  • 21. Data: 2013-01-20 12:44:58
    Temat: Re: Jaka lustrzanka amatorska?
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2013-01-20 08:54, Michal Tyrala pisze:
    > Tak na boku, czyz takie (rozsądnie) skopane zdjecia z 2am nie oddaja
    > lepiej klimatu imprezy niz cos, co by cyknal trzezwy fachman po 5kawach?
    > Nie mowie oczywiscie o ilosciach pod tysiac, ale o takich fotach co nie
    > wiadomo dokladnie gdzie są cykniete, bo jest czyjas geba i jakie mazy
    > wokol ;-)
    > Znajomym się zawsze podobaly, a i ja się powoli do tego przekonuje :)
    >
    > PS. Wiem, wiem, polonia i ahtyści nie piją i chodzą spać o 23. Trudno. :-)

    Nie, jestem jak najbardziej ZA, bo sam praktykuję. Aparat zabieram nawet
    na małe ogniska nad wodą. I piję. Wcześniej nawet proszę kogoś
    znajomego, kto nie pije, albo pije mało, żeby w razie czego zaopiekował
    się moim aparatem, telefonem i portfelem. ;)
    Zdziwiła mnie po prostu ilość. Mnie by się na karcie nawet nie zmieściło
    więcej niż 500. Ale i zwykle w ciągu całego dnia robię do 250, a na
    samej imprezie może do 100. Chyba że towarzystwo śmielsze, a ja nie piję
    dużo, to trochę więcej. No i z tych imprezowych tak naprawdę wyjdzie
    kilka %. Akceptowalnych - może do 15%. Bo zwykle warunków
    oświetleniowych nie ma, a nie lubię używać zbyt mocnego błysku.
    Swoją drogą - nie wiem czy zauważyłeś - jak ktoś robi zdjęcia telefonem,
    to mało kto zwraca na to uwagę, a jak się wyciągnie lufę, to ludzie
    nagle zaczynają się przejmować i zamiast zapozować, zasłaniają. Chyba że
    już są naprawdę zapruci w kosmos, to hamulce puszczają. :]

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 22. Data: 2013-01-20 12:56:45
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    > Zdziwiła mnie po prostu ilość. Mnie by się na karcie nawet nie zmieściło
    > więcej niż 500.

    to jaka ty masz karte?

  • 23. Data: 2013-01-20 13:16:56
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-01-20 12:43, chwdp pisze:
    > ta galeryje tworzyles recznie w jakims html edytorze, czy wygenerowales
    > w jakims programie do robienia galerii?
    > podoba mi sie i chcialbym sobie taka zrobic z okolo 7tys zdjec wiec
    > recznie nie ma szans :)

    Ręcznie, wyskrobana w notatniku :)
    Jak chcesz to sobie z niej skorzystaj. Ale zdjęcia uzupełniam także
    pół-ręcznie, batch z irfanview o treści:

    i_view32.exe *.* /resize=(1920,1200) /aspectratio /resample /jpgq=99
    /dpi=(72,72) /convert=..\ready\*.jpg
    i_view32.exe *.* /resize=(248,155) /aspectratio /resample /jpgq=85
    /dpi=(72,72) /convert=..\ready_mini\*.jpg

    Irfanview bardzo fajnie kompresuje i pomniejsza. Oczywiście trzeba
    zadbać o nazwy plików itd.

    --
    pozdrawia Adam
    /często dostajemy niechciane prezenty, ale najczęściej nie dostajemy nic/

  • 24. Data: 2013-01-20 13:17:34
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2013-01-20 12:56, chwdp pisze:

    > to jaka ty masz karte?

    Memory Stick Pro Duo 2147483648 b. ;) Chciałem kiedyś kupić większą, ale
    po stacjonarnych ich nie mają, a że w sumie mi wystarcza, to nie
    wystarczyło mobilizacji, by zamówić online.

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 25. Data: 2013-01-20 13:22:29
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-01-19 13:37, Raffaello pisze:

    > Hmmm, przyjmijmy, że tak, ale jaka będzie róznica w czasie między
    > obiektywem z przesłoną 3.5 a 2.8 i 2.0?

    Około 4-krotna. W Nikonie czy Sony są tanie 35/1.8, to już daje 2 EV
    różnicy względem tego Tamrona na szerokim. Wymiana body na innego Canona
    niewiele Ci da, więc albo pomyśleć o zmianie systemu albo dokupić
    50/1.8, jeżeli ekwiwalent 75 mm nie będzie za wąski.

    --
    marcin

  • 26. Data: 2013-01-20 13:48:45
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

> [...]
    > /dpi=(72,72) /convert=..\ready_mini\*.jpg
    >
    > Irfanview bardzo fajnie kompresuje i pomniejsza. Oczywiście trzeba

    no to lipa. nie skorzystam, ale dzieki :D
    szukalem jakiegos generatora ktory by zrobil taka galerie ale nie
    znalazlem. wszystkie byly jakies takie przekombinowane i pedalskie...

  • 27. Data: 2013-01-20 14:14:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    chwdp wrote:

    > ta galeryje tworzyles recznie w jakims html edytorze, czy
    > wygenerowales w jakims programie do robienia galerii?
    > podoba mi sie i chcialbym sobie taka zrobic z okolo 7tys zdjec wiec
    > recznie nie ma szans :)

    a kto będzie to oglądał :)

    7000 zdjęć, boże serwis stokowy zakładasz?

    tak na oko to wybierz z tego ze 100 dobrych jak cie sie tyle uda i to
    pokazuj ludziom.

  • 28. Data: 2013-01-20 14:35:22
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    W dniu 2013-01-20 14:14, Marek Dyjor pisze:

    > a kto będzie to oglądał :)

    ja

  • 29. Data: 2013-01-20 14:40:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    chwdp wrote:

    > ja

    masz fart... że masz czas ogladac swoje zdjęcia :) albo nie masz roboty
    :)

  • 30. Data: 2013-01-20 14:52:40
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    W dniu 2013-01-20 14:40, Marek Dyjor pisze:

    > masz fart... że masz czas ogladac swoje zdjęcia :) albo nie masz
    > roboty :)

    powiedzmy ze to czesc mojej roboty :)