: Netx <n...@g...pl>

    W dniu 2012-04-29 17:24, Pszemol pisze:
    > iPhone4 nie ma żadnych problemów z połaczeniem czy gubieniem
    > połączenia - nie zacina się, nie zawiesza się, nie trzeba go resetować
    > ani tymbardziej wyjmować baterii w tym celu. Jest telefonem niezawodnym.

    Ciekawe bo na sieci jest pełno artykułów że gubi zasięg GSM i trzeba go
    dlatego trzymać w jakiś specjalny sposób. Nawet Steve Jobs się odniósł
    do tego:
    http://www.chip.pl/news/sprzet/telefony/2010/06/stev
    e-jobs-zle-trzymacie-swoje-iphoney

    Przy okazji mam pytanie: używam bezstratnych plików z muzyką w formacie
    FLAC, które robię z zakupionych płyt CD. Czy te pliki FLAC można wgrać
    na iPhone jak na wolumen dyskowy, eksploratorem Windows - przez
    systemowe Kopiuj/Wklej, czy jedynie przez iTunes?

    Ale to są drobnostki. Mogłem kupić iPhone ale zniechęciło mnie że
    producent (Apple) daje środowisko programistyczne tylko na komputery MAC.

  • 88. Data: 2012-04-29 18:42:26
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-04-29 18:01, PlaMa wrote:

    > A polecisz mi nowy aparat, na współczesnej przeciętnej poniżej 1000zł?

    Jest SGS Plus, do ktorego linka podawalem w innej odpowiedzi. Nie mialem
    tego telefonu, ale jesli poprawili dzialanie GPS (ktore w SGS bylo mocno
    popsute) i nie dodali, zadnego innego "ficzera" to ten telefon moze byc
    niezla oferta. W kazdym razie przed zakupem zachecalbym do przeczytania
    roznych testow i opinii, zebys sie nie wpakowal na mine.

    > No naczytałem się, że nie jest idealnie, ale też nie było aż tak
    > drastycznych opinii jak Twoja, niemniej dzięki za info :)

    http://www.gsmarena.com/piccmp.php3?idType=3&idPhone
    1=3621&idPhone2=3514&idPhone3=3252
    Zwroc uwage na oba gorne narozniki jak sa sliczne zaniebieszczone w
    Defy, zreszta cale zdjecia takie sa.
    Akurat w tym tescie ciezko dojrzec lokalne zafarby, ale w niektorych
    egzemplarzach wystepuja.
    Fakt, moze za duzo wymagam; jednak jakosc zdjec z SGS2 jest juz dla mnie
    jak najbardziej akceptowalna, natomiast z Nokii N8 swietna (oczywiscie w
    odniesieniu do telefonow).

    > co masz na myśli pisząc polaryzacji? Ogólnie recenzje jakie
    > czytałem/oglądałem były raczej pozytywne (nawet te nowsze z końcówki 2011)

    Przyklad: jesli polozysz sie na podlodze/lozku i polozysz przed soba
    telefon na plasko, odpalisz na nim np ksiazke z czarnym tlem, to patrzac
    na ekran pod tym katem czern nie bedzie czarna tylko szara. Kontrast
    spada bardzo mocno. Wystarczy jednak telefon skierowac ekranem bardziej
    w kierunku twarzy, zeby bylo ok. W SGS2 ne ma wogole tego typu problemow.

    > Przechodziłem to ze Spicą to przeżyje to z defy (jeśli się zdecyduję na
    > nią) nie przeraża mnie wgranie nowego softu (póki nie muszę tego robić
    > co tydzień by telefon w ogóle działał)

    Po wgraniu CM7.1 wszystkie te problemy minely jak reka odjal, przy
    okazji zlikidowano rozne bzdury jak np podwojna blokada ekranu: jesli
    ustawisz sobie odblokowywanie wzorkiem to po wlaczeniu musisz odblokowac
    wzorek a nastepnie przesunac ekran, zeby moc korzystac z telefonu. Nie
    mam pojecia ile placa testerom w Motoroli ale wyglada na to ze
    zdecydowanie zbyt malo ;]

    > 1500zł za SGSII do 700zł z MD+ :/

    Wiem i rozumiem. Patrzac obiektywnie Motorola Defy z CM7.1 jest bardzo
    dobrym rozwiazaniem. Dziala bardzo przyzwoicie jako smartfon a oprocz
    tego jest wszystkoodporna (swoja na dziendobry topilem w zlewie :])
    Bateria tez trzyma bardzo dobrze.
    Przed zakupem poczytaj jeszcze od CM na Defy+ bo zwykla Defy z CM to
    niemal nowe urzadzenie rowniez pod wzgledem wydajnosci i tu nie chodzi
    mi o oszczednosc na samym urzadzeniu ale o mozliwosc skorzystania z
    dobrodziejstw tego ROMu. Spojrzalem na strone CM, nie ma wsparcia dla CM
    dla D+

  • 89. Data: 2012-04-29 18:47:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Apr 2012 10:22:46 -0500, Pszemol napisał(a):
    > Masz nieracjonalne wymagania. Pomyśl chwilę:
    > czy bywasz dłużej niż 24-48 godzin z dala od źródła prądu? Ja nie...
    > Zwykle śpię w pomieszczeniu gdzie jest prąd, nie w kurniku, nie
    > w stodole

    A mnie sie tam czasem zdarza pod namiotem.

    > więc nie stanowi to dla mnie problemu podłączyć na noc
    > telefon do ładowarki. A więc mnie interesuje telefon który wytrzyma
    > cały dzień bez ładowania. 1 dzień. Nie więcej.

    No i efekt taki ze jak zapomnisz raz tego telefonu podlaczyc to na drugi
    dzien pojedziesz do pracy bez telefonu (choc oczywiscie masz w aucie
    ladowarke). Jak w pracy nie doladujesz a wieczorem bedzie kolacja w knajpie
    to taksowki nie wezwiesz. Do schroniska w gorach trzeba wniesc rozdzielacz,
    lub wstawac w srodku nocy, bo gniazdek dla wszystkich nie starczy.
    Nawet nie trzeba schroniska - w hotelach bywa kiepsko z gniazdkami, a
    telefony 2 czy 4 :-)

    No i gps masz, ale w teren trzeba kupic i nosic drugi, bo ten w telefonie
    nie starczy na pare godzin.

    > Czas pracy na baterii idzie
    > w kolizji ze sprawnością, szybkością pracy procesora i ja wybierałbym
    > szybszy procesor a długą pracę na baterii zostawił na końcu przy wyborze
    > smartfona.

    No jakze to - najlepsza na swiecie firma na litere A nie potrafi zrobic
    procesora szybkiego i oszczednego, a w ogole to tak program napisac zeby
    nie bral pradu bez potrzeby w czasie czuwania ? ;-)

    > Chcesz telefon który działa i możesz na nim polegać.
    > Potrzebujesz iPhone4.

    Ja bym tam powiedzial SE. Ale nie smartfon :-)

    J.

  • 90. Data: 2012-04-29 18:48:49
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-04-29 18:03, PlaMa wrote:

    > słowem soft CM ustawia procek defy na 1GHz i zwiększa wydajność bez
    > wyraźnego spadu długości czasu pracy? Czyli nie wart zastanawiać się nad
    > MD+ tylko brać gołe MD? Dobrze Cię rozumiem?

    Sprawdz oba telefony tutaj:
    http://www.gsmarena.com/motorola_defy-3514.php
    W srodku jest ten sam procesor tyle, zeinaczej taktowany. CM po prostu
    przyspiesza do predkosci nominalnej w D+
    Najlepszy numer jest z grafika, nie pamietam juz w jaki sposob
    przypsieszenie zostalo osiagniete (nie zauwazylem, zeby zjadalo baterie)
    ale robi niesamowite wrazenie w stosunku do stockowych parametrow.

    Jest jedna rzecz, ktora chyba tylko u mnie wystepowala, ale za to w
    dwoch egzemplarzach Defy: gdy dzwonilem do jednej i tej samej osoby,
    skarzyla sie ona na echo w sluchawce tak mocne, ze miala problemy ze
    zrozumieniem mnie. Przelozenie karty do N8 likwidowalo problem.
    Szukalem podobnych przypadkow na forach ale bez rezultatu.