  • 41. Data: 2009-01-15 08:06:55
    Temat: Re: Jaka przyszłoś ekranów TV? Pogadajmy na ten temat
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 14 Jan 2009 23:59:29 +0100, Adam Dybkowski wrote:

    >Ściema. Przykładowo iSuppli kiedyś liczyła, ile kosztują same elementy
    >8GB iPhona (gdy pierwsza wersja weszła na rynek USA). Wyszło $266 a
    >Apple to sprzedawał w sklepach za $599. Niezbyt duża "przepaść" cenowa,
    >ale zarobek godziwy

    Nalezy sie spodziewac ze sklep dostal iPhona z 30-40% rabatem..

    Tylko sam wiesz jak to z cenami .. potrafisz podac ile kosztuja jakies
    czesci gdy w gre wchodza miliony ?

    Poza tym .. jesli kiedys karta pamieci kosztowala np 100zl, a dzis 4x
    wieksza kosztuje 10zl .. to co w miedzyczasie potanialo tyle razy ?
    Maszyny sie splacily ?

    J.

  • 42. Data: 2009-01-15 11:05:42
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > Idąc dalej w tym kierunku niedługo sami podłączymy się do "matrixa",
    > położymy w wannie z glutem i całe życie przeżyjemy w wirtualnej
    > rzeczywistości. Jak to oszczędność by była...

    A może już tak żyjemy? :-)

    Pozdrrr... Reksio

  • 43. Data: 2009-01-15 13:23:17
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "neuron" <n...@n...com.pl> napisał w wiadomości

    > Nawiasem mowiac - sam widzialem fabryke gdzie na dwu liniach
    > produkcyjnych produkowali dwie rozne marki telewizorow - tu w
    > polsce ;)

    produkuje się ich tam więcej, prawdopodobnie o tej samej fabryce mówimy :)

    e.

  • 44. Data: 2009-01-15 14:16:50
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

    > Ściema. Przykładowo iSuppli kiedyś liczyła, ile kosztują same elementy >
    8GB iPhona (gdy pierwsza wersja weszła na rynek USA). Wyszło $266 a
    > Apple to sprzedawał w sklepach za $599.

    Śmiem twierdzić, że przy takiej kalkulacji Apple w ogóle by się za to nie
    zabrał. Prawdę mówiąc nigdy nie słyszałem o tak małym zarobku w przypadku
    masówki. Są 2 wyjścia: albo jest to wyjątek (bo nie masówka ? - 14mln to
    jednak masówka, bardzo nietypowe ? Apple nie ciął kosztów ?) albo nie mamy
    możliwości dotarcia do prawdziwych cen. Jeśli rezerwujesz całą produkcję
    jakiejś kostki nie obowiązuje Cię oficjalna cena z netu, nawet hurtowa. A
    jeśli wynegocjowałeś naprawdę dobrą cenę, to ani Ty ani producent się z tym
    nie obnosi, żeby mniejsi klienci nie czuli się oszukani.
    Przyznasz zresztą, że publicznie podana informacja, o godziwym zysku
    wynoszącym 50% ceny końcowej jest dla klientów do przełknięcia natomiast
    taka sama informacja o zysku na poziomie np. 90% ceny mogłaby nawet u
    zagorzałych fanów marki wywołać niemiłe wrażenia przekładające się na
    mniejszą sprzedaż lub nie daj Boże bojkot czy jakieś zorganizowane formy
    narzekania. Idąc dalej, nawet mam wrażenie, że iSuppli podał dokładnie taką
    informację, jakiej przeciętny klient się spodziewał - nie masz takiego
    wrażenia ?

    e.

  • 45. Data: 2009-01-15 14:24:16
    Temat: Re: Jaka przysz?o? ekran?w TV? Pogadajmy na ten temat
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Lukasz Spychalski" <l...@s...polbox.com> napisał w
    wiadomości news:4374222.MirdbgypaU@tata...
    sofu wrote:

    > Wiele lat używałem Akai na flakach Nokii (kineskop + cyfrowe chassis z
    > procesorami ITT - jak popularne Schneidery). Wściekle stabilne to było
    > i miało niezły obraz, a gdy w końcu po którejś tam reanimacji zaczęło
    > w kółko palić się odchylanie pionowe

    jakbyś wtedy wymienił kondensatorek 100nF MKT na wyjściu pionu, to byś miał
    ten telewizor do tej pory :)

    e.

  • 46. Data: 2009-01-15 19:05:54
    Od: Jax <7...@w...pl>

    > Dodam, ze przy kompie
    > mam ciekłokrytaliczna Belinea-e i raczej nie zamieniłbym ja z powrotem na
    > kolubryne kineskopowa.
    To raczej miałeś syfiasty monitor CTR. Bo mój CTR Sony G400 (z 2000) jest
    wyraźnie lepszy od LCD Iyama (z 2006), normalnie widać, że CTR ma więcej
    kolorów. Początkowo byłem nawet w szoku, że na LCD wyraźnie widać
    rozwarstwienia/przejścia barw na obrazkach jpg, a na starym CTR nic
    podobnego.

    Jax

  • 47. Data: 2009-01-15 19:36:55
    Od: "Artur Miller" <a...@d...com>

    "Jax" <7...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > kolorów. Początkowo byłem nawet w szoku, że na LCD wyraźnie widać
    > rozwarstwienia/przejścia barw na obrazkach jpg, a na starym CTR nic

    a jak podpiąłeś tego LCD ? przez złącze VGA ?

    @

  • 48. Data: 2009-01-15 21:03:49
    Od: Lukasz Spychalski <l...@s...polbox.com>

    entroper wrote:

    > jakbyś wtedy wymienił kondensatorek 100nF MKT na wyjściu pionu, to byś
    > miał ten telewizor do tej pory :)

    Wnętrzności telewizorów napawają mnie obrzydzeniem, wiec zaiste wówczas się
    poddałem. Ale to, że mam kolejny nie oznacza, że pozbyłem się
    poprzedniego... na wyjściu pionu powiadasz? ;)

    --
    pozdrawiam,
    Łukasz Spychalski

  • 49. Data: 2009-01-15 22:46:29
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Lukasz Spychalski" <l...@s...polbox.com> napisał w
    wiadomości news:2755688.dbgypaU67u@tata...

    > Ale to, że mam kolejny nie oznacza, że pozbyłem się
    > poprzedniego... na wyjściu pionu powiadasz? ;)

    :)
    jest tam sobie taki MKT (zwykle philipsa), jak teraz o nim myślę wydaje mi
    się, że 10nF/250V nie 100. Lubi paść na przerwę i wtedy po dość krótkim
    czasie uwala pion przy generalnym braku innych efektów.

    e.

  • 50. Data: 2009-01-16 07:46:03
    Temat: Re: Jaka przyszło? ekranów TV? Pogadajmy na ten temat
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    > Poza tym .. jesli kiedys karta pamieci kosztowala np 100zl, a dzis 4x
    > wieksza kosztuje 10zl .. to co w miedzyczasie potanialo tyle razy ?
    > Maszyny sie splacily ?

    Człowiek:(

    Człowiek kosztuje najwięcej
    Policz ile za miesięczną pensje w zakładzie
    przeznaczoną dla 1000 osób zatrudnionych,
    kupiono by supermaszyn,(...i tak często robią).

    C o m i e s i ą c

    Artur(m)