  • 11. Data: 2009-09-06 17:42:53
    Temat: Re: Jakaś nowa taktyka Ery?
    Od: "woohoo" <2...@D...pl>

    woohoo:
    > Natomiast na wydruku moich danych rejestracyjnych z Ery moje drugie imię
    > nie widnieje, a zdaje się, jego podanie jest wymagane, więc na pewno je
    > wpisałem, jednak co ciekawsze - pole podpisane "PESEL" jest puste...

    Zerknąłem właśnie na kartę rejestracyjną
    (http://www.era.pl/repositories/era_pl_repo1/documen
    ts/ind/karta_rej_208x258_kod008.pdf)
    i nie ma w niej wzmianki o drugim imieniu, więc raczej go nie podawałem.
    Pozostaje więc chyba tylko ten PESEL i adres e-mail.

    --
    w[o_O]hoo!

    "Tfu! Na piasku siedziałaś?!"

  • 12. Data: 2009-09-06 18:12:19
    Temat: Re: Jaka? nowa taktyka Ery?
    Od: "Mariusz" <m...@g...com>

    Użytkownik "woohoo" <2...@D...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i nie ma w niej wzmianki o drugim imieniu, więc raczej go nie podawałem.
    > Pozostaje więc chyba tylko ten PESEL i adres e-mail.

    W mojej karcie rejestracyjnej też nie ma drugiego imienia. Specjalnie o to
    dopytałem, kiedy odrzucili mój wniosek (a raczej wniosek Play z moim
    pełnomocnictwem). Natomiast, gdyby nowy operator zapisał drugie imię we
    wniosku, to dla tych geniuszy byłby to z pewnością powód do odrzucenia w
    wyniku "niezgodności jego danych z danymi podanymi we wniosku".

  • 13. Data: 2009-09-06 18:21:06
    Od: "bartekkr" <k...@g...com>

    "woohoo" <2...@D...pl> wrote in message
> [...]
    > i nie ma w niej wzmianki o drugim imieniu, więc raczej go nie podawałem.
    > Pozostaje więc chyba tylko ten PESEL i adres e-mail.

    U mnie to wygladalo tak, ze najpierw byl abonament, gdzie bylo podane to
    nieszczesne drugie imie i te dane przeszly do tak-taka. A skoro ty nie masz
    podanego PESELu, to stawiam, ze jest to glowny powod. Musisz zaktualizowac
    dane w erze. Mozna to zrobic przez maila. Dzialaja dosc szybko - po godzinie
    od maila juz wszystko jest OK.

  • 14. Data: 2009-09-06 18:58:55
    Od: "woohoo" <2...@D...pl>

    bartekkr:
> [...]
    > zaktualizowac dane w erze. Mozna to zrobic przez maila. Dzialaja dosc
    > szybko - po godzinie od maila juz wszystko jest OK.

    Jeżeli na karcie jest rubryka na PESEL, to na pewno go wpisałem. Tylko nie
    mam 100%-owej pewności, że poprawnie, bo na tym wydruku moich danych
    rejestracyjnych, o który prosiłem teraz w salonie Ery, pole PESEL jest
    puste. Mógłbym mieć wątpliwości, czy go przypadkiem nie przeoczyłem, gdyby
    nie to, że rejestrację numeru potwierdzałem telefonicznie w BOK-u, gdy po
    dwóch tygodniach od wysłania formularza nie dostałem żadnego potwierdzenia
    rejestracji. No ale nic - zadzwonię do nich jutro i (mam nadzieję) dowiem
    się o co robią taki problem.

    --
    w[o_O]hoo!

    "Tfu! Na piasku siedziałaś?!"

  • 15. Data: 2009-09-07 17:49:13
    Od: "woohoo" <2...@D...pl>

    woohoo:
    > No ale nic - zadzwonię do nich jutro i (mam nadzieję) dowiem się o co
    > robią taki problem.

    Pani konsultantka z BOA, po zaserwowaniu mi dość długiej 'melodyjki',
    przyznała, że wina leżała po stronie ich systemu, który nie chciał
    'zaskoczyć', jednocześnie mówiąc, że miałem ujemny stan konta (-7 gr
    bodajże, chociaż jeszcze dzień wcześniej miałem [+]2 gr), co też mogło się
    przyczynić do generowania tego błędu. W każdym razie konto mi 'wyzerowała' i
    powiedziała, że już powinno być ok. Tak że na koniec mojej współpracy z Erą
    wreszcie zostałem potraktowany względnie profesjonalnie i uprzejmie, chociaż
    na 99% odbyło się to za sprawą jakiejś studentki, która niedawno zaczęła tam
    pracować.

    --
    w[o_O]hoo!

    "Tfu! Na piasku siedziałaś?!"

  • 16. Data: 2009-09-07 21:13:09
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "woohoo"
    > Po kilku godzinach dostałem tę samą wiadomość co wcześniej o "niezgodności
    > danych", więc znowu nici z przeniesienia numeru.

    > I teraz moje uprzejme pytania:
    > - czy ktoś ma podejrzenia, co jest grane?

    Era wykorzystuje każdą możliwą okazję aby odwlec uwolnienie numeru do P4.
    Mój wniosek (TT -> Fresh) *również* został dziś odrzucony *z powodu braku
    PESEL-a*. Jak się jednak szybko okazało, wszystkie wymagane dane były i są
    na karcie rejestracyjnej i zgadzały się z wnioskiem. Żadnego przepraszam,
    tylko "no przecież każdy się może pomylić".
    I doskonale wiedzą, że zanim P4 anuluje wniosek i prześle następny minie
    kilka dni. Ot, takie zagrywki, które (jak ktoś już niedawno opisał) łatwo
    wytłumaczyć złożeniem wniosku w sobotę wieczorem podczas gdy ustawodawca
    nakazuje uwolnić numer w ciągu jednego dnia roboczego - w niedzielę nie
    pracowali (odcinają zasilanie w ośrodkach przetwarzania danych?) więc
    odrzucili wniosek zamiast go przetworzyć dziś, minutę po północy.

    Trochę to dla mnie dziwne, bo do niedawna nie było najmniejszych problemów.
    Ale też wtedy pobierali 50 zł i czekali do ostatniego z 7 dni na uwolnienie.
    Z drugiej strony to może i dobrze, że tak pokazują swój stosunek do swoich
    (wciąż przecież) klientów - na przyszłość będę bardzo dobrze wiedział co
    mnie będzie tam czekać.

    I na koniec... Jak dla mnie takie zachowanie jest oznaką kompletnej
    bezsilności wobec konkurencji. Orange chociaż stać na gest, bo uwalniając
    numer wysyła o tym info sms-em a w podpisie umieszcza "Pozdrawiamy,
    Orange" - czego bym się nigdy ale to nigdy nie spodziewał po tej firmie ;)

    M.

  • 17. Data: 2009-09-07 22:09:30
    Od: "woohoo" <2...@D...pl>

    Maciek:
    > Era wykorzystuje każdą możliwą okazję aby odwlec uwolnienie numeru do P4.

    Chyba po prostu stwierdzili, że jakiś procent z osób, które chcą przenieść
    numer, nie znajdzie czasu ani ochoty na wyjaśnianie problemu i u nich
    zostanie. I pewnie tak jest. Tylko nie wiem, czy jest to dobra taktyka, bo z
    pewnością swoim kombinatorstwem równocześnie zniechęcą do korzystania ze
    swoich usług inny procent swoich (byłych) klientów.

    --
    w[o_O]hoo!

    "Tfu! Na piasku siedziałaś?!"

  • 18. Data: 2009-09-08 10:33:51
    Od: "Mariusz" <m...@g...com>

    Dziś mnie Era w końcu wypuściła, ale i tak chyba nie zdołali nie złamać
    prawa, bo z miejsca wyłączyli mi numer, kiedy powinny to zrobić dopiero o
    pólnocy, kiedy nr zacznie działać w Plejozie. Bye-bye małe dzieciaczki!

    M.