  • Data: 2012-04-29 14:13:06
    Temat: Re: Jaki Smartphone?
    Od: Waldek Godel <n...@y...org> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 29 Apr 2012 13:49:21 +0200, PlaMa napisał(a):

    > Ogólnie wątek znowu przerodził się w flame aple lover vs. alpe haters :)
    > Nie mniej wyciągnąłem pewne wnioski w co celować :)

    Co prawda nie wiem co tam beton pisał, bo widzę tylko tyle, co mi inni go z
    KF wyciągnęli, ale sądzę, że raczej flame troll vs. zdrowy rozsądek

    Co do Androida - po pierwsze godne przemyślenia jest, czy jesteś
    ekshibicjonistą. Bo albo będziesz używał jego okrojonej wersji, bez
    marketu/play, map, lokalizacji, gmaila, synchronizacji kalendarza i
    kontaktów i paru jeszcze innych rzeczy, albo musisz dać google zgodę na
    swobodne przeglądanie i obracanie twoimi prywatnymi danymi. To jest
    pierwszy zasadniczy wybór.

    Wybierając Windows Phone masz mniej więcej to samo, tyle, że zgodę dajesz
    Microsoftowi. I będzie jeszcze gorzej - w Windows 8 consumer preview bez
    zalogowania się na koncie live nawet nie sprawdzisz jaki jest dzień
    tygodnia, albo który dzień miesiąca wypada w niedzielę - bo systemowy
    kalendarz żąda logowania do live PRZED otwarciem.

    W dodatku wszystkie współczesne smartfony mają cholernie słabe akumulatory,
    jeżeli żyjesz aktywnie (w tym zawodowo), co znaczy - dzwonisz w ciągu dnia
    wiele razy, ściągasz pocztę, sprawdzasz to i owo itp - bateria z trudem
    dociągnie do wieczora. A to znaczy, że w przypadku losowych zdarzeń - czyli
    takich których nie przewidziałeś, choćby awaria samochodu, kiedy to
    zazwyczaj używanie telefonu się potęguje (trzeba zadzwonić do szefa albo
    żony, że się spóźnisz, do mechanika albo pomocy drogowej itp, itd..) może
    się nagle okazać, że jesteś bez możliwości komunikacji, bo bateria po
    trzecim połączeniu już tego nie wytrzymała, a ty masz jeszcze pięć do
    zrobienia. I albo będziesz mieć wszędzie ładowarki (biuro, samochód..) albo
    będziesz nosić zapasowy telefon albo..
    Ostatni mój własny przypadek - telefon zdjęty z ładowarki o 9 rano. Trochę
    połączeń, trochę muzyki, jakaś godzina udostępnienia netu tabletowi i o
    godzinie 14 miałem z baterii 7%

    A to tylko czubek góry lodowej jeżeli chodzi o wady współczesnych
    telefonów. Bo możesz jeszcze oczekiwac od niego posiadania rozsądnej
    nawigacji do samochodu i paru innych funkcji.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Apple daje multitasking tylko wtedy gdy dziala on rewelacyjnie a wiec 3GS