eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJaki SUV z 4x4 lock?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 80

  • 61. Data: 2010-12-12 21:59:00
    Temat: Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Oczywiście że mogę się mylić, ale jak wspomnę opisy typu "rav4 kręcąca
    > jednym kołkiem na zaśnieżonym parkingu" to nie wydaje mi się, a właśnie
    > takich cudów chcę uniknąć.

    Ravka faktycznie słabawa jest, ale z tego co widzę/czytam nie
    potrzebujesz blokady dyferencjałów. Spokojnie wystarczy dołączany tył z
    elektroniczną blokadą. Mam, używam, zaje....ste :)

    Miłego.
    Irek.N.


  • 62. Data: 2010-12-12 22:09:26
    Temat: Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 10 Dec 2010 23:44:25 +0100, Adam 'Adak' Kępiński napisał(a):

    (...)

    Jesli chcesz cos wiecej niz auto z napedem na *2 osie*, to potrzebujesz
    przynajmniej tylnego dyferencjalu z ograniczonym uslizgiem, a najlepiej z
    pelna blokada. Z kolei sztywny 50/50 rozdzial momentu miedzy osie nie
    bardzo sprawdza sie w jezdzie szosowej, tzn. po suchym asfalcie w ogole sie
    na tym nie jezdzi, bo zarzniesz napedy, a na sniegu/sliskim trzeba bardzo
    uwazac. Takie rozwiazanie jest bardzo dobre w teren albo do pokonania
    wyjatkowo trudnego odcinka, ale do zwyklej jazdy niespecjalnie.

    Idealem jest IMHO system SuperSelect z Pajero. W gen. II skrzynka
    rozdzielcza jest mechaniczna, ale ma dolozone sprzeglo wiskotyczne, ktore w
    trybie szosowego 4x4 ogranicza roznice momentu przekazywanego na tylna i
    przedniaa os. Masz wiec naped, ktory zawsze pogoni i tyl, i przod, ale nie
    postawi cie w poprzek. O ile wiem w nowszych Pajero jest podobnie, tylko
    wiecej elektroniki. Jesli kupisz sobie takiego miśka w wersji III lub IV to
    bedziesz mial SUV-a (bez ramy, wiecej miejsca w srodku), ale jeszcze ze
    wzglednie dobrymi wlasnosciami 4x4.

    --
    Maciek


  • 63. Data: 2010-12-12 22:41:59
    Temat: Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-12 22:09, Maciek pisze:

    > Z kolei sztywny 50/50 rozdzial momentu miedzy osie nie
    > bardzo sprawdza sie w jezdzie szosowej, tzn. po suchym asfalcie w ogole sie
    > na tym nie jezdzi

    Akurat rozdział momentu 50/50 to robi otwarty dyferencjał i właśnie w
    takim trybie należy jeździć po asfalcie samochodem 4x4.

    To o czym piszesz (że nie jeździć po asfalcie), to blokada dyferencjału
    gdzie przednia i tylny wał kręci się po prostu z tą samą prędkością.


  • 64. Data: 2010-12-12 22:43:40
    Temat: Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    > Ravka faktycznie słabawa jest, ale z tego co widzę/czytam nie
    > potrzebujesz blokady dyferencjałów. Spokojnie wystarczy dołączany tył z
    > elektroniczną blokadą. Mam, używam, zaje....ste :)

    Powoli zaczynam rozważać CR-V.
    Poczytałem, Wy też piszecie że sprawdza się - zobaczymy.

    Maciek zasugerował Pajero - kurczę, wieka krowa - nie potrzebuje takiej
    ale dziekuję za wyraźne opisanie jak to działa.

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327
    "Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"


  • 65. Data: 2010-12-12 22:54:41
    Temat: Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 12 Dec 2010 22:41:59 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):


    > Akurat rozdział momentu 50/50 to robi otwarty dyferencjał

    Przy dobrej trakcji. Ale zeby miec zawsze 50/50, musisz miec blokade lub po
    prostu brak centralnego dyfra.

    >i właśnie w
    > takim trybie należy jeździć po asfalcie samochodem 4x4.

    Jak masz otwarty dyferencjal, to w pewnym momencie przestajesz miec 4x4 i
    zostaje ci 4x2 - wystarczy, ze sprobujesz ruszyc pod gore z kolami jednej
    osi stojacymi na lodzie.

    --
    Maciek


  • 66. Data: 2010-12-12 23:43:26
    Temat: Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 12 Dec 2010 22:54:41 +0100, Maciek wrote:
    >Dnia Sun, 12 Dec 2010 22:41:59 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    >> Akurat rozdział momentu 50/50 to robi otwarty dyferencjał
    >
    >Przy dobrej trakcji. Ale zeby miec zawsze 50/50, musisz miec blokade lub po
    >prostu brak centralnego dyfra.

    Nie masz pojecia o czym piszesz.


    >>i właśnie w
    >> takim trybie należy jeździć po asfalcie samochodem 4x4.
    >
    >Jak masz otwarty dyferencjal, to w pewnym momencie przestajesz miec 4x4 i
    >zostaje ci 4x2 - wystarczy, ze sprobujesz ruszyc pod gore z kolami jednej
    >osi stojacymi na lodzie.

    I to jest wlasnie rozdzial 50/50, czy jak kto woli 4*25.
    Na kazdym kole tak samo malo.

    Tylko zgadnij czemu Tomasz pisal "po asfalcie".

    J.





  • 67. Data: 2010-12-13 00:09:27
    Temat: Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 12 Dec 2010 23:43:26 +0100, J.F. napisał(a):

    > Nie masz pojecia o czym piszesz.

    Naprawde? No to mnie oswiec.

    >>Jak masz otwarty dyferencjal, to w pewnym momencie przestajesz miec 4x4 i
    >>zostaje ci 4x2 - wystarczy, ze sprobujesz ruszyc pod gore z kolami jednej
    >>osi stojacymi na lodzie.
    >
    > I to jest wlasnie rozdzial 50/50, czy jak kto woli 4*25.
    > Na kazdym kole tak samo malo.
    >
    > Tylko zgadnij czemu Tomasz pisal "po asfalcie".

    Moze jednak przeczytaj posta, co? Ja, piszac 50/50, mam na mysli sztywny
    rozdzial BEZ dyferencjalu.

    --
    Maciek


  • 68. Data: 2010-12-13 01:43:38
    Temat: Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-12 22:54, Maciek pisze:
    > Dnia Sun, 12 Dec 2010 22:41:59 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    >
    >
    >> Akurat rozdział momentu 50/50 to robi otwarty dyferencjał
    >
    > Przy dobrej trakcji. Ale zeby miec zawsze 50/50, musisz miec blokade lub po
    > prostu brak centralnego dyfra.

    Nie, nie.

    Zwykły dyferencjał, taki jak w zwykłym samochodzie między kołami, daje
    podział momentu obrotowego 50/50.

    Jak masz 4x4 z trzema otwartymi dyframi, daje to podział 25/25/25/25 w
    każdych warunkach.

    I jest to podstawowa wada, bo jeżeli chociaż jedno z kół nie ma
    przyczepności i wystarczy minimalny moment obrotowy żeby nim buksować,
    to zgodnie z równym podziałem momentu pomiędzy koła - pozostałe koła
    również dostaną tylko ten minimalny moment.
    Efekt jest taki że jedno koło się kręci, a reszta stoi.

    Co innego blokada.
    Wyobraźmy sobie ośkę (dla uproszczenia) z blokadą.
    Jeżeli jedno koło nie ma przyczepności, a drugie ma - zblokowany
    dyferencjał podzieli moment 100/0. Całość momentu pójdzie na koło z
    przyczepności, podczas gdy koło bez trakcji nawet nie zabuksuje bo
    będzie kręcić się dokładnie z tą samą prędkością co drugie.

    Czyli podsumowując:
    Otwarty dyferencjał (taki bez udziwnień) dzieli moment obrotowy w
    równych proporcjach.
    Mechanizm zblokowany powoduje że oba wyjścia mechanizmu obracają się z
    tą samą prędkością.

    Są oczywiście jeszcze rozmaite pośrednie wariacje, z blokadą częściową,
    mechanizmy typu Torsen, mechanizmy oparte jedynie o sprzęgło (np.
    Haldex) itp. itd.

    >
    >> i właśnie w
    >> takim trybie należy jeździć po asfalcie samochodem 4x4.
    >
    > Jak masz otwarty dyferencjal, to w pewnym momencie przestajesz miec 4x4 i
    > zostaje ci 4x2 - wystarczy, ze sprobujesz ruszyc pod gore z kolami jednej
    > osi stojacymi na lodzie.

    Wtedy to masz w zasadzie 4x0 - no powiedzmy 4x0.1 :)


  • 69. Data: 2010-12-13 01:56:31
    Temat: Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-13 00:09, Maciek pisze:

    > Moze jednak przeczytaj posta, co? Ja, piszac 50/50, mam na mysli sztywny
    > rozdzial BEZ dyferencjalu.

    Napisałeś "sztywny 50/50 rozdzial momentu miedzy osie" a to oznacza
    właśnie otwarty dyferencjał.

    Mając na myśli brak dyferencjału lepiej więc pisać "brak dyferencjału" :)


  • 70. Data: 2010-12-13 09:08:17
    Temat: Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 13 Dec 2010 01:56:31 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    (...)

    Racja, posluguje sie nieprawidlowo pojeciem momentu. Mialem na mysli brak
    miedzyosiowego dyferencjalu albo 100-procentowa blokade tegoz.

    --
    Maciek

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: