  • 21. Data: 2021-10-26 12:03:23
    Temat: Re: Jaka karta?
    Od: Zdzichu500 <n...@n...org>

    Witam

    W dniu 21.10.2021 o 20:36, heby pisze:

    > Z czystej ciekawości: po co rzeczonej osobie monitor 4K? Chce ogladać
    > onet.pl wielkosci znaczka pocztowego?

    Zależy jaki duży monitor. Sam mam 4K ze skalowaniem 125% i nie narzekam
    żeby coś było wielkości znaczka pocztowego. Współczesny system
    operacyjny (niezależnie czy to Windows, Mac czy Linux) i oprogramowanie
    radzi sobie bez większych problemów ze skalowaniem. A przecież to na
    czym najbardziej zależy to czytelny tekst a to jest skalowanie
    wektorowe. A jednak więcej punktów to ostrzejszy obraz.

    Pozdrawiam,
    Zdzichu

  • 22. Data: 2021-10-26 12:12:54
    Od: Zdzichu500 <n...@n...org>

    Witam

    W dniu 21.10.2021 o 13:49, Adam pisze:

    > Wbudowane znacznie wcześniej - takie dobrze działające to OIDP od v.6.
    >
    > Ale Kubuś raczej nie pytałby o kartę, gdyby jego procesor miał takową i
    > jego płyta główna miałaby wyprowadzenie.

    Problemem może być nie tyle karta graficzna co złącze. Sam jak podpiąłem
    ok. rocznego laptopa (premierę to miał trochę wcześniej) do monitora 4K
    to okazało się, że w 4K to tylko 30Hz bo stare HDMI w laptopie. Przez
    stację dokującą laptop działa normalnie. A ok. 5 letni laptop z Display
    Postem bez problemu pociągnął 4K 60Hz.
    Jeżeli to komp stacjonarny podpięty do monitora po HDMI to warto
    sprawdzić czy komp ma też złącze DP i ewentualnie go użyć. A jeżeli to
    laptop to zobaczyć czy nie ma jakimś portalu aukcyjnym tanich
    poleasingowych stacji dokujących do niego bo czasami jest tego pełno za
    niewielkie pieniądze.
    No i jeszcze niektóre monitory mają usb-c, którym można przesłać i
    obraz. Jeżeli komp też ma usb-c to jeszcze jeden sposób podłączenia zostaje.

    Pozdrawiam,
    Zdzichu