    From: Antek Mysliborski <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jaka lampa na podróż?
    Date: Fri, 4 Feb 2011 03:46:54 -0800 (PST)

    > Tylko jedna lampa? Mało coś do kreatywnego błyskania. A do
    > modyfikatorów przydaje się moc. No i na sam początek to może zacznij od
    > firmowego CLSa, z niego da się naprawdę sporo wycisnąć. Radiówki to się
    > przydają do lamp tańszych, używanych w ilościach paru sztuk, wtedy to
    > potania inwestycję.
    no jedna, tak jak mówiłem - to lampa w podróż z plecakiem, a nie
    cięzarówka :).
    Jedynie własnie się zastanawiam, czy ta sb-600 ma wystarczającą moc
    jak na używanie żeli i softboxa, bo jak pisałem - nie znam tematu i
    nie potrafię ocenić.

    A co jest problemem przy tym radiowym wyzwalaniu? Tu nie ukrywam że
    różnica w cenie jest spora, a nie wiem jakie są plusy tego SU-800 (bo
    o tym mówimy?), i czy warto dokładać ponad 500 PLN.

    > Pominąłeś jeszcze SB-700, choć na razie z racji jej zaporowej ceny to
    > mało opłacalny zakup.
    no faktycznie, to w takim razie mętlik jest tylko jeszcze większy :)

    > Martfisz się wielkością lampy, chcąc zabrać w daleką podróż ze sobą
    > statyw do niej i stertę modyfikatorów na różne okazje? Przemyśl to
    > jeszcze.
    Tak jak pisałem, jedynie planuję mieć składanego softboxa i zestaw
    żeli, bez statywu i innych bajerów. To ma być lampa podróżna, do
    używania w sytuacji, gdy światło jest za słabe na robienie w zastanym,
    a nie do organizowania małego studia ;). Taki zestaw podpowiada
    wspomniany przeze mnie autor Mitchel K., i wszystkie swoje zdjęcia
    robił tylko w taki sposób, więc zakładam że jest to zestaw
    wystarczający. Niestety on używa Canona (lampa Canon EX 580 II), więc
    potrzebuję wsparcia przy wyborze odpowiedniego sprzętu do Nikona