eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJaka jest wydajność prądowa alternatorów?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 53

  • 11. Data: 2018-10-27 21:37:56
    Temat: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-10-26 o 22:21, Tomasz Pyra pisze:

    > 200A przy 12V to 2.4KW
    >
    > Dość sporo, ale jak włączy się wszystko na raz to kto wie...

    No właśnie niekoniecznie wszystko, przynajmniej u mnie. Liczyłem
    oszczędnie. Skoro samo ogrzewanie to czasem 130A, 70A da się wygenerować
    włączając choćby audio + światła + być może jeszcze jakąś pierdołę. Nic
    wyszukanego.

    > Ja to się tylko dziwię, że im się opłaca nadal tkwić w instalacjach 12V,
    > które choćby kosztują wiele miedzi, na całkiem grube przewody które muszą
    > oplatać cały samochód.

    Więc właśnie. Patrzałem na przewody do wspomnianego ogrzewania. Mają
    chyba centymetr szerokości. To bardziej szyny niż przewody. Bez sensu...

    > Raczej stawiam albo na bardzo dziwną eksplowtację, albo najczęściej jednak
    > na zużycie prądu na postoju.

    Dziwną? Wcale niekoniecznie. Jak wspomniałem - wchodzę do auta nawet
    teraz, gdy jest +10. Jeśli ostygnie na zewnątrz, to bez podłączania
    komputera wiem, że rusza ogrzewanie elektryczne skoro natychmiast mam
    ciepło. Stan ten trwa aż do momentu kiedy silnik sam będzie potrafił
    grzać kabinę ... lub ... jak wspomniałem, całą zimę bo padł mi
    elektrozawór (psuje się co rok - 2 lata - taka przypadłość modelu) - o
    czym nie wiedziałem bo niby skąd.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek


  • 12. Data: 2018-10-27 21:49:06
    Temat: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-10-27 o 11:18, J.F. pisze:

    > Alternatory sa rozne. Kiedys byly 35A, potem 55A, a dzis zdarzaja sie
    > i 230A. Alternator dobiera producent do auta i wyposazenia.

    W osobówkach 230A? Wow

    > Osobna sprawa, ze ten prad to na wysokich obrotach.
    > Na niskich prad jest mniejszy.

    No więc właśnie przy niskich spokojnie wyciąga u mnie ok 150-200A. Wiem
    to doskonale ponieważ gdy obroty silnika na jałowym mnie o tym informują.

    > I jeszcze kwestia - diesel czy benzyna ?

    Jak napisałem - diesel.

    > Diesel ma nizsze obroty, przelozenie do altka moze byc wyzsze

    I jest. Ten sam alternator dla podobnego modelu w benzynie różnie się
    ... średnicą kółka jedynie :-) Tak mi w serwisie powiedziano przy
    jakiejś tam pogawędce.

    > A teraz jeszcze te cwane komputery ... moze nie tylko podniosl obroty,
    > ale tez wylaczyl grzalki.

    Absolutnie nie. Nie mam automatyki garażowej więc wyciągam auto z
    garażu, zamykam sam garaż, zamykam bramę na posesję, wsiadam - i mam ciepło.

    > No i kwestia jazdy - moze sobie 30 minut jedziesz do pracy, a moze 5
    > minut jedziesz i 10 minut stoisz na swiatlach ..

    Kiedyś gadaliśmy o tym. Zwykle w korku ze 35 minut + chyba z 15 minut
    ekspresówką.

    > I wcale nie sa duze
    > http://www.bosch-motorsport.de/content/downloads/Pro
    ducts/9007203590525707.html

    Coś link nie podejmuje ze mną współpracy :-)

    > Ale to nie sa seryjne.

    Zresztą nieseryjne nie stanowią odniesienia dla mnie. Ja mam zwykły,
    seryjny.


    --
    Pozdrawiam,
    Marek


  • 13. Data: 2018-10-27 21:58:50
    Temat: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-10-27 o 16:21, p...@g...com pisze:
    > Chciałbym kidyś zobaczyć na oczy ten mityczny zawór. Ale to chyba muszę
    > kupić jakiś porządny samochód a nie vw

    Nie widzę Twojego komentarza ale wyczytałem go z odpowiedzi JF. Chcesz
    zobaczyć mityczne zawory? Proszę bardzo:

    https://www.google.pl/search?q=elektrozaw%C3%B3r+ogr
    zewania&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjmvfWls
    6feAhUxqYsKHdJ3CAsQ_AUIDigB&biw=1414&bih=951

    Masz tu wyniki dla pierdyliona marek samochodowych. A jeśli chcesz
    zobaczyć mityczne zawory do VW, to proszę bardzo:

    https://www.google.pl/search?biw=1414&bih=951&tbm=is
    ch&sa=1&ei=08LUW-W6IubRrgSbyILgCQ&q=zaw%C3%B3r+nagrz
    ewnicy++vw&oq=zaw%C3%B3r+nagrzewnicy++vw&gs_l=img.3.
    .0l4j0i8i30k1j0i24k1l2.31030.35738.0.36286.18.18.0.0
    .0.0.101.1372.17j1.18.0....0...1c.1.64.img..0.18.135
    9...0i7i30k1j0i8i7i30k1.0.eil6kWpeJw0

    :-D

    Jak wnioskuję, w Twoim aucie nie ma czegoś takiego więc nagrzewnica jest
    zawsze gorąca? Masz więc rację - kup lepsze auto. Ja bym nie wydolił w
    upale dogrzewania.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek


  • 14. Data: 2018-10-27 22:28:31
    Temat: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Oct 2018 21:58:50 +0200, Marek S napisał(a):
    > W dniu 2018-10-27 o 16:21, p...@g...com pisze:
    > > Chciałbym kidyś zobaczyć na oczy ten mityczny zawór. Ale to chyba muszę
    > > kupić jakiś porządny samochód a nie vw
    >
    > Nie widzę Twojego komentarza ale wyczytałem go z odpowiedzi JF. Chcesz
    > zobaczyć mityczne zawory? Proszę bardzo:
    > https://www.google.pl/search?q=elektrozaw%C3%B3r+ogr
    zewania&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjmvfWls
    6feAhUxqYsKHdJ3CAsQ_AUIDigB&biw=1414&bih=951
    >
    > Masz tu wyniki dla pierdyliona marek samochodowych. A jeśli chcesz
    > zobaczyć mityczne zawory do VW, to proszę bardzo:
    > https://www.google.pl/search?biw=1414&bih=951&tbm=is
    ch&sa=1&ei=08LUW-W6IubRrgSbyILgCQ&q=zaw%C3%B3r+nagrz
    ewnicy++vw&oq=zaw%C3%B3r+nagrzewnicy++vw&gs_l=img.3.
    .0l4j0i8i30k1j0i24k1l2.31030.35738.0.36286.18.18.0.0
    .0.0.101.1372.17j1.18.0....0...1c.1.64.img..0.18.135
    9...0i7i30k1j0i8i7i30k1.0.eil6kWpeJw0
    >
    > Jak wnioskuję, w Twoim aucie nie ma czegoś takiego więc nagrzewnica jest
    > zawsze gorąca? Masz więc rację - kup lepsze auto. Ja bym nie wydolił w
    > upale dogrzewania.

    Nagrzewnica jest goraca, ale powietrze przez nia nie przeplywa.
    I cieplo z nagrzewnicy do kabiny nie wplywa

    http://www.mondeoklubpolska.pl/content.php/231-Podci
    %C5%9Bnieniowy-uk%C5%82ad-sterowania-nawiewem

    J.


  • 15. Data: 2018-10-27 22:55:22
    Temat: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Oct 2018 21:49:06 +0200, Marek S napisał(a):
    > W dniu 2018-10-27 o 11:18, J.F. pisze:
    >> Alternatory sa rozne. Kiedys byly 35A, potem 55A, a dzis zdarzaja sie
    >> i 230A. Alternator dobiera producent do auta i wyposazenia.
    >
    > W osobówkach 230A? Wow

    Tez tak powiedzialem. Cytryna jakas.

    Moze mieli dosc narzekajaych kierowcow :-)


    >> Osobna sprawa, ze ten prad to na wysokich obrotach.
    >> Na niskich prad jest mniejszy.
    >
    > No więc właśnie przy niskich spokojnie wyciąga u mnie ok 150-200A. Wiem
    > to doskonale ponieważ gdy obroty silnika na jałowym mnie o tym informują.

    Ale nie mierzyles ?

    Np ten - 210A
    http://www.bosch-motorsport.de/content/downloads/Pro
    ducts/9007202033226251.html#

    ale 120A dopiero przy 4000 rpm - alternatora, silnika znacznie mniej.

    >> A teraz jeszcze te cwane komputery ... moze nie tylko podniosl obroty,
    >> ale tez wylaczyl grzalki.
    >
    > Absolutnie nie. Nie mam automatyki garażowej więc wyciągam auto z
    > garażu, zamykam sam garaż, zamykam bramę na posesję, wsiadam - i mam ciepło.

    A napiecie patrzyles ?
    Moze z akumulatora leci, a komputer kontroluje, zeby za bardzo nie
    rozladowac :-)

    >> No i kwestia jazdy - moze sobie 30 minut jedziesz do pracy, a moze 5
    >> minut jedziesz i 10 minut stoisz na swiatlach ..
    > Kiedyś gadaliśmy o tym. Zwykle w korku ze 35 minut + chyba z 15 minut
    > ekspresówką.

    No to zdazy naladowac na nastepny raz :-)

    >> I wcale nie sa duze
    >> http://www.bosch-motorsport.de/content/downloads/Pro
    ducts/9007203590525707.html
    >
    > Coś link nie podejmuje ze mną współpracy :-)

    U mnie dziala.

    Ale wpisz w google "alternator 230A" - pelno linkow.
    Audi, Porsche, BMW ...

    J.


  • 16. Data: 2018-10-27 23:08:29
    Temat: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-10-27 o 22:28, J.F. pisze:

    >>
    Jak wnioskuję, w Twoim aucie nie ma czegoś takiego więc nagrzewnica jest
    >> zawsze gorąca? Masz więc rację - kup lepsze auto. Ja bym nie
    >> wydolił w upale dogrzewania.
    >
    > Nagrzewnica jest goraca, ale powietrze przez nia nie przeplywa. I
    > cieplo z nagrzewnicy do kabiny nie wplywa
    >
    > http://www.mondeoklubpolska.pl/content.php/231-Podci
    %C5%9Bnieniowy-uk%C5%82ad-sterowania-nawiewem

    O ja piprzę. Faktycznie są takie układy ze sterowaniem pneumatycznym :-)
    A audio zawiera czytnik wałków Edisona? :-D

    A już poważnie. Logika oparta na podciśnieniu również zawiera zawór.
    Jest on opisany w linku jaki zapodałeś.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek


  • 17. Data: 2018-10-27 23:14:52
    Temat: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-10-27 o 22:55, J.F. pisze:

    > Tez tak powiedzialem. Cytryna jakas.
    >
    > Moze mieli dosc narzekajaych kierowcow :-)

    Wierzę, wierzę. Moja ciekawość została niniejszym zaspokojona :-)

    >> No więc właśnie przy niskich spokojnie wyciąga u mnie ok 150-200A. Wiem
    >> to doskonale ponieważ gdy obroty silnika na jałowym mnie o tym informują.
    >
    > Ale nie mierzyles ?

    Owszem, mierzyłem. Oczywiście nie amperomierzem, bo nie mam takiego,
    który 130A by wytrzymał. Wiem o tych amperach właśnie wskutek oglądania
    sobie silnika pod komputerem. Zbyt często auto zaczęło mi wchodzić na
    wyższe obroty więc zastanowiło mnie to. Dociekałem i znalazłem
    przyczynę: permanentne grzanie elektryczne.

    > A napiecie patrzyles ?
    > Moze z akumulatora leci, a komputer kontroluje, zeby za bardzo nie
    > rozladowac :-)

    J/w - siłą rzeczy również. Stabilne 14.3V.

    > Ale wpisz w google "alternator 230A" - pelno linkow.
    > Audi, Porsche, BMW ...

    Oki, ufam.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek


  • 18. Data: 2018-10-27 23:25:36
    Temat: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 26.10.2018 o 19:54, Marek S pisze:
    > Witam,
    >
    > Pytam wyłącznie z ciekawości. Otóż czytając o problemach posiadaczy
    > samochodów osobowych z np. ładowaniem akumulatora gdy coś tam ekstra

    Jakiś link, do tych problemów?
    Bo zdaje się, że piszesz o problemach posiadaczy samochodów z prądnicami
    - czyli jakieś Fiaty 126. Innymi słowy historia.


    --
    Kaczin


  • 19. Data: 2018-10-27 23:44:11
    Temat: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Oct 2018 23:08:29 +0200, Marek S napisał(a):
    > W dniu 2018-10-27 o 22:28, J.F. pisze:
    >> Nagrzewnica jest goraca, ale powietrze przez nia nie przeplywa. I
    >> cieplo z nagrzewnicy do kabiny nie wplywa
    >>
    >> http://www.mondeoklubpolska.pl/content.php/231-Podci
    %C5%9Bnieniowy-uk%C5%82ad-sterowania-nawiewem
    >
    > O ja piprzę. Faktycznie są takie układy ze sterowaniem pneumatycznym :-)
    > A audio zawiera czytnik wałków Edisona? :-D

    Moze po prostu takie silowniki sa tansze niz elektryczne.
    A tu kazdy cent ma znaczenie :-)

    > A już poważnie. Logika oparta na podciśnieniu również zawiera zawór.
    > Jest on opisany w linku jaki zapodałeś.

    Ja tam widze "silnik sterowania klapą gorącego powietrza".

    I
    "Nagrzewnica w jest z tzw. ciągłym przepływem czynnika w układzie
    znaczy to, że za ciepło - zimno odpowiada Mondeo nie zawór na
    przewodzie zasilającym tylko silnik i klapa zamykająca kanał
    powietrzny"

    J.

    P.S. Ja oni to zrobili - jeden z silownikow jest trojpozycyjny.
    Dochodza dwa wezyki, jak sie do obu poda podcisnienie to wciaga
    koncowke calkowicie, a jak tylko do jednego - to wciaga do polowy.
    Wszystko jedno do ktorego - i to jest ciekawe.


  • 20. Data: 2018-10-27 23:50:28
    Temat: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Marek S pisze tak:

    > W dniu 2018-10-27 o 16:21, p...@g...com pisze:
    > > Chciałbym kidyś zobaczyć na oczy ten mityczny zawór. Ale to
    > > chyba muszę kupić jakiś porządny samochód a nie vw
    >
    > Nie widzę Twojego komentarza ale wyczytałem go z odpowiedzi JF.

    Oj to bardzo niedobrze, że nie widać postów :/

    Wysyłam na serwer nntp.aioe.org bo z Uk nie mam dużego wyboru
    a J.F. odczytał post z news.neostrada.pl czyli nie z jakiegoś
    egzotycznego serwera. Ty chyba korzystasz z atmana i tam mnie nie widać
    :/


    > Chcesz zobaczyć mityczne zawory? Proszę bardzo:

    > linki

    > :-D

    o dzieki przyjacielu zrobię sobie listę samochodów jakich nie kupować
    ;)


    > Jak wnioskuję, w Twoim aucie nie ma czegoś takiego więc
    > nagrzewnica jest zawsze gorąca? Masz więc rację - kup lepsze auto.
    > Ja bym nie wydolił w upale dogrzewania.

    I tu mi dałeś temat do rozkminy. O ile stopni nagrzewnica podgrzewa
    deskę (zakładając, że kierownice powietrza są szczelne)



    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: