  • 11. Data: 2009-10-13 20:45:34
    Temat: Re: Jaka lustrzanka i obiektywy - nietypowo.
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    Paweł W. pisze:

    Hej

    > Zestaw do dyskretnych nie należy :D

    Jeśli w miarę dyskretnie to niech odkręci gripa od D700 i zamontuje
    jakąś stałkę w zależności od potrzeb - 35/2, 50/1.4 czy 85/1.8, bez lampy.

    Masz jednak rację, w ostatni ciepły weekend robiłem zdjęcia na rynku w
    Krakowie i zasiadłem sobie przy kawie w "Loży Aktora". Nie schowałem
    D700+24-70. Obok siedział Lubaszenko i przez jakiś czas bacznie mnie
    obserwował czy nie wpadnie mi do głowy zrobić mu foty przy kielichu :)
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 12. Data: 2009-10-13 21:53:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-10-13, Janusz Z. <j...@W...gazeta.pl> wrote:
    > Witam, pracuję w dużej firmie cateringowej, obsługujemy dość duże wydarzenia,
    > często są na ich znane osoby dlatego chciałbym spróbować pracy jako
    > paparazzi. Podpowiedzcie jaki wybrać sprzęt, Canon, Nikon, co będzie dobre?

    Najtańszy. Najprawdopodoniej wylecisz z roboty a owa firma kateringowa
    pozwie Cie o działanie na swoją szkodę.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2009-10-13 22:22:43
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    cichybartko napisał:
    > Przejrzyj archiwum, niedawno było o tym jak to kryzys dotknął branże
    > paparazzie, nikt Ci konkretnych pieniędzy nie zapłaci za prawie pozowane
    > fotki ;). Zresztą jak popatrzysz na jakość fotek z brukowców to kompakt
    > będzie wystarczający.

    Bo często robione są tele, w złych warunkach oświetleniowych i skalowane
    w górę. Kiedyś akurat byłem światkiem jak knypek z Canonem i długą elką
    oparł się o lampę uliczną, zrobił zdjęcie przez skwer i skrzyżowanie
    (ok. 50 m.), następnie zadzwonił i błyskawicznie sprzedał zdjęcie.
    Wszystko zmieściło się w czasie kiedy czekałem na zmianę świateł :)

    m.
    --
    The world really isn't any worse.
    It's just that the news coverage is so much better.

  • 14. Data: 2009-10-13 23:19:41
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "XX YY" napisał
    [...]
    niby tak ale
    sam pisze ze cateringowiec , czyli podchodzi blisko.
    moze na tacy polozyc sprzet i zamaskowac kanapkami - prawdopodobnie
    odda strzal z niewielkiej odleglosc.
    ------------------------------------

    Dokładnie.
    Jak Romek w "Co mi zrobisz jak mnie złapiesz".
    Ten film to instruktaż pracy paparazzo ; )

    adam

  • 15. Data: 2009-10-14 07:40:13
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Kryhu napisał(a):
> [...]
    > D700+24-70. Obok siedział Lubaszenko i przez jakiś czas bacznie mnie
    > obserwował czy nie wpadnie mi do głowy zrobić mu foty przy kielichu :)

    Teraz dopiero zrozumiałem, dlaczego w Krakowie w knajpie przy rynku
    stanowczo zabronili mi robić jakiekolwiek zdjęcia. Utarg spada :-)

    A to była tylko cropowa lustrzanka...
    --
    Mirek

  • 16. Data: 2009-10-14 08:21:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    John Smith pisze:

    > Teraz dopiero zrozumiałem, dlaczego w Krakowie w knajpie przy rynku
    > stanowczo zabronili mi robić jakiekolwiek zdjęcia. Utarg spada :-)

    Nigdy nie przestanie mnie fascynować irracjonalizm tkwiący w ludzkiej
    psychice...

    1) myślą, że świat się tylko wokół nich kręci i wszyscy tylko na nich
    czyhają?

    2) nie wiedzą, że wszędzie i tak pełno różnych kamer monitoringu??

  • 17. Data: 2009-10-14 08:30:00
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Andrzej Lawa napisał(a):
> [...]
    > czyhają?
    >
    > 2) nie wiedzą, że wszędzie i tak pełno różnych kamer monitoringu??

    Myślę, że po "lekturze" jakiegoś brukowca takie zachowanie celebrytów
    staje się zrozumiałe. A nie każdy ma wystarczająco dużo dystansu do
    własnego wizerunku i jego potencjalnego, nieautoryzowanego wykorzystania.

    --
    Mirek

  • 18. Data: 2009-10-14 11:36:06
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Mikolaj Machowski pisze:

> [...]
    > (ok. 50 m.), następnie zadzwonił i błyskawicznie sprzedał zdjęcie.
    > Wszystko zmieściło się w czasie kiedy czekałem na zmianę świateł :)

    Brzmi lekko po hollywoodzku ;) ja znowu czytałem wypowiedź że bardzo
    często fotki nadsyłane są do redakcji przez czytelników i to np. z
    telefonów. Przez grupę przewinęło się parę wątków jak obecnie redakcje
    jadą po kosztach, problem dotyczy składu, korekty czy edycji zdjęć. To
    samo tyczy pewnie świata paparazzi, to by było zbyt piękne by zbić
    majątek na naszym polskim piekiełku, szczególnie teraz kiedy fotografem
    może być każdy. Kolejna sprawa to te ustawki, redakcje mają tego
    świadomość i pewnie znajduje to odzwierciedlenie w stawkach. Nadal będę
    obstawić przy tym że taki Fujifilm FinePix F70EXR plus poza na fana
    będzie znacznie bardziej efektywna na imprezie cateringowej niż latanie
    z działem samobieżnym ;). No i zawsze trzeba się liczyć z tym że nawet
    jak wydarzy się coś ekstra to może nas ktoś uprzedzić aparatem w
    telefonie. Przyznaje także Tobie racje że nie brakuje zawodowców którzy
    się tylko tym parają i może wyglądać to lekko filmowo.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 19. Data: 2009-10-14 12:40:12
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Mikolaj Machowski napisał(a):

> [...]
    > (ok. 50 m.), następnie zadzwonił i błyskawicznie sprzedał zdjęcie.
    > Wszystko zmieściło się w czasie kiedy czekałem na zmianę świateł :)

    I cóż było na tym zdjęciu, że tak szybko poszło?

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 20. Data: 2009-10-14 13:19:54
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    adam napisał(a):

> [...]
    >
    > Dokładnie.
    > Jak Romek w "Co mi zrobisz jak mnie złapiesz".
    > Ten film to instruktaż pracy paparazzo ; )

    Ale w tym filmie on miał bodajże PentaconSix na średni format.
    A czy nowa Leica cyfrowa nie byłaby ideałem dla paparzziego?