  • 71. Data: 2017-09-05 13:31:57
    Temat: Re: Jaka jest prawda o światłach ledowych?
    Od: p...@g...com

    tepe dzidy czasami sie zdarzaja ale w wiekszosci to ludzie ktorzy nie ogarniaja
    tematu poprawnego ustawienia swiatel np starsze babki, dziadkowie czy mlode
    dziewczyny to zwykli uzytkownicy ktorzy potrafia auto zatankowac i tyle wiec jak nie
    ma kogos w rodzinie czy znajomego ktory zwroci uwage a jeszcze lepiej ustawi to beda
    tak jezdzic do konca swiata ew. najblizszego przegladu

  • 72. Data: 2017-09-05 13:35:49
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-09-05 o 11:56, p...@g...com pisze:
    > --Moim zdaniem najlepsze rozwiązanie na dziś to ledy dzienne i migacze, a
    > światła mijania na halogenach.
    >
    > zdanie jak dupa kazdy ma swoje ale upieranie sie ze halogeny swieca lepiej niz
    ksenony (cokolwiek to znaczy dla Kowalskiego) jest niepowazne

    Przekonałeś mnie siłą swojej argumentacji. Biorę ledy. Poznasz mnie na
    drodze, jak się będziemy mijać, że poczujesz agresywne rażenie po oczach
    moimi jasnymi, lepiej świecącymi światłami :-)

  • 73. Data: 2017-09-05 13:38:12
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-09-05 o 11:57, Pablo Eldiablo pisze:

    > To o ile Twój samochód będzie jeszcze w ogóle jeździł, to nie będzie to już twój
    problem, tylko dwudziestego ósmego właściciela, gdzieś w Afryce ;-)

    Trzeba mieć nadzieję, że samochodowe ledy świecą trochę dłużej niż
    "trwałe" ledy do domu.

  • 74. Data: 2017-09-05 13:39:12
    Od: p...@g...com

    --No oczywiście, że mają - o ile mają xenony. Z halogenami nie.

    chcesz mi powiedziec ze tyle lat zylem w nieswiadomosci bedac szczesliwym posiadaczen
    ksenonow do ktorych pasowaly zwykle H4 I H7 ?

    --Całkiem sporo aut ma na tyle płaskie i regularne lampy, że przy odrobinie wysiłku
    inżynierów było by do zrobienia. Ja chętnie bym dopłacił do takiej opcji.

    daj jakis przyklad tylko zadnych egzotycznych wynalazkow :-)

  • 75. Data: 2017-09-05 13:40:42
    Od: p...@g...com

    --Przekonałeś mnie siłą swojej argumentacji. Biorę ledy. Poznasz mnie na
    drodze, jak się będziemy mijać, że poczujesz agresywne rażenie po oczach
    moimi jasnymi, lepiej świecącymi światłami :-)

    I tak niestety jest, B8 na full LED-ach swieci w nocy dosc nieprzyjemnie

  • 76. Data: 2017-09-05 14:02:37
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 września 2017 13:39:14 UTC+2 użytkownik p...@g...com
    napisał:
    > --No oczywiście, że mają - o ile mają xenony. Z halogenami nie.
    >
    > chcesz mi powiedziec ze tyle lat zylem w nieswiadomosci bedac szczesliwym
    posiadaczen ksenonow do ktorych pasowaly zwykle H4 I H7 ?

    Skoro twierdzisz, że żyłeś - pewnie tak było. Nie zmienia to faktu, że prawie żaden
    samochód z lampami halogenowymi nie ma systemu oczyszczania, a przy xenonach jest to
    wymuszone przepisami - i dlatego mają.

    > --Całkiem sporo aut ma na tyle płaskie i regularne lampy, że przy odrobinie wysiłku
    inżynierów było by do zrobienia. Ja chętnie bym dopłacił do takiej opcji.

    > daj jakis przyklad tylko zadnych egzotycznych wynalazkow :-)

    Mitsubishi L200, VW touran, passat, LR discovery, kangoo - na szybko te, które mam w
    zasięgu wzroku :-) Żadnych wąskich kresek, nie powyginane na błotniki - duże i
    regularne, na każdym zmieści się jedna lub dwie małe wycieraczki ;-)

    pablo

  • 77. Data: 2017-09-05 14:28:01
    Od: p...@g...com

    --Nie zmienia to faktu, że prawie żaden samochód z lampami halogenowymi nie ma
    systemu oczyszczania, a przy xenonach jest to wymuszone przepisami - i dlatego mają.

    nie chcialbym psuc tej statystyki ale na 3 uzywane auta jakie kupilem, dwa: golf iv i
    zafira b mialy spryskiwacze (przy halogenach)

[...]

    L200 odpada, touran slabo to widze:
    https://de.wikipedia.org/wiki/VW_Touran#/media/File:
    VW_Touran_TDI_front-1.JPG
    Passat tez pewnie jakis starszy bo do B7 mozna zapomniec
    disko odpada
    kangur ktora generacja ale tez slabo
    https://de.wikipedia.org/wiki/Renault_Kangoo#/media/
    File:Renault_Kangoo_II_Rapid_Phase_I_dCi.JPG

    dla wiekszosci czyli aut miejskich i kompaktow to nie ma sensu, bo gdzie niby te auta
    maja sie tak pobrudzic ? rynek zepchnal takie rozwiazanie do niszy dla terenowek no
    moze jeszcze Kanada i Skandynawia ze wzgledu na snieg :-)

  • 78. Data: 2017-09-05 14:31:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości
    >A ja mam wrażenie że niektórzy to wogóle maja taki syndrom "nic nie
    >widze jak jade na swiatlach mijania".
    >I jak jedzie cały rządek aut to taki sie wybija i jedzie dumnie
    >oślepiając innych.
    >Kiedys taki za mną jechał, odcięcie miał gdzieś na gałęziach drzew.
    >Przepuscilem go i jak byl 200m przedemna to wrzucilem długie.
    >Zapienił sie i miał obiekcje.
    >Nie dotarło do niego.

    A co mialo dotrzec - jesli jechal na krotkich ?

    Moze nie wiedzial, ze ma zle ustawione.

    Moze ... po stluczce wstawili mu reflektory od anglika - to sie
    niestety zdarza.
    I oslepia tych po lewej.

    Moze awaria systemu samopoziomujacego - tez sie zdarza.

    >Jak ja bym chciał aby policja sie jednak za swiatła zabrała i
    >zabierała DR i zabraniała dalej jechać...
    >Moze by sie matoły nauczyły...

    W zasadzie moze.
    Moze by nawet wystarczylo pouczenie.
    Ale widac im sie nie chce ... a moze niewielu ma tak wysoko ustawione,
    ze bez watpliwosci nalezy DR zatrzymac ?

    J.

  • 79. Data: 2017-09-05 15:06:42
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-09-05 o 14:31, J.F. pisze:

    > A co mialo dotrzec - jesli jechal na krotkich ?
    >
    > Moze nie wiedzial, ze ma zle ustawione.

    No to kiedyś ktoś powinien mu zasygnalizować, że coś jest nie tak - ?

    > Moze ... po stluczce wstawili mu reflektory od anglika - to sie niestety
    > zdarza.
    > I oslepia tych po lewej.

    Albo wiedział, że od anglika, ale miał w dupie, bo przecież "nie jego
    oślepieją" jak to mi już ktoś w tym wątku doradził, a tańsze.

> [...]
    > Ale widac im sie nie chce ... a moze niewielu ma tak wysoko ustawione,
    > ze bez watpliwosci nalezy DR zatrzymac ?

    Moim zdaniem Policja się boi zabierać DRy, bo sprawa wątpliwa i potem
    taki policjant może mieć jeszcze kłopoty, że w sposób nieuzasadniony
    gnębi obywateli, a Policja jako całość też nie wiadomo, czy zyskuje
    wizerunkowo, czy traci. Ostatniej jesieni była w radiu nagłaśniana akcja
    rzekomego wyłapywania oślepiaczy, ale chyba skończyło się na ogłaszaniu
    w radiu. Sezon na jazdę po zmroku niedługo się zaczyna, więc może w tym
    roku znów coś będzie, może mniej niemrawo, bo rażenie się nasila.

  • 80. Data: 2017-09-05 15:46:25
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-09-05 o 13:40, p...@g...com pisze:
> [...]
    > moimi jasnymi, lepiej świecącymi światłami :-)
    >
    > I tak niestety jest, B8 na full LED-ach swieci w nocy dosc nieprzyjemnie

    Zgadzam się z przedmówcą. Tzn. nieprzyjemnie dla współużytkowników
    drogi. Czy jest przyjemnie dla jadących takim samochodem, to trzeba by
    ich zapytać.
    Dotyczy to nie tylko B8, ale większości nowych Audi, Jaguarów itp.