  • 11. Data: 2009-01-14 12:31:59
    Temat: Re: Jaka przyszłoś ekranów TV? Pogadajmy na ten temat
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@a...control.slupsk.pl>

    Użytkownik John Smith napisał:
    >> W jedną stronę to już zaczyna działać -
    >> http://www.pinktentacle.com/2008/12/scientists-extra
    ct-images-directly-from-brain/

    To nie są wcale takie brednie jak się Koledze wydaje. Prace nad systemem
    bezpośredniego elektrycznego pobudzania kory wzrokowej trwają już od
    dawna. Problemem jest indywidualna dla każdego człowieka "mapa" neuronów
    odpowiedzialnych za przetwarzanie bodźców wzrokowych. Przeprowadzono już
    udane próby takich systemów. Niewidoma kobieta, której wszczepiono
    płytki z siatką miniaturowych elektrod zaczęła "widzieć". Nie był to
    oczywiście obraz w pełnym tego słowa znaczeniu, ale rozróżnialne ciemna
    i jasne plamy. Najtrudniejszym etapem eksperymentu było opracowanie
    "mapy" neuronów. Naukowcy kolejno pobudzali poszczególne mikroelektrody
    co wywoływało u pacjentki wrażenie świecącego punktu w określonym
    miejscu "pola widzenia". Pacjentka po pobudzeniu elektrody starała się
    określić, w którym miejscu widzi świecący punkt. To co jest na tej
    stronie wygląda mi na odwrócenie powyższego rozwiązania. Czyli nie
    pobudzamy, tylko odbieramy sygnały z nerwu wzrokowego. Mając "mapę"
    neuronów teoretycznie można odtworzyć z tego obraz. Cały problem to
    właśnie ta "mapa". Jej uzyskanie przypomina próby odzyskania klucza
    szyfrującego z zakodowanego pliku.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 12. Data: 2009-01-14 13:02:00
    Od: Worek <W...@0...com>

    TomT pisze:
    > A swoją drogą to telewizje cyfrowe i HD są przereklamowane. Jak oglądam
    > ich reklamówki w telewizji to mają obraz ani trochę lepszy niż w moim
    > "starym" LCD.

    no nie dziwne, bo oglądasz go na swoim "starym LCD" :) trudno, zeby nagle zaczął
    pokazywac
    obraz lepszej jakości w trakcie reklamy. W moim 14" Watsonie obraz HD też wygląda tak
    samo
    jak z kablówki analogowej.

  • 13. Data: 2009-01-14 13:16:29
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "sofu" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Wywalac te kineskopowe TV czy trzymac jak skarb?

    Ja bym trzymał. Nie tylko ze względu na kineskop ale i na wyższy standard
    wykonania i taniość ewentualnego serwisu (we własnym zakresie). Gdy uznasz,
    że LCD już wygląda przyzwoicie i w miarę ustabilizowała się jego cena,
    możesz dokupić :)

    e.

  • 14. Data: 2009-01-14 13:39:34
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    --
    Kościół katolicki to siedlisko wszelkiego zła, a szatan ma w nim używanie.
    Użytkownik "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> napisał w
> [...]
    uznasz,
    > że LCD już wygląda przyzwoicie i w miarę ustabilizowała się jego cena,

    ------

    Te moja zapytania byly troche prowokacyjne. Chcialem poznac opinie na temat
    obecnych LCD w stosunku do kineskopowych TV. Wiadomo, ze to ja bede musial
    podjac decyzje i własciwie juz ja podjalem: gram na razie na kineskopach,
    gdyz nic nie mam do stracenia (i tak je juz mam), a kazdy rok to potanienie
    LCD i chyba coraz lepsze matryce w nich? A pamietam czasy, gdy duza plazma
    kosztowala tyle co dobry samochód. Sa tacy ludzie, ktorzy musza miec
    nowosci, a mnie to juz zwisa i powiewa.
    Swoja droga telewizory poznikały juz chyba całkowicie ze sklepów? Ostanie
    sztuki np Sony z plaskim kinolem byly sprzedawane w bardzo przystepnych
    cenach. Ciekawe czy sprzedawali je ze strata, czy tez nadal na nich
    zarabiali?
    Cos mi sie wydaje, ze biorac pod uwage ceny surowcow + pracochłonnośc przy
    produkcji (roboty) + koszty regulacji (tez juz w duzej czesci roboty tylko
    innego rodzaju), koszty wytworzenia LCD sa i tak sporo nizsze od cen za nie
    w sklepach?! Jakby nie patrzyl to kineskop zwlaszcza plaski trynitron
    wymagal troche pracy przy wytworzeniu, surowców, nawijania cewek i ich
    regulacji, a i sama płyta TV tez miala pare elementów, ktore trzeba
    ponawijac i chyba recznie polutowac? Douformowania szklanego kineskopu
    trzeba sporo energii, maska, ustawienie, etc.
    Na dodatek zabiera duzo miejsca i ma spory ciezar, co oznacza duze koszta
    transportu czasami z drugiego konca Europy (moj SONY Vega 29 cali robiony
    byl w Hiszpanii) czy świata.

    sofu

  • 15. Data: 2009-01-14 13:47:02
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Użytkownik sofu napisał:

    Masz racje, szczególnie jeżeli korzyta się z kablówki. Jak miałem
    trinitrona, to obraz był spoko, na lcd - odłączyłem kablówke :-)

  • 16. Data: 2009-01-14 14:13:00
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    > (...) koszty wytworzenia LCD sa i tak sporo nizsze od cen za nie
    > w sklepach?!

    Między ceną sklepową i kosztami wytworzenia jest przepaść i zapewniam Cię,
    że nawet nie chcesz wiedzieć, jak duża, bo by Cię szlag na miejscu trafił.
    Dlatego schodzić z ceny można praktycznie bez końca i nawet jakieś ostatnie
    końcowki na wyprzedażach schodzą ze sporym zyskiem.
    W kineskopowych nie było aż tak dobrze, ale zysk był równie godziwy
    (kineskop może jest i duży, ale kto powiedział, że drogi ?), zresztą po
    bebechach widać było gołym okiem ciągłe cięcie kosztów wytworzenia.

    e.

  • 17. Data: 2009-01-14 15:09:11
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gkkrjc$8kh$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "sofu" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Między ceną sklepową i kosztami wytworzenia jest przepaść i zapewniam Cię,
    > że nawet nie chcesz wiedzieć, jak duża, bo by Cię szlag na miejscu trafił.

    Nie mnie szlag trafi, podziel sie tymi tajemnicami.

  • 18. Data: 2009-01-14 15:42:04
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    > Nie mnie szlag trafi, podziel sie tymi tajemnicami.

    do dwóch rzędów wielkości

    e.

  • 19. Data: 2009-01-14 15:45:15
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > To nie są wcale takie brednie jak się Koledze wydaje. Prace nad systemem
    > bezpośredniego elektrycznego pobudzania kory wzrokowej trwają już od
    [...]
    Ano własnie, nie w te stronę. Są prace polegające na pobudzaniu naturalnych
    neuronów,
    poprzez wszczepione elektrody. Choćby implanty słuchu. Działanie polega na tym, że
    wszczepiamy elektrody i liczymy na to iż system nerwowy podłączy się i douczy jak
    te sygnały interpretować. Jakoś to nawet idzie.
    Ale w odwrotną stronę to się nie udaje. Nie daje się nawet zrozumieć co
    się dzieje w nerwie słuchowym o wzrokowym nie wspominając.
    Do Matrix-a to jeszcze daleko.

    Z cytowanej wiadomości: "The scientists were able to reconstruct various images
    viewed
    by a person by analyzing changes in their cerebral blood flow"
    wynika, że obraz ten odtwarają na podstawie zmian w przepływie krwi w mózgu!
    Równie dobrze mogą mieszając poranną kawę wnioskować co ja obserwuję teraz 10000 km
    dalej.

    Podtrzymuję swoje zdanie, z badaniami naukowymi to ma niewiele wspólnego. Cieszę
    się,
    że to nie w Polsce się dzieje, bo oznacza to iż niektóre badania mamy jednak na
    światowym poziomie!
    K.

  • 20. Data: 2009-01-14 16:12:53

    Użytkownik "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gkl170$77r$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > do dwóch rzędów wielkości

    Chcesz powiedzieć, że koszt wytworzenia telewizora jest 100 razy mniejszy od
    ceny sprzedaży w sklepie,
    np. pospolity sprzedawany za 10 000 zł produkują za $30 ?