  • 1. Data: 2009-07-22 19:30:15
    Temat: Jaka lampa do fuji S7000?
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Witam,

    Może ktoś wie, czy do fuji S7000 można dopiąć starą lampę od aparatu
    analogowego? Fizycznie - oczywiście do gniazda pasuje, ale czy nie popsuje
    aparatu? Coś słyszałem, że cyfrówki nie dobrze znoszą niektóre lampy od
    analogów z powodu zbyt dużego napięcia na stopce. Nie wiem ile w tym
    prawdy. Szkoda aby się nissin w szufladzie kurzył, ale jeszcze większa
    szkoda byłaby, gdybym w ramach odkurzania sfajczył aparat... Pomoże
    ktoś??? ;-)

    Pozdrawiam
    meping

  • 2. Data: 2009-07-23 08:15:19
    Temat: Re: Jaka lampa do fuji S7000?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Krzysztof Chajęcki pisze:
> [...]
    > prawdy. Szkoda aby się nissin w szufladzie kurzył, ale jeszcze większa
    > szkoda byłaby, gdybym w ramach odkurzania sfajczył aparat... Pomoże

    Mój Fuji poradził sobie z lampą Canomatica. Mój model to S602Z, czyli
    poprzednik twojego. Jednak mimo wszystko radziłbym dokupienie fotoceli
    lub zamontowanie specjalnej przejściówki zapobiegającej skokom napięcia.
    Można też samodzielnie wykonać przeróbkę. Był nawet artykuł w jakimś
    czasopiśmie foto, który prowadził krok po kroku.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 3. Data: 2009-07-24 17:51:57
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    "Paweł W." wrote:

> [...]
    > Można też samodzielnie wykonać przeróbkę. Był nawet artykuł w jakimś
    > czasopiśmie foto, który prowadził krok po kroku.

    znam te opisy... muszę rozkręcić lampę, aby sprawdzić czy zmieści się tam
    ten układ.... Tymczasem mam jeszcze takie "pomocnicze" pytanie... Jakie
    napięcia ma na stopce Twoja lampa? Moja ma ca 23V.... To chyba nie tak
    dużo, chociaż czytałem, że cyfraki Sony tolerują 5V...

    Pozdrawiam
    meping

  • 4. Data: 2009-07-27 20:25:09
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Krzysztof Chajęcki pisze:

> [...]
    > napięcia ma na stopce Twoja lampa? Moja ma ca 23V.... To chyba nie tak
    > dużo, chociaż czytałem, że cyfraki Sony tolerują 5V...

    Niestety nie mam jak zmierzyć napięcia tego Canomatica, ale jest to
    prosta konstrukcja i prawdopodobnie daje kilkaset voltów. Ale Fuji chyba
    nawet wg. instrukcji tolerują więcej niż większość.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.