  • 1. Data: 2012-03-02 14:20:29
    Temat: Jaki 7-osobowy
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Witam!

    Nie jestem jak to mawiają krakusy "na kupnie", ale za kilka miesięcy mnie to
    czeka i postanowiłem na spokojnie przeanalizować rynek, aby nie szybkich
    aczkolwiek błędnych decyzji :-)

    Potrzebuję autko 7 osobowe z minimum symbolicznym bagażnikiem 100-200 l. Nie
    ma to być zakup na 5 lat tylko raczej na 15 więc chciałbym coś z salonu,
    ewentualnie jakiegoś dwulatka z gwarancją.

    Nie jestem fanem nowinek technicznych, ani luksusowych marek. Z wyposażenia
    chcę tylko podnoszone przednie szybki, manualną klimę i centralny zamek na
    pilota. Nie potrzebuję tysiąca schowków, dwustrefowej automatycznej klimy
    czy tempomatu.

    Autko nie będzie robiło bardzo długich przebiegów na co dzień więc nie musi
    być super oszczędne. Na co dzień będzie nim podróżować 5 osób, na weekendy i
    wakacje na dłuższe trasy 7. Od czasu do czasu trzeba przewieźć coś dużego.

    To tyle w kwestii przydługiego wstępu a teraz ad rem: Przeszedłem się po
    salonach i najtańsze co znalazłem to (kolejność według cen jakie mi
    zaproponowano):

    1. Dacia Logan MCV (ok. 50 tys. benz. 55 tys. diesel)
    + Cena
    + Oszczędny Diesel 1,5 dCi za niewielką dopłatą
    - Mimo wszystko chyba za słabe silniki
    - Trzeci rząd siedzeń na stałe - nie da się go łatwo wymontować

    2. Fiat Doblo w wersji 7 osobowej (ok 60 tys. benz. 70 tys. diesel)
    + Ciągle niezła cena, niezawodny diesel
    + Najlepsze możliwość przewozu towarów
    - Trzeci rząd siedzeń nie składa się w podłogę, ale można go łatwo
    wymontować
    - Całkowity brak bagażnika w wersji 7 miejscowej
    - Mocniejszy silnik wymaga dopłaty

    3. Chevrolet Orlando (ok. 68 tys. benzyna, 77 tys. diesel)
    + Najlepsze osiągi
    + Trzeci rząd siedzeń składa się łatwo i tworzy płaską podłogę
    - bagażnik tylko 100l
    - Spalanie mogłoby być lepsze

    4. Renault Grand Scenic (ok. 72 tys. benzyna, ok 82 tys diesel)
    + Największy bagażnik
    + Trzeci rząd siedzeń chowany w podłodze, a drugi przesuwany co dodatkowo
    umożliwia powiększenie bagażnika
    + Oszczędny diesel
    - Cena
    - Dużo psującej się elektroniki

    5. Sprawdzałem jeszcze: Ford, Citroen, Peugeot, Seat, Opel, Toyota ale
    wszystkie kosztują jeszcze więcej.

    Ps. A teraz subiektywne marudzenie: Wziąłbym Dacię ale trochę trochę nie
    podoba mi się pomysł wyprzedzania na krajówce przy 7 osobach na pokładzie
    przy tak słabym silniku, fiat silnikowo i mechanicznie bardzo mi odpowiada,
    ale osoby siedzące z tyłu czują się jakby siedziały w bagażówce, no i brak
    bagażnika. Orlando najbardziej odpowiada nam stylistyką, no i ma niezłe
    silniki, ale nie grzeszy oszczędnością i ma malutki bagażnik nawet po
    złożeniu trzeciego rzędu siedzeń. Scenic to już trochę drogo no i nie ma
    zbyt dobrych opinii jeśli chodzi o elektronikę, a chciałbym aby nam posłużył
    tych 15 lat.

    Poradźcie coś, może istnieją inne samochody o których nie wiem. Np. o
    Orlando dowiedziałem się przypadkiem od właściciela Dacii.

    Przepraszam za przydługi post i z góry dzięki za odpowiedź.

    PS. Tak mi się skojarzyło (wiem w orginale to było o butach)
    - Klient: Chciałbym mieć samochód który będzie tani, szybki i niezawodny
    - Sprzedawca: Ja też :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 2. Data: 2012-03-02 14:36:32
    Temat: Re: Jaki 7-osobowy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości
> [...]

    >nie musi być super oszczędne. Na co dzień będzie nim podróżować 5
    >osób, na weekendy i wakacje na dłuższe trasy 7. Od czasu do czasu

    I wystarczy ci ten bagaznik na 7 osob ?
    Moze jednak od razu pomyslec o dwoch autach ?

    Bo inaczej to bym proponowal jakis maly dostawczak, ale jesli
    potrzebny raz na rok na wakacje, to chyba sie nie oplaca.

    >A teraz subiektywne marudzenie: Wziąłbym Dacię ale trochę trochę nie
    >podoba mi się pomysł wyprzedzania na krajówce przy 7 osobach na
    >pokładzie przy tak słabym silniku,

    Co sie martwisz, coraz trudniej wyprzedzac, coraz wiecej autostrad, a
    moze z przyczepka bedziesz musial jechac - patrz na ile lat gwarancja
    :-)

    >fiat silnikowo i mechanicznie bardzo mi odpowiada, ale osoby siedzące
    >z tyłu czują się jakby siedziały w bagażówce, no i brak bagażnika.

    Ale to wiele podobnych tak ma. Trzeba szukac VAN ktory od poczatku byl
    na 7 osob projektowany, a nie rozdmuchanego malego kompakta ..

    >chciałbym aby nam posłużył tych 15 lat.

    Nie lepiej kilka starszych zmieniac ? bo w miedzyczasie dzieci
    podrosna, staruszkowie sie zestarzeja ..

    J.

  • 3. Data: 2012-03-02 14:41:30
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2012-03-02 14:20, Ergie pisze:
> [...]
    >
    > PS. Tak mi się skojarzyło (wiem w orginale to było o butach)
    > - Klient: Chciałbym mieć samochód który będzie tani, szybki i niezawodny

    Ciężka sprawa. Ja bym poszukał 2-3 letniego VW Sharana/Seata Alhambry,
    Forda Galaxy/S-MAX, Opla zafiry, Peugeot807/Citroen C8/Fiat Ulyesse (ale
    to chyba koniec produkcji był w 2008), Citroen C4 Grand Picasso...
    Na ta chwilę tylko to mi przychodzi do głowy

  • 4. Data: 2012-03-02 14:58:56
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Ergie" <e...@s...pl> writes:

    > Potrzebuję autko 7 osobowe z minimum symbolicznym bagażnikiem 100-200
    > l. Nie ma to być zakup na 5 lat tylko raczej na 15 więc chciałbym coś
    > z salonu, ewentualnie jakiegoś dwulatka z gwarancją.

    To jest rodzina 2+1 i 4 dziadków czy 2+5? Bo to trochę wpływa...

    MJ

  • 5. Data: 2012-03-02 15:05:02
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "J.F" napisał w wiadomości grup

    > I wystarczy ci ten bagaznik na 7 osob ?

    100 l będzie trochę mało, ale 200 wystarczy, a awaryjnie zawsze można
    dołożyć kufer na dach.

    > Może jednak od razu pomyslec o dwoch autach ?

    Nie mam czterech kierowców, a wolę jeździć na zmianę w dwóch kierowców
    jednym autem. Na dłuższe trasy to bardziej optymalne bo można jechać bez
    przerw noclegowych tylko aby coś zjeść i rozprostować nogi.

    > Bo inaczej to bym proponowal jakis maly dostawczak, ale jesli potrzebny
    > raz na rok na wakacje, to chyba sie nie oplaca.

    No właśnie. Przez większość czasu potrzebuję autko pięcioosobowe, więc kupno
    typowego 9-osobowego vana to już przesada. No i parkowanie w mieście też
    jest wtedy utrudnione.

    > Co sie martwisz, coraz trudniej wyprzedzac, coraz wiecej autostrad, a moze
    > z przyczepka bedziesz musial jechac - patrz na ile lat gwarancja :-)

    Autostrady to tylko przelotówki, a do turystyki to jednak częściej używam
    krajówek i wojewódzkich, i na takiej wąskiej krętej drodze chciałbym móc
    sprawnie i bezpiecznie wyprzedzić jakiegoś zabłąkanego tira czy furmankę lub
    kombajn.

    > Ale to wiele podobnych tak ma. Trzeba szukac VAN ktory od poczatku byl na
    > 7 osob projektowany, a nie rozdmuchanego malego kompakta ..

    No właśnie tylko te ceny...

    > Nie lepiej kilka starszych zmieniac ? bo w miedzyczasie dzieci podrosną,
    > staruszkowie sie zestarzeja ..

    Zamiast trzy razy kupować 5 latka, wolę jednak jeździć od nowości jednym -
    mniejsze ryzyko, bo nie oszczędzam na obsłudze i naprawach, bo wiem, że ma
    mi jeszcze długo posłużyć, a trzy razy ryzykować kupno używki to za którymś
    razem można nie trafić.

    Nie wykluczam całkowicie używki ale raczej byłby to jakiś dwulatek na
    gwarancji - więc oferta w zasadzie taka sama jak nowe. Np. Alhambra nawet
    dwuletnia jest i tak droższa od tych które wymieniłem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2012-03-02 15:08:09
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup

    > To jest rodzina 2+1 i 4 dziadków czy 2+5? Bo to trochę wpływa...

    Słuszna uwaga Watsonie :-)

    Obecnie 2+3+2 (rodzice, dzieci, dziadkowie), ale nie wykluczamy zmiany w
    przyszłości na 2+5 :-)

    Ps. Lubimy zwiedzać stąd długie przebiegi weekendowe z małym bagażem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2012-03-02 15:13:51
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Kamil 'Model'" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > to chyba koniec produkcji był w 2008), Citroen C4 Grand Picasso...
    > Na ta chwilę tylko to mi przychodzi do głowy

    Te które wymieniłeś są nawet 2 letnie droższe od tych które ja znalazłem :-(

    Zastanawiałem się mocno nad Alhambrą i Zafirą, ale jednak ceny są spore, a
    naprawdę nie potrzebuję większego bagażnika niż te 200 l. Na co dzień będę
    jeździł w 5 osób bez bagażu, na weekendy 7 z małym bagażem (zwiedzanie i
    jeden nocleg), a tylko na wakacje mogę potrzebować coś więcej, ale wtedy
    mogę zamontować jakiś box na dachu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2012-03-02 15:20:54
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Ergie" <e...@s...pl> writes:

    > Obecnie 2+3+2 (rodzice, dzieci, dziadkowie), ale nie wykluczamy
    > zmiany w przyszłości na 2+5 :-)

    To jeszcze sprawdź, czy ci nie grozi, że będziesz miał więcej dzieci w
    wieku fotelikowym niż jest miejsc na foteliki w danym aucie.

    MJ

  • 9. Data: 2012-03-02 15:30:02
    Od: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>

> [...]
    > jeździł w 5 osób bez bagażu, na weekendy 7 z małym bagażem (zwiedzanie i
    > jeden nocleg), a tylko na wakacje mogę potrzebować coś więcej, ale wtedy

    na długie trasy istotna jest jeszcze wygoda/komfort...
    Mieliśmy w rodzinie parę vanów i wnioski są takie:
    - amerykańskie najwygodniejsze i super (ale drogie, zawodne, drogie w
    utrzymaniu)
    - eurovan - fajne - w miarę nieduże, w 7-osób daje radę i jest wygodnie - w
    sumie oszczędne i mimo pozorów, aż nie tak psujne
    - toyoty - wygodne ale drogie - bezawaryjne
    - Sharan/Alhambra itp - dla 7-osób to nie jest zbyt wydogny samochód - choć
    5 osób i 2 dzieci powinno dać radę, ale o ile się nie mylę, nie da rady
    zakładac fotelików na ostatnich siedzeniach
    - wszelkie kombio, MPV, itp - to bym odpuścił bo strasznie nie wydogne w
    długie trasy dla 7 osób.
    pozdr.
    gr

  • 10. Data: 2012-03-02 15:30:55
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup

    > To jeszcze sprawdź, czy ci nie grozi, że będziesz miał więcej dzieci w
    > wieku fotelikowym niż jest miejsc na foteliki w danym aucie.

    Z tego co widziałem to w tych autach są dwa lub trzy miejsca z mocowaniem
    isofix, ale to nie problem bo większość fotelików dostępnych na rynku i tak
    przypina się pasami :-) no i mniej więcej w wieku 5 lat dziecko przesiada
    się z fotelika na podstawkę.

    Pozdrawiam
    Ergie