  • 11. Data: 2012-10-13 00:11:41
    Temat: Re: Jaki HDD zewn.2,5" kupić żeby ...?
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "wieslav" <w...@w...pl> wrote in message
    news:k5a29e$v1s$1@mx1.internetia.pl...
> [...]
    > bezużyteczny(RAW). Kupiłem go aby uzywać również z tunerem DVB-T. Cóż z
    > tego, bo jeśli np. zakończę oglądanie i wyłączę tuner do Standby dysk
    > również staje się RAW. To dla mnie szok. Używałem do tej pory 4 dysków
    > różnych marek zasilanych przez USB co prawda w wersji 2 (320 - 500GB) ale z
    > żadnym nie miałem takich problemów. Właściwsze słowo to najmniejszych
    > problemów. Zawsze odłączałem od komputera i tunera kiedy tylko chciałem
    > (oczywiscie, że nie w czasie jego pracy). Teraz juz nie wiem czy trafiłem na
    > wadliwy egzemplarz czy też dyski USB 3 są na takie działania o wiele

    twoj pierwszy problem to stary system operacyjny na nowym sprzecie,
    mozna sie w to bawic jak ktos ma ochote ale...

    http://mt-naka.com/hotswap/index_enu.htm

    powylaczales opcje cache i buforu zapisu w opcjach urzadzenia?

    jestes pewien ze z kontrolerem wszystko w porzadku?

    formatowales dysk pod tym xp czy nowszym systemem (teoretycznie nie ma to
    znaczenia, ale...)?

    uzywasz kabla dostarczonego z dyskiem czy innego?

  • 12. Data: 2012-10-13 08:16:00
    Od: "JA" <J...@...pl>

> [...]
    > W sumie to nie mogę nic zarchiwizować na takim dysku bo choćbym nawet
    > bardzo uważał to i tak może się trafić kiedyś niespodziewany brak prądu i

    Dzięki za te informacje.
    To ważne dla mnie ostrzeżenie i oznacza, że przed zakupem
    muszę sprawdzić czy u mnie też nie będzie "warunków"
    żeby takie coś się działo.

    Na komputerze stacjonarnym z 2003 r. mam Win XP Pro SP3,
    na 4-letnim laptopie mam Vistę Business, a na nowym tablecie
    Androida ICS 4.
    Ten dysk byłby używany przede wszystkim z tym komputerami.
    Czasem oczywiście także może być używany z czymś, czego
    teraz nie przewidzę.
    Jakie dyski z powyższego powodu odpadają? Czy to USB 3
    jest tu przeszkodą. Nie zależy mi tak bardzo na szybkości transferu.

  • 13. Data: 2012-10-13 10:24:55
    Od: "wieslav" <w...@w...pl>

    **** Tego problemu nie przeskoczę. Jestem skazany na niego.

    > powylaczales opcje cache i buforu zapisu w opcjach urzadzenia?
    **** Spróbuję to zrobić. W tej chwili nie mam dostepu do dysku. Mam
    nadzieję, że to sie wyłącza w Menadżer urządzeń?

    **** Chodzi o konroler USB?

    **** Formatowałem szybkim sposobem.

    > uzywasz kabla dostarczonego z dyskiem czy innego?
    **** Jasne, że oryginał.

    Z pracą tego dysku przy komputerze pewno jakoś dam radę. Jednak najbardziej
    martwi mnie używanie go z tunerem tv. Jak pisałem podłączałem i odłączałem
    już sporo dysków USB2 do/od tunera. Wciskałem klawisz Power w tunerze, ten
    od razu odcina zasilanie na USB i wyjmowałem dysk. Teraz z tym nowym dyskiem
    wystarczy, że wyłączę tuner do Standby i już .... klapa.... Pokazuje system
    plików RAW. Jest podzielony jakby na kilka partycji, niektóre są Invalid.
    Trzeba je wszystkie usuwać i zakładać od nowa itd. Wszystkie dane nie do
    odzyskania.
    I nie wiem dlaczego tak się dzieje? Czy to wina USB 3, tego modelu dysku,
    lub akurat mojego egzemplarza?

    Pozdr
    Wieslav

  • 14. Data: 2012-10-13 10:39:38
    Od: "JA" <J...@...pl>

    > **** Tego problemu nie przeskoczę. Jestem skazany na niego.
    To znaczy jaki sprzęt i jaki system operacyjny?

    > **** Spróbuję to zrobić. W tej chwili nie mam dostepu do dysku. Mam
    > nadzieję, że to sie wyłącza w Menadżer urządzeń?
    Próbowałeś już? Jaki efekt?

    > **** Chodzi o konroler USB?
    No właśnie, pojęcie kontroler może dotyczyć róznych rzeczy.

    > Z pracą tego dysku przy komputerze pewno jakoś dam radę.
    Jak?

    > I nie wiem dlaczego tak się dzieje? Czy to wina USB 3, tego modelu dysku,
    > lub akurat mojego egzemplarza?
    Też mnie to interesuje.

    Może odezwałby się ktoś, kto też ma lub miał taki problem
    i napisał czy wie dlaczego i co z tym zrobił.

  • 15. Data: 2012-10-13 11:08:08
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Wed, 10 Oct 2012 22:07:41 +0200, JA napisał(a):

    > Proszę o podpowiedzenie dysku zewnętrznego
    > 2,5" zasilanego wyłącznie przez USB z komputera,
    > do którego jest podłączony, ale taki żeby był
    > JAK NAJLŻEJSZY i JAK NAJMNIEJSZY.
    > Pojemność 500-1000 GB.
    > Wydajność nie musi być super, wystarczy gdy będzie
    > dobra.

    Co prawda ma 3,5 cm grubosci, ale za to USB3.

    http://pl-pl.forum.ibood.com/22319-zewnetrzny_dysk_t
    wardy_intenso_25_usb_30_o_pojemnosci_750_gb/

    Promo dzis do polnocy.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 16. Data: 2012-10-13 11:23:57
    Od: "JA" <J...@...pl>

    > Co prawda ma 3,5 cm grubosci, ale za to USB3.
    >
    > http://pl-pl.forum.ibood.com/22319-zewnetrzny_dysk_t
    wardy_intenso_25_usb_30_o_pojemnosci_750_gb/

    > Promo dzis do polnocy.
    Reklama?

    A poza tym, mnie na USB 3 wcale nie zależy, a być może,
    w związku z tym, co napisał Wieslav, właśnie w USB 3
    tkwi problem.

  • 17. Data: 2012-10-13 14:27:12
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sat, 13 Oct 2012 11:23:57 +0200, JA napisał(a):

    wardy_intenso_25_usb_30_o_pojemnosci_750_gb/

    > Reklama?

    Informacja o mozliwosci oszczednosci.
    Ok, na drugi raz dam Ci link gdzie bedzie 2x drozej.

    > A poza tym, mnie na USB 3 wcale nie zależy, a być może,
    > w związku z tym, co napisał Wieslav, właśnie w USB 3
    > tkwi problem.

    Naprawde wierzysz, ze USB3 jest zaprojektowane przez idiotow i
    fundamentalnie jest spieprzone?

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 18. Data: 2012-10-13 16:38:17
    Od: "wieslav" <w...@w...pl>

    Użytkownik "JA" <J...@...pl> napisał w wiadomości
    > To znaczy jaki sprzęt i jaki system operacyjny?

    System to XP Home SP3 a mowa o nowym sprzęcie naszego kolegi to jak
    mniemam dysk z USB3.

    > Próbowałeś już? Jaki efekt?

    Miałem tę opcję cały czas wyłączoną więc bez zmian...

    > Jak?

    Można go w Menadżer urządzeń po prostu wyłączyć ewentualnie poczekać około 5
    minut aż dysk "uśnie" i wtedy wyjąć wtyczkę z USB.

    > Też mnie to interesuje.

    Najbardziej chyba mnie. Już jestem tak zdesperowany, że gdyby znalazł sie
    kupiec to bym go opchnął! Dałem 329 zeta.

    > Może odezwałby się ktoś, kto też ma lub miał taki problem
    > i napisał czy wie dlaczego i co z tym zrobił.

    Miejmy nadzieję choć nadzieja matką g........

    Pozdr
    Wiesłav

  • 19. Data: 2012-10-13 22:03:59
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Leading Innovation

    Najważniejsza informacja :)

  • 20. Data: 2012-10-14 01:02:45
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2012-10-12 23:27, wieslav pisze:
> [...]
    > uważał to i tak może się trafić kiedyś niespodziewany brak prądu i wszystkie

    Zmień system na nowszy to pewnie takich problemów nie będzie (jak sobie
    ustawisz na automatyczne wysuwanie).
    Mój dysk sobie nawet ładnie przysypia i mruga dopiero jak się coś od
    niego chce.

    --
    animka