  • 111. Data: 2010-10-13 13:44:20
    Temat: Re: Jaka, ku*wa, prędkość?!
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    news:i945hr$oou$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w

    > To by sie zabil w innym miejscu i czasie :-)
    >
    > Niestety - ale to chec szybkiej jazdy prowadzi do wyprzedzania.

    Nie - to chęć szybszej jazdy niż wyprzedzany, albo takiej samej, ale z
    przodu prowadzi do wyprzedzania.
    Osobiście próbuję wyprzedzić każdego klocka przez którego nie widzę drogi
    przed nim, nawet jeśli jego prędkość mi odpowiada.
    Choć pewnie w dużej mgle bym się nie odważył na taki manewr.

  • 112. Data: 2010-10-13 13:49:14
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin J.F.

    > Niestety - ale to chec szybkiej jazdy prowadzi do wyprzedzania.

    Ale do wyprzedzania bez widoczności potrzebna jest jeszcze głupota.

    --
    ignorance is bliss

  • 113. Data: 2010-10-13 13:54:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl>
    ml
    > Nie, to jest niemożliwe, przecież samochody czym starsze tym
    > lepsze.
    > Więc nic nie może być na RZECZY.

    Zaraz zaraz - przeciez tam nic nie pisza o wieku aut, wiec skad
    jakies takie wnioski.
    Tobie punkt siedzenia przeslania punkt widzenia.

    A artykulik ciekawy. Z jednej strony nie dziwi ze obciazenie
    zmienia zachowanie, z drugiej - ciekawe na ile naprawde
    drastycznie.
    Bo z drugiej strony mi sie wydaje ze w wielu przypadkach roznica
    powinna byc minimalna - wzrasta masa, wzrasta nacisk, wzrasta
    tarcie - i wszystko proporcjonalnie, wiec przyspieszenie zostaje.

    Hm, musialbym dokladnie popatrzec .. ale czy dodatkowi pasazerowie
    nie powinni miec na starego fiata mniejszego wplywu niz na
    kompaktowego golfa ? Czy w sumie to w obu jednak ci z tylu na
    tylnej osi siedza.

    Mysle ze jednak tu dziala presja kolegow [szybciej szybciej] plus
    brak umiejetnosci - i to nie rajdowych tylko zwyklej oceny
    bezpiecznej predkosci i spokojnej jazdy po luku. I mlodziez konczy
    na drzewie, a starszy kierowca nie - nawet gdy jedzie z paroma
    osobami.

    J.

  • 114. Data: 2010-10-13 13:55:43
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl>
    >
    > Zaraz zaraz - przeciez tam nic nie pisza o wieku aut,

    Nie piszą mówisz?
    Pewnie jeżdżą 26 letnim Golfem i kanciakiem przez czysty przypadek. ;-)

  • 115. Data: 2010-10-13 14:00:29
    Temat: Re: Jaka, ku*wa, pr dko ?!
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości news:

    > To zwykła sugestia, widzisz auta i wydaje Ci się, że słyszysz ich odgłosy,

    http://www.youtube.com/watch?v=_5p6NYynivA

    1:22 - słyszałeś czy nie słyszałeś?
    A radio grało głośno.

  • 116. Data: 2010-10-13 14:29:25
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "cef" wrote:
    > Ile razy słyszałeś ten huk?

    Ja słyszałem huk jak przypierdoliłem jadącemu przede mną w tyłek
    z prędkością 5-10km/h, u niego nic się nie stało, a u mnie skończyło
    się na stłuczonym kierunkowskazie. A huk taki, że bałem się wysiadać
    z obawy, że rozpierdolone mam pół przodu.

    Słyszałem też huk jak motocyklista z rozpędu uderza w skręcający
    w lewo samochód, miało to miejsce kilka metrów ode mnie, huku nie
    dało się nie usłyszeć mimo grającego radia.

    Słyszałem też spotkanie czołowe dwóch samochodów przy prędkościach
    około 70km/h obaj. Siedziałem wtedy w domu położonym jakieś 150
    metrów od miejsca zdarzenia. Huk słyszałem bardzo wyraźnie.

    I jeszcze lajtowe najechanie na tył, dwa samochody, słyszane z punktu
    widzenia pieszego z około 20m - huk całkiem spory.

    Podejrzewam, że bez problemu da się usłyszeć jak van spotyka się
    czołowo z małą ciężarówką... No chyba, że gość jechał jakimś bentleyem,
    w którym nawet telefony komórkowe nie działają.

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 117. Data: 2010-10-13 14:45:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl>
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości
    > We mgle istota takiego zachowania wzrasta wielokroć.
    > Jeśli ktoś ma widoczność 500 m i spokojnie się mieści w tym
    > dystansie z manewrem, a po przyspieszeniu przez wyprzedzanego
    > braknie mu miejsca na manewr, to sprawa jest jasna.

    A mial przed wyprzedzaniem tych 500m widocznosci i dopiero dalej
    byla mgla ?
    Czy wyprzedzal w ciemno, i liczysz na to ze do niewidocznego
    przeciwnika bylo akurat 600m odstepu ..

    Nawet w tym pierwszym wypadku sa jeszcze inne pedaly.

    J.

  • 118. Data: 2010-10-13 14:55:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl>
    >
    > A mial przed wyprzedzaniem tych 500m widocznosci i dopiero dalej byla mgla
    > ?

    Mnie się pytasz?

    > Nawet w tym pierwszym wypadku sa jeszcze inne pedaly.

    Przy każdym wypadku są inne pedały.

  • 119. Data: 2010-10-13 15:51:33
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Cavallino wrote:

    > http://www.youtube.com/watch?v=_5p6NYynivA
    >
    > 1:22 - słyszałeś czy nie słyszałeś?
    > A radio grało głośno.

    To jest akurat dowód, na moje.
    Patrzysz, widziesz i wiesz, że dzwon, więc słyszysz. Odwróć głowę od ekranu
    i słuchaj. Pewnie jakbyś najechał na buraka na drodze to byłby taki odgłos.
    Zlekceważyłbyś go. Tyle w temacie.

  • 120. Data: 2010-10-13 16:00:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > To jest akurat dowód, na moje.

    Jasne.
    EOD, rozmowa z kimś tak odpornym na fakty mija się z celem.