    From: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jaka stacja dokująca do laptopa
    Date: Tue, 03 Apr 2012 21:29:27 +0200

    K pisze:

    > Typowe przyglupy co jakby im TVN wylaczyli to by pewnie zdychali gdzies
    > pod plotem. Stacje dokujace wymyslil IBM dawno temu zeby mozna bylo np
    > podlaczyc wieksza liczbe urzadzen bo ciezko bylo wtedy w laptopie
    > zmiescic porty RS232 LPT i wiele innych ktore byly duze i nieporeczne
    > zalatwialao to jedna zlacze w latopie i duzoi w stacji dodatkowo w
    > stacji mozna bylo zamontowac wzykla karte PCI.

    Mój laptop ma np. tylko DSUB, dopiero podłączenie do stacji dokującej
    daje możliwość podłączenia monitora po łączu DVI-D. Laptop zabieram z
    biurka przynajmniej 2 razy dziennie. Jednym ruchem mam wszystko
    podłączone czyli:

    -zasilanie
    -monitor
    -ethernet
    -mysz
    -klawiatura
    -hub USB w monitorze.
    -audio

    Pewnie, da się żyć bez stacji dokującej, ale jestem gotów zapłacić za to
    by nie bawić się w kabelkologię.
    A z myszy bezprzewodowych już nie korzystam ze względu na większą masę.
    Jak dla mnie, bezprzewodowe są z powodu masy, mniej wygodne.

    Inna rzecz, że niektóre stacje dokujące są źle zaprojektowane. Np. moja
    do Tecry S11 pogarsza chłodzenie, przez blokowanie przepływu powietrza
    od spodu. Bardzo dobrze zaprojektowane są np. stacje dokujące do
    Fujitsu, te zabierają bardzo mało miejsca na dysku i wręcz poprawiają
    cyrkulację powietrza w laptopie (poprzez uniesienie obudowy).

    --
    pozdrawiam
    Piotr