  • Data: 2012-04-28 22:48:26
    Temat: Re: Jaki Smartphone?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Irek N." <j...@t...tajny.jest> wrote in message
    news:jnhfvn$rju$1@news.dialog.net.pl...

    > Życzył bym sobie, ale nie znam się na tyle, aby kwalifikować się na
    > fanatyka czegokolwiek :)

    Nie mówię że jesteś fanatykiem tylko że mówisz podobnie co oni.

    > Porażająca arytmetyka, też się nie będę sprzeczał.

    Coś się konkretnie nie zgadza?

    > Oczywiście. Jest jakiś limit ładowań dla baterii?

    Oczywiście. Nic nie jest wieczne. Masz z tym jakiś problem?
    Jak ci się po 2 latach bateria zużyje to i tak wymienisz pewnie telefon
    na nowy. A jak nie, to kupisz sobie nową baterię na następne 2 lata.

    > Ja płaciłem 950zł chyba, ale to dawno było, teraz nie wiem czy jest w
    > ogóle dostępny.

    No to może koledze spasuje...

    > No i może miał pecha, jak ja z pierwszym SGN?
    > A może lubi dłubać i załatwia system? Skąd mi to wiedzieć.

    Ja też nie wiem. Wiem tylko że z iPhone4 mogę zadzwonić po karetkę
    bez konieczności resetowania systemu, zwisów i lagów...

    > Zgodzę się z jednym, producenci dokładają dużą ilość aplikacji bez sensu.
    > Startuje toto za każdym razem gdy włączę telefon i trzeba ręcznie gasić.
    > Nie jest to kwestia systemu (może za wyjątkiem startującej aplikacji
    > Gmail), tylko wspaniałomyślności producenta telefonu.

    W przypadku iOS zadbał aby w kupowanym telefonie było tyle
    aplikacji ile trzeba i tylko tyle... Jak potrzebujesz więcej to sobie
    dociągniesz to co chcesz z Appstore. Nie ma potrzeby ładować
    telefonu zwłaszcza kilkoma aplikacjami do tej samej funkcji - to
    bardzo utrudnia poznawanie nowego sprzętu użytkownikom.

    > W HTC tak było i w SGN też tak mam, tylko inaczej się nazywają.
    > Po co mi na ten przykład SocHub?, działająca w tle aplikacja pocztowa,
    > jakieś newsy czy apdejtczekery. Gaszę - da się, ale lepiej by było gdybym
    > mógł wyłączyć na stałe.

    A nie możesz odinstalować niepotrzebnego bloatware?

    > Pewnie jest na to sposób, ale nie mam wiedzy, czasu, chęci
    > włamywać się do systemu - przynajmniej samemu.

    Ale to zniechęca do systemu.

    > Widzisz, nakładka Sense (miałem wersję chyba 3) na początku trochę mnie
    > denerwowała, ale z czasem doceniłem ją jako niebywale wygodną.
    > Praktycznie 3-ma klawiszami miałem połączenie z osobami do których często
    > dzwonię.
    > Po prostu wstukiwałem xxx i dzwoń - tyle.

    W swoim iPhone4 telefonu używam głównie w modzie "recent calls",
    czyli z listy ostatnio przeprowadzanych rozmów wybieram osobę do
    której chcę zadzwonić. Na tej liście mieści się 8 ostatnio użytych
    kontaktów, a jak masz więcej osób w swoim gronie czestodzwoniących
    to przesuwasz palcem i lista ucieka do góry trzymając dziesiątki
    ostatnich połączeń. Masz też listę faworytów po jednym tapnięciu.

> [...]
    > nakładkę zostawiam w trybie raportu, a w nim nie ma klawiatury. Następnie
    > wybrać xxx - pokaże mi się osoba do której chcę dzwonić. Wybrać tą osobę,
    > wybrać telefon na który chcę zadzwonić i wreszcie dzwonić. Mogę też
    > skrótem, przeciągając paluchem w prawo na osobie. Połączenie będzie od
    > razu, ale telefon nie pamięta który z dostępnych numerów w kontakcie
    > zazwyczaj używam i dzwoni na pierwszy z listy. Czasami więc tak nie mogę.
    > HTC Sense pamiętało jaki numer preferuję i na start dostawałem właśnie
    > ten, mogłem zmienić, ale zazwyczaj mi pasował.

    Takie opisy są małoobrazowe - to trzeba chyba użyć aby docenić.
    Z tego co pisałeś to żadna rewelacja, wręcz brzmi skomplikowanie.
    Ile masz osób do których tak często dzwonisz aby potrzebować
    takie optymalizacje klikologii?

    > W IP4 też trzeba trochę poklikać, aby połączenie nawiązać.
    > Jest tylko o tyle lepiej przy wyszukiwaniu z listy kontaktowej.
    > SGN nawet kursora nie stawia na okienku szukaj - trzeba samemu tam
    > kliknąć, tak jak gdyby to okno mogło do czegoś jeszcze służyć, psia jego
    > mać. Na dodatek jak znajdę, zadzwonię i chcę coś innego poszukać - to nie
    > kasuje mi poprzedniej frazy wyszukiwania, muszę ją ręcznie skasować. Tutaj
    > IP4 przynajmniej kasuje.

    Ja klikam na zieloną ikonę ze słuchawką (program telefonu) i tam
    program pamięta gdzie byłem ostatnio (na której zakładce), a często
    jestem na "recent calls", więc drugim kliknięciem wybieram osobę z listy
    i już telefon sam nawiązuje połączenie, przestawia ekran na rozmowę
    gdzie pojawia się obrazkowe menu do wyłączenia rozmowy czy
    przestawienia na głośnomówiący, czy wywołania klawiaturki itp...

    > Wiem, że to kwestia przyzwyczajeń, ale HTC Sense przyzwyczaiło mnie do
    > wygody. Mówię zawsze że HTC D-Z to był telefon z komputerem, a SGN to jest
    > komputer z telefonem :)
    > Chętnie bym zapłacił za SGN z nakładką Sense. A może da się, ktoś ma
    > pomysł?

    > Czytaj ze zrozumieniem, przetestował jakiś telefon.

    Tani telefon z androidem... i nie był zadowolony.
    I czego szuka? Innego taniego telefonu z androidem. Mądre to?
    Więc polecam mu przetestowanie czegoś innego.