  • 1. Data: 2016-06-05 18:34:08
    Temat: Jaka wodoodporna kamera na lusterka do ciężarówki?
    Od: WildS <f...@n...pl>

    Witam.

    Kwestię kamerki przedniej mam zabezpieczoną. G1W a w drodze do testów
    DOD470W+ idzie. Natomiast poważnie rozważam zamontowanie kamer na obu
    lusterkach.

    Auto to DAF XF 105 więc przynajmniej odpada częściowo problem montażu bo
    lustro jest na pałąkach z kawałka okrągłej rury. Jakiś "bar mount" za
    kilknaście złotych wystarczy.

    Wygląda to tak:
    http://www.ecobaltic.lt/files/kebulo_dalys/veidrodzi
    ai/daf_veidrodis_jm3526eh4r.png

    Pozostaje kwestia - jakie kamery kupić?

    Przede wszystkim taka kamerka musi być wodoodporna włącznie z
    zachowaniem wodoodporności przy jednoczesnym byciu połączoną przewodem.
    Przewód puści się razem z przewodami od lusterek albo nawet na zewnątrz
    i wlot szparą od drzwi jak przewody od anten CB.

    FullHD raczej nie potrzebne ale 720p by było miło (aczkolwiek jeśli
    rozwiązanie będzie tanie, dobre i proste to nie będę się mocno bronił
    przed słabszą jakością).

    Zostaje kwestia - czy kamerka w stylu 'action cam' z kartą microsd czy
    jakieś rozwiązanie z pudełkiem z dyskiem i rejestratorem wewnątrz auta a
    kamerka jedynie jako goła kamera wyjściem video.

    Ew. jeśli ktoś zna firmy robiące coś takiego profesjonalnie to też
    byłbym wdzięczny za informacje.

    Odpadają rozwiązania 'na baterie' bo potrzebne jest działanie w razie
    potrzeby 24h/d z nagrywaniem w pętli co najmniej ostatnich 8 godzin.

    Pozdrawiam.

    --
    WildS

  • 2. Data: 2016-06-05 22:42:00
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]

    > Odpadają rozwiązania 'na baterie' bo potrzebne jest działanie w razie
    > potrzeby 24h/d z nagrywaniem w pętli co najmniej ostatnich 8 godzin.
    G1W nagrywa na karcie 8 giga chyba pół godziny. więc 8 godzin.... Nie
    wiem co poradzić. są kamerki IP 38x38mm, ale te nie mają karty sd i nie
    są wodoodporne. PRzedemną leży kamera z wejściem na kartę. kamera ma
    wielość 2 rolek taśmy izolacyjnej, średnica jakieś 6cm. ale to wszystko
    jest bez obudowy wodoodpornej. obudowa wodoodporna, albo cała kamera w
    obudowie - to wielki przedmiot. JAk Ci wystarczy nagrywanie tylko
    podczas wykrycia ruchu - może duża karta sd - wystarczy. jak nie.... to
    rejestrator wewnątrz auta. ale z dyskiem hdd? talerzowym?
    To ma być monitoring postojowy? Czy kamerą chcesz zastąpić
    funkcjonalność lusterek?

    ToMasz

  • 3. Data: 2016-06-05 23:35:07
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "WildS" <f...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > FullHD raczej nie potrzebne ale 720p by było miło (aczkolwiek jeśli
    > rozwiązanie będzie tanie, dobre i proste to nie będę się mocno bronił

    Małe, HD, zewnętrzne i wodoodporne tanie nie będzie:

    http://www.ctr.pl/produkty/kamery-ukryte-miniaturowe
    /axis-p1224-e.htm
    http://www.axis.com/pl/pl/products/axis-f-series

    > Zostaje kwestia - czy kamerka w stylu 'action cam' z kartą microsd czy
    > jakieś rozwiązanie z pudełkiem z dyskiem i rejestratorem wewnątrz auta a
    > kamerka jedynie jako goła kamera wyjściem video.

    Rejestratory:
    http://www.novuscctv.com/pl/products/310/NMS%20NVR%2
    0M5
    http://www.bcscctv.pl/category/rejestratory-sieciowe
    -bcs-mobilne-nvr-gps-3g-wifi

    http://traktserwis1162.republika.pl/rejestratory.htm

    > Odpadają rozwiązania 'na baterie' bo potrzebne jest działanie w razie
    > potrzeby 24h/d z nagrywaniem w pętli co najmniej ostatnich 8 godzin.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 4. Data: 2016-06-06 10:34:41
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2016-06-05 o 18:34, WildS pisze:
> [...]
    >
    > Auto to DAF XF 105 więc przynajmniej odpada częściowo problem montażu bo
    > lustro jest na pałąkach z kawałka okrągłej rury. Jakiś "bar mount" za

    Tu znajdziesz dedykowane rozwiązania dla ciężarówek:

    http://glowny-mechanik.pl/2016/05/brigade-electronie
    ra-biuro-w-kpt/

    http://brigade-electronics.com/

    T.

  • 5. Data: 2016-06-06 10:37:07
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2016-06-06 o 10:34, T. pisze:

    ai/daf_veidrodis_jm3526eh4r.png

    > Tu znajdziesz dedykowane rozwiązania dla ciężarówek:

> [...]

    Ps. Chyba każda zewnętrzna kamera cofania jest odporna na warunki atm.
    Przyklej taką do lusterka i już...
    T.

  • 6. Data: 2016-06-06 10:48:30
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "T." <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    ai/daf_veidrodis_jm3526eh4r.png

    > Tu znajdziesz dedykowane rozwiązania dla ciężarówek:
    >
    > http://glowny-mechanik.pl/2016/05/brigade-electronie
    ra-biuro-w-kpt/

    > http://brigade-electronics.com/

    Jaka jest rozdzielczość tych kamer i rejestratorów, bo nigdzie nie mogę
    znaleźć tej informacji w PDF-ach?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 7. Data: 2016-06-06 10:50:10
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    ai/daf_veidrodis_jm3526eh4r.png

    ra-biuro-w-kpt/

    > Ps. Chyba każda zewnętrzna kamera cofania jest odporna na warunki atm.
    > Przyklej taką do lusterka i już...

    Większość kamer cofania ma rozdzielczość PAL, a czasem mniejszą. WildS szuka
    rozwiązań 720 lub 1080.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 8. Data: 2016-06-06 13:43:46
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2016-06-06 o 10:48, yabba pisze:
> [...]
    ai/daf_veidrodis_jm3526eh4r.png

    ra-biuro-w-kpt/

    > Jaka jest rozdzielczość tych kamer i rejestratorów, bo nigdzie nie mogę

    Tu już nie pomogę. Wszedłem na Home > Product Support > Camera Monitor
    Systems > Cameras > Elite Cameras > BE-200C (1624) > Specifications
    Wybrałem jakąś przypadkową kamerę - pokazało "Visual Resolution: 380
    TV Lines " i "Picture Elements: 542 (H) x 582 (V) ". To jakaś
    przemysłowa w standardzie CCIR.
    Generalnie wyślij tam maila albo zadzwoń - w końcu się reklamują, że w
    Kielcach biuro otworzyli, ciekaw jestem czy mają kamery o wyższej
    rozdzielczości.

  • 9. Data: 2016-06-06 22:03:39
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2016-06-06, yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:

    ai/daf_veidrodis_jm3526eh4r.png

    > Większość kamer cofania ma rozdzielczość PAL, a czasem mniejszą. WildS szuka
    > rozwiązań 720 lub 1080.

    Nie musi być 720p nawet.

    Dziękuję za linki.
    Przeglądnę te strony gdy wrócę do domu.

    Zastanawiam się właśnie czy szukać czegoś profesjonalnego czy jakiegoś
    chińsko-cebulackiego rozwiązania do samodzielnego montażu.

    http://www.aliexpress.com/item/2-waterproofed-camera
    s-motorcycle-Truck-Car-DVR-Camera-driving-recorder-m
    onitor/32339872289.html

    4kPLN za rozwiązanie dla WORDu (pewnie nie wodoodporne) to jednak trochę
    za drogo. Podejrzewam, że w podobnej cenie mógłbym wstawić 2x GoPro Hero4
    w wodoodpornej obudowie z kabelkiem wyprowadzonym i uszczelnionym
    silikonem i nagrywać obraz w 4k zamiast PAL ;)

    Aczkolwiek domniemana niezawodność i bezobsługowość rozwiązań
    profesjonalnych jest kusząca.

    Chodzi o to, żeby nagrywanie kamerką z przodu wesprzeć też nagrywaniem
    obrazu kamerkami zamontowanymi na pałąkach lusterek i skierowanych do
    tyłu.

    Miałem już sytuacje gdzie ludzie testowali wytrzymałość narożnika
    ciężarówki wpychając się z okolic martwego pola, złośliwie przyspieszali
    będąc wyprzedzanymi, zajeżdżali drogę hamując ostro (bo przed zjazdem
    koniecznie trzeba wyprzedzic ciezarowkę) itp.

    Jak również coś takiego jest bardzo dobre na prom - w razie imigrantów
    przesiadających się z auta na auto podczas rejsu. Była już sytuacja gdy
    jedną firmę takie kamerki uratowały przed karami za nielegalnych.

    --
    WildS

  • 10. Data: 2016-06-06 23:09:37
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    ai/daf_veidrodis_jm3526eh4r.png

    > Nie musi być 720p nawet.

    To źle zrozumiałem, że musi być minimum 720. W takim razie jest więcej ofert
    na rejestratory w rozdzielczości PAL i są zauważalnie tańsze.

> [...]
    >
    > Chodzi o to, żeby nagrywanie kamerką z przodu wesprzeć też nagrywaniem
    > obrazu kamerkami zamontowanymi na pałąkach lusterek i skierowanych do

    Musisz określić swój budżet, wtedy można dobrac coś pod kątem jakości obrazu
    i niezawodności.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba