    From: de Fresz <d...@N...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jaka lampa na podróż?
    Date: Fri, 4 Feb 2011 14:45:51 +0100

    On 2011-02-04 12:46:54 +0100, Antek Mysliborski <a...@g...com> said:

    > nij od
    > wki to się
    > y to
    > no jedna, tak jak mówiłem - to lampa w podróż z plecakiem, a nie
    > cięzarówka :).

    To kup Stoena, Lightsphere lub podobny modyfikator i nie zawracaj sobie
    głowy poradami mistrzów, którzy mają inny budżet, inne możliwości
    sprzętowe czy transportowe.

    > Jedynie własnie się zastanawiam, czy ta sb-600 ma wystarczającą moc
    > jak na używanie żeli i softboxa, bo jak pisałem - nie znam tematu i
    > nie potrafię ocenić.

    Zależy z jakiej odległości do oświetlenia jakiego motywu. Do stosowania
    fikuśnych modyfikatorów mocy w lampie tej wielkości nigdy nie jest za
    dużo.

    > A co jest problemem przy tym radiowym wyzwalaniu?

    - trzeba je kupić
    - nie wszystkie obsługują naprawdę niezłą systemową automatykę błysku Nikona
    - więcej zabawy z konfiguracją, dodatkowe baterie itp.

    > Tu nie ukrywam że
    > różnica w cenie jest spora, a nie wiem jakie są plusy tego SU-800 (bo
    > o tym mówimy?), i czy warto dokładać ponad 500 PLN.

    Ale po co chcesz dokładać SU800, skoro sterownik masz już w body
    swojego aparatu? D90 steruje lampą wbudowaną.

    > za,
    > ż ze sobą
    > Tak jak pisałem, jedynie planuję mieć składanego softboxa i zestaw
    > żeli, bez statywu i innych bajerów. To ma być lampa podróżna, do
    > używania w sytuacji, gdy światło jest za słabe na robienie w zastanym,

    Błyskanie z poza stopki jest zajebistą zabawą i daje fascynujące
    możliwości, ale jest też nieco czasochłonne i upierdliwe w ogarnięciu w
    pojedynkę, przydaje się statyw etc. Chyba że masz ze sobą wytresowanego
    pomagiera.

    de Fresz