  • Data: 2013-10-07 22:54:38
    Temat: Re: Jaki MCU do TCP/IP?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 07 Oct 2013 21:49:11 +0200, Atlantis napisał(a):
    > Tak z czystej ciekawości zapytam, jak mikrokontroler to absolutne
    > minimum, gdy chcemy się bawić w transmisję danych przez
    > Ethernet/Internet bez zaprzęgania do pracy układów w rodzaju W5100?
    > Chodzi mi o coś w rodzaju ENC28J60, gdzie mamy załatwioną obsługę ramek
    > ethernetowych, ale bez sprzętowego TCP/IP.
    >
    > Coś w rodzaju Atmegi64/128 wystarczy? A może jednak potrzebna będzie
    > jakaś większa Xmega albo nawet nie powinno się do tego podchodzić bez
    > 32-bitowego ARM-a?

    sugeruje jednak uzyc wiekszego - bedzie latwiej przeniesc program, niz
    babrac sie na 8/16-bitowcu - co nie znaczy ze sie nie da.

    > Może wskazane jest zastosowanie jakiejś zewnętrznej
    > kostki RAM na przychodzące/wysyłane pakiety?

    Kilkanascie KB na bufory to jest rozsadne minimum.
    No chyba ze to ma byc np zdalna klawiatura - to mozna sie ograniczyc
    do kilku malych ramek.

    Plus kawalek programu na protokoly, plus coraz wiecej protokolow i
    wymagania rosna :-)

    J.