    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jaki 7-osobowy
    Date: Fri, 2 Mar 2012 15:05:02 +0100

    Użytkownik "J.F" napisał w wiadomości grup

    > I wystarczy ci ten bagaznik na 7 osob ?

    100 l będzie trochę mało, ale 200 wystarczy, a awaryjnie zawsze można
    dołożyć kufer na dach.

    > Może jednak od razu pomyslec o dwoch autach ?

    Nie mam czterech kierowców, a wolę jeździć na zmianę w dwóch kierowców
    jednym autem. Na dłuższe trasy to bardziej optymalne bo można jechać bez
    przerw noclegowych tylko aby coś zjeść i rozprostować nogi.

    > Bo inaczej to bym proponowal jakis maly dostawczak, ale jesli potrzebny
    > raz na rok na wakacje, to chyba sie nie oplaca.

    No właśnie. Przez większość czasu potrzebuję autko pięcioosobowe, więc kupno
    typowego 9-osobowego vana to już przesada. No i parkowanie w mieście też
    jest wtedy utrudnione.

    > Co sie martwisz, coraz trudniej wyprzedzac, coraz wiecej autostrad, a moze
    > z przyczepka bedziesz musial jechac - patrz na ile lat gwarancja :-)

    Autostrady to tylko przelotówki, a do turystyki to jednak częściej używam
    krajówek i wojewódzkich, i na takiej wąskiej krętej drodze chciałbym móc
    sprawnie i bezpiecznie wyprzedzić jakiegoś zabłąkanego tira czy furmankę lub
    kombajn.

    > Ale to wiele podobnych tak ma. Trzeba szukac VAN ktory od poczatku byl na
    > 7 osob projektowany, a nie rozdmuchanego malego kompakta ..

    No właśnie tylko te ceny...

    > Nie lepiej kilka starszych zmieniac ? bo w miedzyczasie dzieci podrosną,
    > staruszkowie sie zestarzeja ..

    Zamiast trzy razy kupować 5 latka, wolę jednak jeździć od nowości jednym -
    mniejsze ryzyko, bo nie oszczędzam na obsłudze i naprawach, bo wiem, że ma
    mi jeszcze długo posłużyć, a trzy razy ryzykować kupno używki to za którymś
    razem można nie trafić.

    Nie wykluczam całkowicie używki ale raczej byłby to jakiś dwulatek na
    gwarancji - więc oferta w zasadzie taka sama jak nowe. Np. Alhambra nawet
    dwuletnia jest i tak droższa od tych które wymieniłem.

    Pozdrawiam
    Ergie