-
11. Data: 2018-10-27 21:37:56
Temat: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
Od: Marek S <p...@s...com>
W dniu 2018-10-26 o 22:21, Tomasz Pyra pisze:
> 200A przy 12V to 2.4KW
>
> Dość sporo, ale jak włączy się wszystko na raz to kto wie...
No właśnie niekoniecznie wszystko, przynajmniej u mnie. Liczyłem
oszczędnie. Skoro samo ogrzewanie to czasem 130A, 70A da się wygenerować
włączając choćby audio + światła + być może jeszcze jakąś pierdołę. Nic
wyszukanego.
> Ja to się tylko dziwię, że im się opłaca nadal tkwić w instalacjach 12V,
> które choćby kosztują wiele miedzi, na całkiem grube przewody które muszą
> oplatać cały samochód.
Więc właśnie. Patrzałem na przewody do wspomnianego ogrzewania. Mają
chyba centymetr szerokości. To bardziej szyny niż przewody. Bez sensu...
> Raczej stawiam albo na bardzo dziwną eksplowtację, albo najczęściej jednak
> na zużycie prądu na postoju.
Dziwną? Wcale niekoniecznie. Jak wspomniałem - wchodzę do auta nawet
teraz, gdy jest +10. Jeśli ostygnie na zewnątrz, to bez podłączania
komputera wiem, że rusza ogrzewanie elektryczne skoro natychmiast mam
ciepło. Stan ten trwa aż do momentu kiedy silnik sam będzie potrafił
grzać kabinę ... lub ... jak wspomniałem, całą zimę bo padł mi
elektrozawór (psuje się co rok - 2 lata - taka przypadłość modelu) - o
czym nie wiedziałem bo niby skąd.
--
Pozdrawiam,
Marek
-
12. Data: 2018-10-27 21:49:06
Temat: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
Od: Marek S <p...@s...com>
W dniu 2018-10-27 o 11:18, J.F. pisze:
> Alternatory sa rozne. Kiedys byly 35A, potem 55A, a dzis zdarzaja sie
> i 230A. Alternator dobiera producent do auta i wyposazenia.
W osobówkach 230A? Wow
> Osobna sprawa, ze ten prad to na wysokich obrotach.
> Na niskich prad jest mniejszy.
No więc właśnie przy niskich spokojnie wyciąga u mnie ok 150-200A. Wiem
to doskonale ponieważ gdy obroty silnika na jałowym mnie o tym informują.
> I jeszcze kwestia - diesel czy benzyna ?
Jak napisałem - diesel.
> Diesel ma nizsze obroty, przelozenie do altka moze byc wyzsze
I jest. Ten sam alternator dla podobnego modelu w benzynie różnie się
... średnicą kółka jedynie :-) Tak mi w serwisie powiedziano przy
jakiejś tam pogawędce.
> A teraz jeszcze te cwane komputery ... moze nie tylko podniosl obroty,
> ale tez wylaczyl grzalki.
Absolutnie nie. Nie mam automatyki garażowej więc wyciągam auto z
garażu, zamykam sam garaż, zamykam bramę na posesję, wsiadam - i mam ciepło.
> No i kwestia jazdy - moze sobie 30 minut jedziesz do pracy, a moze 5
> minut jedziesz i 10 minut stoisz na swiatlach ..
Kiedyś gadaliśmy o tym. Zwykle w korku ze 35 minut + chyba z 15 minut
ekspresówką.
> I wcale nie sa duze
> http://www.bosch-motorsport.de/content/downloads/Pro
ducts/9007203590525707.html
Coś link nie podejmuje ze mną współpracy :-)
> Ale to nie sa seryjne.
Zresztą nieseryjne nie stanowią odniesienia dla mnie. Ja mam zwykły,
seryjny.
--
Pozdrawiam,
Marek
-
13. Data: 2018-10-27 21:58:50
Temat: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
Od: Marek S <p...@s...com>
W dniu 2018-10-27 o 16:21, p...@g...com pisze:
> Chciałbym kidyś zobaczyć na oczy ten mityczny zawór. Ale to chyba muszę
> kupić jakiś porządny samochód a nie vw
Nie widzę Twojego komentarza ale wyczytałem go z odpowiedzi JF. Chcesz
zobaczyć mityczne zawory? Proszę bardzo:
https://www.google.pl/search?q=elektrozaw%C3%B3r+ogr
zewania&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjmvfWls
6feAhUxqYsKHdJ3CAsQ_AUIDigB&biw=1414&bih=951
Masz tu wyniki dla pierdyliona marek samochodowych. A jeśli chcesz
zobaczyć mityczne zawory do VW, to proszę bardzo:
https://www.google.pl/search?biw=1414&bih=951&tbm=is
ch&sa=1&ei=08LUW-W6IubRrgSbyILgCQ&q=zaw%C3%B3r+nagrz
ewnicy++vw&oq=zaw%C3%B3r+nagrzewnicy++vw&gs_l=img.3.
.0l4j0i8i30k1j0i24k1l2.31030.35738.0.36286.18.18.0.0
.0.0.101.1372.17j1.18.0....0...1c.1.64.img..0.18.135
9...0i7i30k1j0i8i7i30k1.0.eil6kWpeJw0
:-D
Jak wnioskuję, w Twoim aucie nie ma czegoś takiego więc nagrzewnica jest
zawsze gorąca? Masz więc rację - kup lepsze auto. Ja bym nie wydolił w
upale dogrzewania.
--
Pozdrawiam,
Marek
-
14. Data: 2018-10-27 22:28:31
Temat: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 27 Oct 2018 21:58:50 +0200, Marek S napisał(a):
> W dniu 2018-10-27 o 16:21, p...@g...com pisze:
> > Chciałbym kidyś zobaczyć na oczy ten mityczny zawór. Ale to chyba muszę
> > kupić jakiś porządny samochód a nie vw
>
> Nie widzę Twojego komentarza ale wyczytałem go z odpowiedzi JF. Chcesz
> zobaczyć mityczne zawory? Proszę bardzo:
> https://www.google.pl/search?q=elektrozaw%C3%B3r+ogr
zewania&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjmvfWls
6feAhUxqYsKHdJ3CAsQ_AUIDigB&biw=1414&bih=951
>
> Masz tu wyniki dla pierdyliona marek samochodowych. A jeśli chcesz
> zobaczyć mityczne zawory do VW, to proszę bardzo:
> https://www.google.pl/search?biw=1414&bih=951&tbm=is
ch&sa=1&ei=08LUW-W6IubRrgSbyILgCQ&q=zaw%C3%B3r+nagrz
ewnicy++vw&oq=zaw%C3%B3r+nagrzewnicy++vw&gs_l=img.3.
.0l4j0i8i30k1j0i24k1l2.31030.35738.0.36286.18.18.0.0
.0.0.101.1372.17j1.18.0....0...1c.1.64.img..0.18.135
9...0i7i30k1j0i8i7i30k1.0.eil6kWpeJw0
>
> Jak wnioskuję, w Twoim aucie nie ma czegoś takiego więc nagrzewnica jest
> zawsze gorąca? Masz więc rację - kup lepsze auto. Ja bym nie wydolił w
> upale dogrzewania.
Nagrzewnica jest goraca, ale powietrze przez nia nie przeplywa.
I cieplo z nagrzewnicy do kabiny nie wplywa
http://www.mondeoklubpolska.pl/content.php/231-Podci
%C5%9Bnieniowy-uk%C5%82ad-sterowania-nawiewem
J.
-
15. Data: 2018-10-27 22:55:22
Temat: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 27 Oct 2018 21:49:06 +0200, Marek S napisał(a):
> W dniu 2018-10-27 o 11:18, J.F. pisze:
>> Alternatory sa rozne. Kiedys byly 35A, potem 55A, a dzis zdarzaja sie
>> i 230A. Alternator dobiera producent do auta i wyposazenia.
>
> W osobówkach 230A? Wow
Tez tak powiedzialem. Cytryna jakas.
Moze mieli dosc narzekajaych kierowcow :-)
>> Osobna sprawa, ze ten prad to na wysokich obrotach.
>> Na niskich prad jest mniejszy.
>
> No więc właśnie przy niskich spokojnie wyciąga u mnie ok 150-200A. Wiem
> to doskonale ponieważ gdy obroty silnika na jałowym mnie o tym informują.
Ale nie mierzyles ?
Np ten - 210A
http://www.bosch-motorsport.de/content/downloads/Pro
ducts/9007202033226251.html#
ale 120A dopiero przy 4000 rpm - alternatora, silnika znacznie mniej.
>> A teraz jeszcze te cwane komputery ... moze nie tylko podniosl obroty,
>> ale tez wylaczyl grzalki.
>
> Absolutnie nie. Nie mam automatyki garażowej więc wyciągam auto z
> garażu, zamykam sam garaż, zamykam bramę na posesję, wsiadam - i mam ciepło.
A napiecie patrzyles ?
Moze z akumulatora leci, a komputer kontroluje, zeby za bardzo nie
rozladowac :-)
>> No i kwestia jazdy - moze sobie 30 minut jedziesz do pracy, a moze 5
>> minut jedziesz i 10 minut stoisz na swiatlach ..
> Kiedyś gadaliśmy o tym. Zwykle w korku ze 35 minut + chyba z 15 minut
> ekspresówką.
No to zdazy naladowac na nastepny raz :-)
>> I wcale nie sa duze
>> http://www.bosch-motorsport.de/content/downloads/Pro
ducts/9007203590525707.html
>
> Coś link nie podejmuje ze mną współpracy :-)
U mnie dziala.
Ale wpisz w google "alternator 230A" - pelno linkow.
Audi, Porsche, BMW ...
J.
-
16. Data: 2018-10-27 23:08:29
Temat: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
Od: Marek S <p...@s...com>
W dniu 2018-10-27 o 22:28, J.F. pisze:
>>
Jak wnioskuję, w Twoim aucie nie ma czegoś takiego więc nagrzewnica jest
>> zawsze gorąca? Masz więc rację - kup lepsze auto. Ja bym nie
>> wydolił w upale dogrzewania.
>
> Nagrzewnica jest goraca, ale powietrze przez nia nie przeplywa. I
> cieplo z nagrzewnicy do kabiny nie wplywa
>
> http://www.mondeoklubpolska.pl/content.php/231-Podci
%C5%9Bnieniowy-uk%C5%82ad-sterowania-nawiewem
O ja piprzę. Faktycznie są takie układy ze sterowaniem pneumatycznym :-)
A audio zawiera czytnik wałków Edisona? :-D
A już poważnie. Logika oparta na podciśnieniu również zawiera zawór.
Jest on opisany w linku jaki zapodałeś.
--
Pozdrawiam,
Marek
-
17. Data: 2018-10-27 23:14:52
Temat: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
Od: Marek S <p...@s...com>
W dniu 2018-10-27 o 22:55, J.F. pisze:
> Tez tak powiedzialem. Cytryna jakas.
>
> Moze mieli dosc narzekajaych kierowcow :-)
Wierzę, wierzę. Moja ciekawość została niniejszym zaspokojona :-)
>> No więc właśnie przy niskich spokojnie wyciąga u mnie ok 150-200A. Wiem
>> to doskonale ponieważ gdy obroty silnika na jałowym mnie o tym informują.
>
> Ale nie mierzyles ?
Owszem, mierzyłem. Oczywiście nie amperomierzem, bo nie mam takiego,
który 130A by wytrzymał. Wiem o tych amperach właśnie wskutek oglądania
sobie silnika pod komputerem. Zbyt często auto zaczęło mi wchodzić na
wyższe obroty więc zastanowiło mnie to. Dociekałem i znalazłem
przyczynę: permanentne grzanie elektryczne.
> A napiecie patrzyles ?
> Moze z akumulatora leci, a komputer kontroluje, zeby za bardzo nie
> rozladowac :-)
J/w - siłą rzeczy również. Stabilne 14.3V.
> Ale wpisz w google "alternator 230A" - pelno linkow.
> Audi, Porsche, BMW ...
Oki, ufam.
--
Pozdrawiam,
Marek
-
18. Data: 2018-10-27 23:25:36
Temat: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>
W dniu 26.10.2018 o 19:54, Marek S pisze:
> Witam,
>
> Pytam wyłącznie z ciekawości. Otóż czytając o problemach posiadaczy
> samochodów osobowych z np. ładowaniem akumulatora gdy coś tam ekstra
Jakiś link, do tych problemów?
Bo zdaje się, że piszesz o problemach posiadaczy samochodów z prądnicami
- czyli jakieś Fiaty 126. Innymi słowy historia.
--
Kaczin
-
19. Data: 2018-10-27 23:44:11
Temat: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 27 Oct 2018 23:08:29 +0200, Marek S napisał(a):
> W dniu 2018-10-27 o 22:28, J.F. pisze:
>> Nagrzewnica jest goraca, ale powietrze przez nia nie przeplywa. I
>> cieplo z nagrzewnicy do kabiny nie wplywa
>>
>> http://www.mondeoklubpolska.pl/content.php/231-Podci
%C5%9Bnieniowy-uk%C5%82ad-sterowania-nawiewem
>
> O ja piprzę. Faktycznie są takie układy ze sterowaniem pneumatycznym :-)
> A audio zawiera czytnik wałków Edisona? :-D
Moze po prostu takie silowniki sa tansze niz elektryczne.
A tu kazdy cent ma znaczenie :-)
> A już poważnie. Logika oparta na podciśnieniu również zawiera zawór.
> Jest on opisany w linku jaki zapodałeś.
Ja tam widze "silnik sterowania klapą gorącego powietrza".
I
"Nagrzewnica w jest z tzw. ciągłym przepływem czynnika w układzie
znaczy to, że za ciepło - zimno odpowiada Mondeo nie zawór na
przewodzie zasilającym tylko silnik i klapa zamykająca kanał
powietrzny"
J.
P.S. Ja oni to zrobili - jeden z silownikow jest trojpozycyjny.
Dochodza dwa wezyki, jak sie do obu poda podcisnienie to wciaga
koncowke calkowicie, a jak tylko do jednego - to wciaga do polowy.
Wszystko jedno do ktorego - i to jest ciekawe.
-
20. Data: 2018-10-27 23:50:28
Temat: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** Marek S pisze tak:
> W dniu 2018-10-27 o 16:21, p...@g...com pisze:
> > Chciałbym kidyś zobaczyć na oczy ten mityczny zawór. Ale to
> > chyba muszę kupić jakiś porządny samochód a nie vw
>
> Nie widzę Twojego komentarza ale wyczytałem go z odpowiedzi JF.
Oj to bardzo niedobrze, że nie widać postów :/
Wysyłam na serwer nntp.aioe.org bo z Uk nie mam dużego wyboru
a J.F. odczytał post z news.neostrada.pl czyli nie z jakiegoś
egzotycznego serwera. Ty chyba korzystasz z atmana i tam mnie nie widać
:/
> Chcesz zobaczyć mityczne zawory? Proszę bardzo:
> linki
> :-D
o dzieki przyjacielu zrobię sobie listę samochodów jakich nie kupować
;)
> Jak wnioskuję, w Twoim aucie nie ma czegoś takiego więc
> nagrzewnica jest zawsze gorąca? Masz więc rację - kup lepsze auto.
> Ja bym nie wydolił w upale dogrzewania.
I tu mi dałeś temat do rozkminy. O ile stopni nagrzewnica podgrzewa
deskę (zakładając, że kierownice powietrza są szczelne)
--
Piter
Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger