    From: "kogutek" <k...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Jaka komórka do Internetu w laptopie?
    Date: Tue, 31 Aug 2010 15:16:24 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Nie jest niezbędne.
    >
    > potrzebny jest jeszcze GPRS.
    >
    > Na laptopie warto zainstalowac opere mini
    >
    > jakaś prosta nokia z BT i GPRS wystarczy
    > im prostszy model, tym lepszy bedzie miał zasięg poza miastem.
    >
    > --
    Mógłbyś przybliżyć temat z operą mini na laptopie. Zawsze mi się wydawało że to
    przeglądarka na telefon. Jestem tym zainteresowany bo zrezygnowałem z Internetu
    stacjonarnego i ma teraz z Playa. W zamian podzielę się wrażeniami. Jadę na
    doładowaniach za 5 dych. Wychodzi trochę drożej niż 25 zł na miesiąc. Jako
    modemu używam telefonu LG model 250. Prędkość transmisji mam zawsze na poziomie
    470. Podobno na telefonie więcej się nie da. Jakieś ograniczenia konstrukcyjne.
    4 Giga na dwa miesiace praktycznie wystarcza do normalnego dla mnie korzystania
    z sieci. Nie ciągnę filmów ani muzyki. A z tym co zostaje na koniec wiem co
    zrobić. Jestem bardzo zadowolony. Co z tego że na stałym łączu miałem prawie 10
    razy większą szybkość. Ale tylko w mieszkaniu. Mobilność warta jest tego żeby z
    czegoś zrezygnować. Teraz jestem w domu. Za 30 minut będę w pracy i też będę
    miał internet. W pracy dokładałem się komuś żeby mieć internet. Ciągle były
    jakieś problemy. Że za mało kasy chcę dać, że ktoś wyjął na fajrant wtyczkę i
    netu nie ma jak poszedł do domu. W sumie internet kiedyś mnie kosztował z 7 dych
    na miesiąc. Za 7 dych miesięcznie w Playu to jak bym chciał to filmy i muzykę
    mogę ciągnąć praktycznie bez ograniczeń. Kiedyś w samochodzie mi się przydał.
    Przy prędkości jaką mam nie zauważyłem specjalnego spowolnienia ściągania stron.
    Trochę gorzej z obrazkami. Ale żadnej tragedii nie ma. Teraz chcę sobie kupić to
    coś co się wtyka w PCMCIA czy jak to się nazywa. Kolega kupił to coś za 35
    złotych i ma transmisję na poziomie 950. Też jest zadowolony. Internet z Playa
    według mnie działa. Ze stacjonarnego niby też byłem zadowolony. Firma z nie
    najgorszych, ale potrafiło się coś od czasu do czasu wysypać. Przy operatorze
    komórkowym widać pełny profesjonalizm. Miał praktycznie nieograniczoną ilość
    kasy na zbudowanie sieci to zbudował najlepiej jak się dawało. Przez miesiąc
    może zerwało mi transmisję z 4 razy a może i mniej. Teraz czekam na jakąś
    obniżkę ceny. Bo na o warto zawsze czekać. Sprawdzałem wczoraj w Orange. Mają
    jakąś ofertę porównywalną cenowo z Playem ale z dłuższym okresem ważności karty.
    Testował ktoś to?