  • 81. Data: 2017-09-05 15:46:48
    Temat: Re: Jaka jest prawda o światłach ledowych?
    Od: p...@g...com

    w wiekszosci przypadkow (nieprawdlowe ustawienie) wystarczy zwrocic uwage a zabierac
    DR mozna wiejskim eksperymentatorom i oszczednym inaczej co pakuja angielski zlom :-)

    przede wszystkim liczy sie EDUKACJA

    http://www.licht-test.de/
    Sie wird von ADAC, Osram, Fuchs Schmierstoffe und dem Zentralverband der Augenoptiker
    unterstützt.
    Autopartner 2017 ist Renault Deutschland.
    Medienpartner Auto Bild. Die Schirmherrschaft hat wieder Bundesverkehrsminister
    Alexander Dobrindt übernommen.

    w Polsce jakos kulawo to idzie :-) PzMot skupiony na zarabianiu kasy i motosporcie,
    minister czepnal sie seniorow http://www.seniornadrodze.pl/ brak koordynacji i
    pomyslu, kazdy ciagnie w swoja strone a efektow nie ma

  • 82. Data: 2017-09-05 15:57:37
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-09-05 o 09:50, J.F. pisze:
    > Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > A oprocz brak obciachu ksenony jakas zalete maja ?
    > No - dlugowiecznosc, co w samochodach, gdzie nie mozna wymienic zarowki,
    > jest duzo warte :-)
    >
    > P.S. Pojechalem sobie wieczorem w ciemna ulice.
    > Znaki odblaskowe dobrze w ksenonach widac, ale jakis prywatny, malowany
    > zwykla farba, to faktycznie mozna przeoczyc.

    Znaki odblaskowe widać dobrze nawet w halogenowych światłach Avensisa
    T25, czyli kagankach oliwnych.

  • 83. Data: 2017-09-05 15:58:39
    Od: p...@g...com

    --Dotyczy to nie tylko B8, ale większości nowych Audi, Jaguarów itp.

    zeby bylo smieszniej efektywnosc pozostawia wiele do zyczenia, niemieckie do dupy,
    amerykanskie tez i wygrywa Toyota:

    http://www.auto-motor-und-sport.de/news/iihs-scheinw
    erfer-test-2016-10796227.html

    ps nalezy wziac pod uwage ze ostatnio USA jakos nie po drodze z Niemcami i wyniki
    moga byc niemiarodajne :-)

  • 84. Data: 2017-09-05 16:03:07
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-09-05 o 11:01, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Kamil 'Model'"  napisał w wiadomości grup

    > Tylko zarowke jak sie przepali, to wymienisz, a dioda jak sie przepali,
    > to 2200 za cala lampe :-)

    2200 zł to jest dopłata przy zakupie nowego auta do apgrejdu z półledów
    na pełneledy. Jak się przepali taki led, to zakup pojedynczej lampy
    zespolonej pełnoledowej pewnie też z tyle wyniesie + koszt robocizny.

    H7 w obecnym aucie, jak się przepali, to na drodze wymieniam sam gołymi
    rencami w 20 minut. Jak się przepali taki led, to jazda na "ślepaku", aż
    do serwisu, a to może być daleko, jeśli przepali się gdzieś z dala od domu.

  • 85. Data: 2017-09-05 16:05:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Znaki odblaskowe widać dobrze nawet w halogenowych światłach Avensisa
    >T25, czyli kagankach oliwnych.

    Ale zarzut byl, ze z powodu ostrego odciecia przy ksenonach i LED nie
    widac :-)

    A halogeny odciecie maja slabe, wiec widac :-)

    J.

  • 86. Data: 2017-09-05 16:05:55
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-09-05 o 11:50, p...@g...com pisze:
    > --Tylko zarowke jak sie przepali, to wymienisz, a dioda jak sie przepali, to 2200
    za cala lampe :-)

    > czekac cierpliwie niech pionierzy przetra droge :-) nawet w Niemczech malo widac
    aut z full LED bo ludzie maja cykora ze po 2 latach za lampe zaplaca 2 tys euro

    U nas naród się nie lęka takich rzeczy. Na placu u dilera, gdzie stoją
    auta przygotowane do odbioru 80% ma pełne ledy.

    Mówię jeszcze raz - w przyszłym roku trzeba będzie dopłacić za opcję z
    halogenami. A za 2 lata nie będzie nawet za dopłatą. Ostatnia szansa,
    żeby kupić normalnie auto z halogenami bez dopłacania.

  • 87. Data: 2017-09-05 18:02:26
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Poldek"

    > Problem polega na tym, że super widać to, co jest w obszarze do 50 m
    > przed autem. Dalej jest tylko ciemność.
    > ---
    > Dobrze, ale tak właśnie ma być. Światła samochodowe świecą poziomo i muszą
    > gdzieś kończyć się by nie raziło innych.

    Reflektory samochodowe nie świecą poziomo.
    Przynajmniej prawidłowo ustawione zgodnie z przepisami.
    Prawidłowo ustawione światła mijania świecą ukośnie w dół.
    ---
    Mówię, poziomo ... lekko tylko na dół. Więc silą rzeczy świecą po oczach a
    raczej świeciłyby gdyby nie właśnie to, że strumień światła mają ograniczony
    od góry.

    By widzieć więcej bez
    > przeszkadzania innym masz właśnie światła długie lub te adaptacyjne
    > załączane w razie możliwości.

    Światła drogowe, zwane potocznie długimi można włączać tylko poza
    terenem zabudowanym i tylko wtedy, kiedy nikt nie jedzie z przeciwka,
    ani w tym samym kierunku przed nami.
    ---
    Serio ? A ja o czym myślisz mówię ?

  • 88. Data: 2017-09-05 18:10:31
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2017 o 20:40 Poldek <p...@i...eu> pisze:

    > Wybrałem halogeny. Tzn. standardowe lampy zespolone z migaczami i
    > dziennymi na ledach, a mijania i drogowe na halogenach.

    Ech, prędzej lub później będziesz żałował.
    Zwłaszcza na jesieni, gdy jezdnia jest przeważnie mokra.
    Nie chce mi się sprawdzać, ale być może ten pasek ma te ledy co najmniej
    "skrętne" - to jest ficzer za który jestem skłonny dołożyć kolejne 2k przy
    nowym aucie. Jazda na takich światłach w nocy, na górskich krętych drogach
    to sama przyjemność. Na halogenach, na serpentynach masz widoczność parę
    metrów - światła adaptacyjne idą za ruchem kierownicy (dodatkowo
    "góra-dół") i cały czas masz doświetlony swój pas ruchu.

    > Jednak halogeny to technologia dopracowana od dziesięcioleci, a ledy
    > wciąż są moim zdaniem niedopracowane. Barwa światła jest nienaturalnie
    > ostra, linia odcięcia daje czarną dziurę poza 50 m, rażą innych.

    To co piszesz to zwyczajne pierdoły, różnica: halogeny vs. ledy lub
    ksenony jest porażająca (na niekorzyść halogenów).
    Dodatkowo lampy z halogenami bardzo szybko się "starzeją". Już dwuletnie
    auto świeci zdecydowanie gorzej niż nowe. Przechodziłem to wiele razy i
    wiem o czym piszę.

    TG

  • 89. Data: 2017-09-05 19:20:33
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 05-09-2017 o 11:45, Pablo Eldiablo pisze:

    > Miałem okazję pojeździć _takim_samym_ autem z halogenami (fiat ulysse) i xenonami
    (citroen c8 żony) - >zapewniam, że różnica na plus dla xenonów jest ogromna.

    A te halogenowe były porządne czy badziewne?
    Bo różnica między jednym a drugim autem z halogenami, też potrafi być
    ogromna.

  • 90. Data: 2017-09-05 22:46:47
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2017-09-05 o 09:53, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Mirek Ptak"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Ale zebysmy sie zrozumieli - jedzie ktos przede mna, w te sama strone.
    > Widac tylko tylne czerwone pozycyjne.
    >
    > Zgasi dlugie ?

    Był w tym wątku link do strony komputerswiat i tam jest filmik.

    MJ