    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jaka jest prawda o światłach ledowych?
    Date: Tue, 05 Sep 2017 18:10:31 +0200
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2017 o 20:40 Poldek <p...@i...eu> pisze:

    > Wybrałem halogeny. Tzn. standardowe lampy zespolone z migaczami i
    > dziennymi na ledach, a mijania i drogowe na halogenach.

    Ech, prędzej lub później będziesz żałował.
    Zwłaszcza na jesieni, gdy jezdnia jest przeważnie mokra.
    Nie chce mi się sprawdzać, ale być może ten pasek ma te ledy co najmniej
    "skrętne" - to jest ficzer za który jestem skłonny dołożyć kolejne 2k przy
    nowym aucie. Jazda na takich światłach w nocy, na górskich krętych drogach
    to sama przyjemność. Na halogenach, na serpentynach masz widoczność parę
    metrów - światła adaptacyjne idą za ruchem kierownicy (dodatkowo
    "góra-dół") i cały czas masz doświetlony swój pas ruchu.

    > Jednak halogeny to technologia dopracowana od dziesięcioleci, a ledy
    > wciąż są moim zdaniem niedopracowane. Barwa światła jest nienaturalnie
    > ostra, linia odcięcia daje czarną dziurę poza 50 m, rażą innych.

    To co piszesz to zwyczajne pierdoły, różnica: halogeny vs. ledy lub
    ksenony jest porażająca (na niekorzyść halogenów).
    Dodatkowo lampy z halogenami bardzo szybko się "starzeją". Już dwuletnie
    auto świeci zdecydowanie gorzej niż nowe. Przechodziłem to wiele razy i
    wiem o czym piszę.

    TG