    From: "sofu" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jaka przyszłoś ekranów TV? Pogadajmy na ten temat
    Date: Wed, 14 Jan 2009 14:39:34 +0100

    Kościół katolicki to siedlisko wszelkiego zła, a szatan ma w nim używanie.
    Użytkownik "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gkko9b$t49$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "sofu" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ja bym trzymał. Nie tylko ze względu na kineskop ale i na wyższy standard
    > wykonania i taniość ewentualnego serwisu (we własnym zakresie). Gdy
    uznasz,
    > że LCD już wygląda przyzwoicie i w miarę ustabilizowała się jego cena,
    > możesz dokupić :)
    >
    > e.
    ------

    Te moja zapytania byly troche prowokacyjne. Chcialem poznac opinie na temat
    obecnych LCD w stosunku do kineskopowych TV. Wiadomo, ze to ja bede musial
    podjac decyzje i własciwie juz ja podjalem: gram na razie na kineskopach,
    gdyz nic nie mam do stracenia (i tak je juz mam), a kazdy rok to potanienie
    LCD i chyba coraz lepsze matryce w nich? A pamietam czasy, gdy duza plazma
    kosztowala tyle co dobry samochód. Sa tacy ludzie, ktorzy musza miec
    nowosci, a mnie to juz zwisa i powiewa.
    Swoja droga telewizory poznikały juz chyba całkowicie ze sklepów? Ostanie
    sztuki np Sony z plaskim kinolem byly sprzedawane w bardzo przystepnych
    cenach. Ciekawe czy sprzedawali je ze strata, czy tez nadal na nich
    zarabiali?
    Cos mi sie wydaje, ze biorac pod uwage ceny surowcow + pracochłonnośc przy
    produkcji (roboty) + koszty regulacji (tez juz w duzej czesci roboty tylko
    innego rodzaju), koszty wytworzenia LCD sa i tak sporo nizsze od cen za nie
    w sklepach?! Jakby nie patrzyl to kineskop zwlaszcza plaski trynitron
    wymagal troche pracy przy wytworzeniu, surowców, nawijania cewek i ich
    regulacji, a i sama płyta TV tez miala pare elementów, ktore trzeba
    ponawijac i chyba recznie polutowac? Douformowania szklanego kineskopu
    trzeba sporo energii, maska, ustawienie, etc.
    Na dodatek zabiera duzo miejsca i ma spory ciezar, co oznacza duze koszta
    transportu czasami z drugiego konca Europy (moj SONY Vega 29 cali robiony
    byl w Hiszpanii) czy świata.

    sofu